09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 24 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در عصر حاضر به دلیل مشغله بیش از حد و کمبود وقت در انجام ورزش بیشتر افراد مایل به انجام تمرینات ورزشی در خانه هستند از این رو دستگاه های فیتنس خانگی در میان مردم طرفداران بسیاری دارند، یکی از این دستگاه ها که نسبت به بقیه رایج تر می باشند تردمیل است که در صورت استفاده صحیح از آن می توان به نتایج مفیدی دست پیدا کرد، اما استفاده نادرست از آن نه تنها مزیتی برای بدن ندارد بلکه باعث آسیب دیدن نقاطی از بدن نیز می شود.برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در ورزش با تردمیل باید به نکات زیر توجه کرد.

عدم استفاده از کفش نامناسب یا کهنه

استفاده از کفش مناسب ورزشی در انجام درست حرکات خصوصا در ورزش با تردمیل تاثیر بسزایی بر بدن دارد، پس هنگام انتخاب کفش به این نکات توجه داشته باشید کفشی مناسب راننینگ انتخاب کنید که علاوه بر نرمی دارای لایه های اضافی در کف آن باشد تا از فشار و ضربه هنگام فرود به مفاصل پا جلوگیری شود.

هرگز هنگام دویدن به پای خود نگاه نکنید

این عمل سبب می شود تا در حین دویدن تعادل خود را از دست بدهید و موجب آسیب رسیدن به گردن و گودی کمر میشود. پس در هنگام دویدن حتما جلوی خود را نگاه کنید، ستون بدن خود را صاف نگه دارید و سینه را به سمت جلو بدهید در این صورت به تعادل مناسب بدن خود میرسید و از آسیب به بدن جلوگیری می شود.

هنگام دویدن پاهای خود را نکوبید

اگر در هر فرود آمدن پاهای خود را بکوبید دچار آسیب دیدگی مفاصل می شوید در واقع بر روی تردمیل باید دقیقا همان گونه که راه می روید و به صورت طبیعی گام بردارید یا بدوید و روی قسمت نرمه پا فرود آیید نه پاشنه. به این طریق به پای شما فشاری وارد نمی شود.

برای تمرین کردن از برنامه های مختلف استفاده کنید

اگر همیشه برای تمرین از یک برنامه تکراری استفاده کنید به مرور زمان بدن شما به آن برنامه عادت کرده و در نتیجه کالری کمتری می سوزاند،سعی کنید هر 3 یا 4 هفته یکبار از دستگاههای ورزشی دیگر مثل الپتیکال ،دوچرخه یا پیاده روی بیرون از خانه استفاده کنید تا بدن شما به یک برنامه روتین عادت نکند.

تکان دادن بیش از حد دستها

تکان دادن زیاد دستها در حین تمریناصلا موثر نیست و سبب خستگی زود هنگام شما و عدم توانایی در ادامه تمرینات می شود همیشه سعی کنید در هنگام پیاده روی آهسته، دستها را در کنار بدن نگاه دارید اما زمانی که در حال دویدن هستید بهتر است که دستتان را به حالت موازی به صورتی که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد در کنار بدن خود حرکت دهید.

هرگز در ورزش کردن افراط نکنید

از انجام حرکات سنگین ورزشی خودداری کنید. حتما برنامه ی ورزشی انتخابی را پیش از تمرین ارزیابی کنید. و در ابتدای کار از ورزش با سرعت بالا یا شیب زیاد پرهیز کنید. در صورت درد عضلانی یا خستگی شدید در حین تمرین حتما ورزش را متوقف کنید.

قدم های متعادل بردارید

در هنگام دویدن یا راه رفتن با تردمیل از برداشتن قدم های بلند خودداری کنید، زیرا علاوه بر اینکه انرژی زیادی مصرف می کند باعث خراب شدن فرم بدن و کاهش کارایی ورزش شما می شود و احتمال مصدومیت را نیز افزایش می دهد.بهترین حالت این است که در هر ثانیه ،3 قدم بردارید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()