09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1396 در ساعت 47 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن مادر تمام ورزش ها محسوب می شود که تاثیر زیادی در چالاکی و موفقیت ورزشکار در هر رشته ورزشی می گذارد.برای درست دویدن باید اصولی ترین روش ها را آموزش دید، مخصوصا افرادی که به صورت حرفه ای می دوند باید بدانند دویدن بر روی پنجه پا بهتر است یا پاشنه پا؟

در جامعه ورزشکاران هنوز برای انجام دادن پیاده روی یا دویدن چه بر روی زمین معمولی، چه بر روی تردمیل اختلاف نظر وجود دارد، مثلا مربیان دوی سرعت اعتقاد دارند که فقط باید روی انگشت پاها فرود آمد و مربیان دوندگان سرعت می گویند در زمان فرود آوردن پاها باید روی قوس پا بین پنجه انگشتان و پاشنه پا فرود بیاید.

فرود آمدن بر روی پنجه ها یا پاشنه پا هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند که اگر به درستی انجام نشوند آسیب به شما وارد خواهند کرد، با این حال توصیه شده است که بر روی قسمت جلویی پا فرود بیایید تا کمتر دچار آسیب بشوید.

دویدن بر روی پاشنه پا

اغلب مربیان حرفه ای دویدن بر روی پاشنه پا را منع می کنند و هشدار می دهند که این نوع دویدن فشار زیادی بر روی زانوها وارد می کند و باعث بروز بیماری به نام "شین اسپلینت" می شود.شاید در ابتدا فرود آمدن بر روی قسمت جلویی پا بسیار سخت باشد ولی بعد از مدت زمان کوتاهی به این کار عادت خواهید کرد و می توانید از مزایای آن استفاده کنید.

دویدن بر روی پنجه ها

دویدن بر روی پنچه ها شوک زیادی به زانوها و ساق پا وارد می کند و البته این نحوه دویدن مفاصل و عضلات را از ضربه و آسیب دیدگی تا حد زیادی نجات می دهد.این روش دویدن مناسب دویدن های طولانی مدت نیست و بهتر است در مسیر های طولانی با سرعتی متوسط یا حتی کند بر روی قسمت میانی پاها یعنی قوس پا فرود بیایید تا دچار مشکلی نشوید.

ترفندها

درست است که دویدن بر روی پنجه پا از هر روش دیگری برای دویدن، آسان تر به نظر می رسد ولی برای اجرای این روش به مدت زمان طولانی و اجرای تکنیک بیشتری نیاز دارید.به یاد داشته باشید خم شدن بیش از حد به سمت جلو، فشار زیادی به ساق پا وارد می کند و زمانی که بر روی زمین پاها را فرود می آورید از کشیدن پاها اجتناب کنید و همیشه سعی داشته باشید که به نرمی پاها را روی زمین بگذارید.

برای اینکه بتوانید از به وجود آمدن آسیب دیدگی جلوگیری کنید فرم دویدن، کشش عضلات و نحوه فرود آوردن پاهای خود را بررسی کنید تا دچار درد زانو، التهاب تاندون ها، سفتی ماهیچه ساق پا و شین اسپیلنت نشوید.اغلب افراد زمانی که به آمادگی جسمانی نسبتا بالایی می رسند با وجود تردمیل در خانه دوست دارند مدت زمان بیشتری بدوند و این ورزش را در خانه و کنار خانواده دنبال کنند که این امر بسیار برای بدن مفید است و می توانید علاوه بر بالا بردن میزان آمادگی بدنتان از مزایای خوب فعالیت روزانه نیز بهره مند شوید و زودتر به اهداف خود برسید.البته این را فراموش نکنید که لازم نیست هر روز بدوید، بهتر است در بعضی از روزها استراحت کنید و از سایر ورزش ها و دستگاه های مفید دیگر مانند دوچرخه سواری و الپتیکال استفاده کنید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()