09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 25 مرداد 1396 در ساعت 23 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پیاده روی بهترین ورزش برای شروع هر نوع برنامه ی ورزشی سبک یا فشرده است. با داغ شدن بازار تناسب اندام و لاغری برنامه های ورزشی بسیار زیادی در طول روز در مکان های مختلف از قبیل فضای مجازی، روزنامه ها، مجلات و همچنین رسانه های دیگر مشاهده میکنیم. در این که پیاده روی برای سلامت جسمانی مفید است و باعث چربی سوزی میشود شکی نیست اما این سوال برای ما پیش می آید که آیا پیاده روی برای لاغری کافی است؟

پیاده روی برای افرادی که آمادگی جسمانی برای اجرای برنامه های ورزشی فشرده ندارند بسیار مفید است، با پیاده روی این افراد میتوانند خود را برای انجام برنامه های سنگین تر آماده کنند.

در کنار فواید بسیار زیادی که پیش تر به انها اشاره شد باید گفت پیاده روی به تنهایی نمیتواند لاغری شما را تضمین کند زیرا پیاده روی یک ورزش مکمل است و شما باید آن را در کنار برنامه ی ورزشی اصلی خود جای دهید و نتیجه ی ان را ببینید.

چگونه با پیاده روی کالری بسوزانیم؟

کالری سوزی به علت فعالیت ورزشی ملایم در پیاده روی خیلی آهسته صورت میگیرد. طبق تحقیقات در هر 1.5 کیلومتر مقدار 100 کالری سوزانده میشود. برای کم کردن 1 کیلوگرم وزن باید حداقل 7000 کالری سوزاند این یعنی برای کم کردن 1 کیلوگرم وزن باید حدود 100 کیلومتر راه بروید.

قابل توجه است که هرچه پیاده روی با سرعت بیشتری انجام شود میزان سوزاندن کالری نیز بیشتر میشود، همچنین برای این که در هنگام پیاده روی فشار بیشتری به بدن بیاید میتوان از دمبل استفاده کرد. استفاده از دمبل در زمان بپیاده روی میتواند روند کالری سوزی را افزایش دهد اما در نهایت هرچقدر هم که سخت پیاده روی کنید روند لاغری شما دیر اتفاق خواهد افتاد.

به دلایل بالا باید به ورزش های دیگر نیز روی آورد و محور اصلی تمرینات را بر روی آنها متمرکز کرد، پیاده روی تنها یک مکمل خوب در کنار ورزش های سنگین تر است.

تلنگر

شاید با توضیحات بالا در مورد پیاده روی فکر کنید که این کار بی فایده است اما این فکر اشتباه است. پیاده روی ورزش بسیار مفید و موثری در حفظ سلامت جسمانی است. افرادی که به دنبال لاغری و چربی سوزی نیستند میتوانند به راحتی با چند دقیقه پیاده روی در طول روز سلامت قلب، سیستم تنفسی، ماهیچه ها و مفاصل خود را تضمین کنند.

نکات مهم در هنگام پیاده روی

1- در زمان پیاده روی سرعت حرکت باید به اندازه ای باشد که باعث عرق کردن فرد شود و ضربان قلب او را افزایش دهد در غیر این صورت پیاده روی سودی نخواهد داشت.

2- هنگام پیاده روی باید بدن صاف باشد و سینه رو به جلو قرار بگیرد، همچنین سعی کنید تا شکمتان را در زمان پیاده روی داخل بدهید این با به عضلات شکم فشار می اورد و باعث میشود تا چربی های شکم آب شوند.

3- یادتان باشد در ابتدای فعالیت های جسمانی بدن از کربوهیدرات های ذخیره شده به عنوان انرژی استفاده میکند، به همین علت است که اگر یک باره به فعالیت های ورزشی بپردازید دچار افت فشار خون و سرگیجه میشود (به قول معروف ضعف میکنید و برای شما آب قند می آورند)، وقتی مدتی از فعالیت بگذرت بدن کربوهیدرات را رها میکند و به سراغ مصرف چربی ها میرود. هدف ما نیز همین است که چربی ها را بسوزانیم، به همین دلیل باید مدت فعالیت جسمانی خود را برای رسیدن به زمان چربی سوزی زیاد کنیم. 30 دقیقه پیاده روی در روز کافی است تا شما به این هدف برسید.

4- زمان پیاده روی شما باید کم کم زیاد شود. اگر میخواهید زمان تمرین خود را افزایش دهید نمیتوانید بدر یک روز زمان پیاده روی خود را از 15 دقیقه به یک ساعت افزایش دهید، این کار نظم بدن شما را بهم میریزد. این کار باید کم کم و در طول زمان انجام شود. برای مثال در طول 2 هفته و هر 3 روز 10 دقیقه به زمان تمرین خود اضافه کنید.

تا این قسمت در مورد پیاده روی، خوبی ها و بدی های ان صحبت کردیم. عنوان مقاله این سوال را برای ما ایجاد میکند که آیا پیاده روی روزمره میتواند وزن ما را کم کند؟ ما به طور قطع نمیتوانیم بگوییم که این ممکن نیست زیرا آناتومی افراد مختلف با هم متفاوت است، این روش ممکن است برای بعضی افراد کارساز باشد و برای برخی دیگر بی فایده. در قسمت دوم این مقاله ورزش هایی را که پیاده روی به عنوان یک مکمل خوب ورزشی برای آنها محسوب میشود نام میبریم و در مورد آنها توضیح میدهیم.

میتوان گفت پیاده روی مکمل تمام ورزش ها است اما هدف ما چربی سوزی است پس باید با دقت ورزش هایی که باعث چربی سوزیزیادی میشوند را انتخاب کنیم. ورزش هایی که با چربی سوزی زیادی همراه اند بیشتر ورزش های هوازی هستند. از معروف ترین این ورزش ها میتوان: ایروبیک، شنا، دوی آزاد، دوچرخه سواری، فیتنس و ...

توجه داشته باشید که اگر ورزش های هوازی را با شدت زیاد انجام دهید به ورزش های استقامتی تبدیل میشوند.

پیاده روی قبل از انجام ورزش های هوازی میتواند بدن را آماده کند و از طرفی کالری سوزی را به مقدار قابل توجهی زیاد کند. اگر برنامه ی غذایی مناسبی در کنار یکی از ورزش های هوازی و پیاده روی داشته باشید میتوانید با سرعت زیاد وزن خود را کاهش دهید. اگر زمانی برای پیاده روی ندارید میتوانید با تهیه یک تردمیل ، در خانه ورزش کنید. اگر باشگاه میروید سعی کنید تا از خانه تا باشگاه پیاده روی کنید یا آرام بدوید این کار نه تنها باعث کالری سوزی میشود بلکه بدن را برای انجام فعالیت های بعدی نیز آماده میکند.

برای تاثیر بیشتر و سریع تر ورزش در روند لاغری خود شما باید پیاده روی را در کنار یک ورزش هوازی انجام دهید. پیاده روی به تنهایی برای سلامتی شما بسیار مفید است اما لاغری با تکیه کردن فقط بر پیاده روی زمان میبرد. شما میتوانید در هر محیطی پیاده روی کنید، زمانی که به محل کار میروید، هنگامی که به دانشگاه میروید و یا در خانه ی خودتان میتوانید با تهیه یک تردمیل به پیاده روی بپردازید و سلامت جسمانی خود را افزایش دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()