09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 47 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل و اسکی فضایی هر دو دستگاه هایی هستند که در باشگاه های ورزشی طرفداران بسیاری دارند و با آن ها می توان تمرینات هوازی فوق العاده ای انجام داد و سیستم قلبی- عروقی خود را تقویت کرد.این دستگاه ها توان هوازی فرد را افزایش می دهند و در تقویت سیستم تنفسی بسیار موثر هستند؛ با هر دو این دستگاه ها می توان تا اندازه مناسبی کالری سوزاند و به کاهش وزن دست یافت؛ اما کسانی که مایل هستند یک دستگاه هوازی خانگی برای خود تهیه کنند و تمرینات خود را در منزل انجام بدهند، این سوال را مطرح می کنند؛ اسکی فضایی بهتر است یا تردمیل؟

تردمیل یک دستگاه تطبیق پذیر است که می توان با آن پیاده روی آرام و دویدن سریع را تجربه کرد و در سطوح مختلف تمرین انجام داد؛ بر روی این دستگاه زمان، سرعت و شیب در اختیار کاربر قرار دارد و با افزایش هر یک از این 3 فاکتور سطح تمرین بالا می رود.با پیشرفت علم در ساخت تجهیزات ورزشی نیز پیشرفت قابل توجهی ایجاد شده است؛ تردمیل حرکات طبیعی مانند دویدن، راه رفتن سریع و راه رفتن آهسته را شبیه سازی می کند؛ با این دستگاه می توانید تمرینات هوازی انجام بدهید مقدار معتنابهی کالری بسوزانید.

اغلب مردم گمان می کنند راه رفتن و بخصوص دویدن، چون بدن را وادار به تحمل وزن خود می کند، برای مفاصل مضر است و به آن ها آسیب می رساند؛ اما این باور درست نیست؛ با این فعالیت ها بدن پایدار و با ثبات می شود؛ هر فردی متناسب با سن و وزن خود می تواند برای پیاده روی و دویدن برنامه مناسبی داشته باشد.

تردمیل یک دستگاه در حال پیشرفت است و در سالن های ورزشی حرف اول را می زند؛ این دستگاه در منزل نیز قابل استفاده می باشد؛ با تهیه یک تردمیل خانگی انجام ورزش برای همه افراد خانواده قابل دسترسی می شود و واقعاً مقرون به صرفه است.ورزش بر روی تردمیل به تقویت عضلات ران ها، مفاصل زانو و ستون فقرات می انجامد؛ اما در صورتی که پیش و پس از تمرینات با حرکات کششی بدن خود را گرم و سرد نکنید، احتمال آسیب دیدگی ورزشی افزایش پیدا می کند.

برخی از تردمیل ها مجهز به انواع ضربه گیرها هستند که فشار بر مفاصل، ستون فقرات و عضلات را تا 70 درصد کاهش می دهد؛ اگر سطح تمرین با توانایی و آمادگی جسمانی فرد متناسب باشد، ورزش بسیار خوبی انجام می شود؛ در غیر این صورت بسیاری از تاثیرات مثبت ورزش خنثی می شود.

بعضی از کاربران بر روی تردمیل اشتباهاتی مرتکب می شوند که کارآیی تمرین را کاهش می دهد؛ مثلاً گرفتن دسته های تردمیل تا پایان تمرین یکی از این اشتباهات است.تحقیقات نشان داده وضعیت قرار گرفتن بر روی تردمیل در تعادل عضلات و فرم گیری بدن تاثیر دارد؛ بنابراین کاربر باید نحوه صحیح دویدن بر روی این دستگاه را بیاموزد.

بسیار از مردم دویدن بر روی شیب این دستگاه را دوست ندارند و تصور می کنند این تمرین به زانوهای آن ها آسیب می زند؛ البته پزشکان نیز به افراد مسن و به کسانی که اضافه وزن زیادی دارند، دویدن در شیب بالا را توصیه نمی کنند.الپتیکال دستگاهی است که دویدن نسبتاً ملایم را شبیه سازی می کند؛ این دستگاه کاملاً بدون برخورد بوده و کمترین فشار را بر زانوها و کمر کاربر وارد می کند؛ با گرفتن دسته های متحرک الپتیکال می توان تمام بدن را وارد تمرین کرد و بالاتنه و پایین تنه خود را هم زمان ساخت.

قابلیت پدال زدن به صورت معکوس یکی از امکانات ویژه ای است که اسکی فضایی در اختیار کاربر قرار می دهد؛ با این تمرین عضلات پشتی بیشتر تقویت می شوند و تنوع بسیار خوبی خواهید داشت.افراد در هنگام تمرین با این دستگاه فشار بسیار کمی احساس می کنند؛ تحقیقات نشان داده بر روی اسکی فضای نیز می توان تا میزان قابل ملاحظه ای کالری سوازند و بدن را وارد مرحله چربی سوزی کرد.

درک این که در حال کالری سوزی هستیم باعث می شود کالری بیشتری از دست بدهیم.دستگاه های هوازی مدرن اغلب مجهز به مانیتوری هستند که اطلاعات بسیار مفیدی همچون مدت تمرین، سرعت، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و ضربان قلب کاربر را نشان می دهند؛ ورزشکار توسط این اطلاعات از وضعیت عمومی بدن خود در حین تمرین آگاه شده و می تواند یک الگوی مناسب ورزشی را طراحی کند.

بر روی اسکی فضایی گزینه تحمل وزن بدن کمتر وجود دارد؛ چون پدال ها تمام مدت حرکات را پشتیبانی می کند، تحمل وزن باعث تقویت استخوان ها و عضلات شده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. مطالعات نشان داده اغلب مردم با ورزش بر روی تردمیل در یک ساعت حدود 800 کالری می سوزانند در حالی که در همین زمان بر روی الپتیکال حدود 700 کالری از دست می دهند؛ بنابراین کالری سوزی بر روی تردمیل بیشتر است؛ البته این اختلاف چندان زیاد نیست.

یک تیم تحقیقاتی تعدادی از افراد را با شرایط متفاوت به مدت 12 هفته وادار کردند بر روی دستگاه تردمیل و اسکی فضایی تمرینات ورزشی انجام بدهند و در نهایت نتایج به دست آمده تقریباً یکسان بود.الپتیکال یک دستگاه هوازی فوق العاده است که توسط آن می توان تمرینات قلبی- عروقی انجام داد و در صورتی که مواظب کالری دریافتی خود باشید با این دستگاه می توانید در مدت چند ماه کاهش وزن قابل توجهی داشته باشید و به تناسب اندام برسید.

در صورتی که یک ورزشکار با تجربه هستید، تردمیل دستگاه مناسب تری می باشد و با آن می توانید کالری بیشتری از دست بدهید. استفاده از این دو دستگاه در کنار یکدیگر مزایای فراوانی به همراه دارد و از یکنواختی ورزش پیشگیری می کند؛ همچنین گروه های مختلفی از عضلات بدن به کار گرفته می شود.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()