09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 13 بهمن 1395 در ساعت 48 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سن بیولوژیکی با سن فیتنس یا سنی که ظاهر شما نشان می دهد تفاوت دارد؛ در برخی مواقع فرد 30 سال بیشتر سن ندارد؛ اما 35 ساله و حتی بیشتر به نظر می رسد. کیفیت زندگی، تحرک، آب و هوا، وراثت، تغذیه و... بر سلامت فیزیک و سن فیتنس تاثیر دارد. ما در طول روز بارها در مورد این مسائل حرف می زنیم اما خیلی زود آن ها را به فراموشی می سپاریم و کار زیادی برای کاهش سن فیتنس انجام نمی دهیم. کسانی که سن ظاهری بیشتری دارند معمولا به پیری زودرس دچار هستند که چنین چیزی برای هیچ کس خوشایند نیست.

برای پیشگیری از پیری زودرس باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید. تغییر سبک زندگی کار چندان راحتی به نظر نمی رسد؛ اما با گذشت زمان به نحوه درست زندگی کردن عادت می کنید.ابتدا می بایست به تغذیه خود توجه داشته باشید؛ میزان مصرف شکر و نمک را تا آن جا که می توانید کاهش بدهید و غذاهای چرب نخورید؛ کمتر به سراغ فست فودها بروید و میوه و سبزیجات تازه بیشتری میل کنید. همین تغییرات ساده تغذیه شما را به سمت سالم بودن می برد.

سعی کنید عوامل استرس زا را از زندگی خود حذف کنید و یا با انجام ورزش و گرفتن ماساژ تاثیرات آن را کاهش بدهید؛ انجام تمرینات هوازی ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث می شود اکسیژن بیشتری به بافت های بدن برسد؛ چون خون با سرعت بیشتری در بدن جریان پیدا می کند؛ در نتیجه متابولیسم بهبود یافته و چربی سوزی رخ می دهد؛ بدن ترتیب شکل ظاهری بدن اصلاح می شود؛ ضمن این سیستم قلبی- عروقی و سیستم تنفسی نیز تقویت خواهد شد و به طور کلی عملکرد ارگان های مختلف بدن بهتر می شود.

مدیتیشن نیز می تواند در کاهش اضطراب و ایجاد آرامش بیشتر در بدن موثر باشد.مدیتیشن تمرکز فرد را افزایش داده، وضعیت قلبی- عروقی را بهبود می بخشد و باعث می شود به لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا کنید.در صورتی که مدیتیشن با ماساژ همراه باشد نتایج مثبت آن چند برابر می شود؛ تکرار ماساژ بسیاری از مشکلات و دردها را رفع کرده و انرژی بیشتری به فرد می دهد.

ماساژ و ورزش هر دو عواملی هستند که کیفیت خواب را افزایش می دهند؛ بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند برای پیشرفت در کارها باید کمتر بخوابند و بیشتر فعالیت داشته باشند؛ در صورتی که کم خوابی کارآیی بدن و ذهن را کاهش می دهد؛ برای دست یابی به موفقیت باید الگوی خواب مناسبی داشته باشید.7 الی 8 ساعت خوابیدن در شبانه روز ضروری است و به بازسازی بدن و مغز کمک می کند.امروزه اختلالات خواب بسیار شایع هستند به طوری که بیش از 10 درصد مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند؛ باید بدانید داشتن تغذیه مناسب و فعالیت بدنی بیشتر اختلالات خواب را از میان می برد.

افرادی که صبحانه مفصل و خوبی می خورند در تمام روز برای انجام کارهای روزانه انرژی مورد نیاز را دارند و دیرتر خسته می شوند.نوشیدن چای سبز نیز به بیشتر شدن سوخت و ساز کمک می کند، فشار خون را کاهش می دهد و باعث می شود سیستم تنفسی نیز با اختلال مواجه نشود.سعی کنید خوردن فیبر را در برنامه غذایی خود بگنجانید؛ فیبر کلید هر رژیم غذایی سالمی است؛ پژوهش ها نشان داده کسانی که فیبر بیشتری مصرف می کنند عمر طولانی تر دارند. وقتی غذا می خورید اگر در کنار بشقابتان مقداری سبزیجات نباشد در واقع به بدن خود خیانت کرده اید.

کسانی که ورزش می کنند معمولا بدن عضلانی دارند؛ عضلات بافت با ارزشی هستند که با افزایش سن در کنار استخوان ها باقی می مانند و باعث می شوند مواد مغذی بیشتری به استخوان ها برسد؛ در نتیجه فرد به پوکی استخوان مبتلا نخواهد شد؛ همچنین عضلات انرژی بدن را تامین کرده و باعث می شوند سوخت و ساز بیشتری رخ بدهد؛ به همین دلیل کسانی که بدنی عضلانی دارند معمولا متناسب تر هستند. ورزش علاوه بر این که باعث سلامتی می شود، سن فیتنس را هم پایین تر نگه می دارد و باعث می شود فرد جوان تر به نظر برسد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()