09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 28 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

داشتن کمردرد به این معنا نیست که شما نمی توانید ورزش کنید؛ بلکه باید یک برنامه ورزشی مناسب برای شرایط بدنی خود داشته باشید.در مورد اسکی فضایی یا همان الپتیکال مطالب زیادی ارائه دادیم و توضیح دادیم که الپتیکال یک دستگاه بدون برخورد است که کمترین فشار را به ستون فقرات و سایر مفاصل و عضلات وارد می کند؛ ضمن این که یک دستگاه هوازی محسوب می شود.

در ورزش هوازی که در مدت نسبتاً طولانی با شدت متوسط انجام می پذیرد، ضربان قلب بالا می رود و تنفس سریع تر می شود؛ در نتیجه خون با سرعت بیشتری در رگ ها جریان پیدا می کند؛ خون همواره حامل اکسیژن تازه می باشد؛ با بالا رفتن سرعت خون رسانی اکسیژن بیشتری به بافت های سراسر بدن می رسد؛ اکسیژن بیشتر متابولیسم را بهبود می بخشد و چربی سوزی رخ می هد؛ اما چربی سوزی تنها فایده ورزش هوازی نیست.

ورزش کردن در مدت مناسب عضلات درگیر را تقویت کرده و باعث می شود این عضلات در برابر آسیب دیدگی ها مقاوم بشوند.الپتیکال یک دستگاه بدون خطر است؛ زیرا در تمام طول تمرین پدال دستگاه از حرکات پا پشتیبانی می کند و اجازه نمی دهد به زانو و کمر ضربه وارد بشود؛ همچنین حرکت طبیعی و بیضی شکل پدال ها باعث می شود قسمت های مختلفی درگیر بشوند.

اسکی فضایی برای کسانی که دچار کمر درد هستند گزینه مناسبی می باشد؛ البته اگر کمردردها بسیارجدی هستند قبل از انجام هرگونه فعالیتی با پزشک خود مشورت کنید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند. وقتی در حین ورزش با الپتیکال دسته متحرک آن را می گیرید تمام بدن در تمرین شرکت می کنند؛ بدین ترتیت اندام فوقانی نیز به حرکت در می آیند.

در این دستگاه مقاومت و گاهاً حتی شیب پدال ها قابل تغییر است؛ کسانی که از کمر درد رنج می برند نباید مقاومت را تا حدی زیاد کنند که به کمر فشار وارد بشود و در عین حال از دادن شیب به پدال ها بپرهیزند. شیب زیاد کمر را در حالت ناراحت کننده ای قرار می دهد؛ البته استفاده از این ویژگی برای افراد سالم چالش خوبی به وجود می آورد و در تمرینات تنوع ایجاد می کند.

کسانی که دچار کمر درد می باشند هرگاه در حین تمرین احساس درد کردند باید تمرینات را متوقف کرده کمی راه بروند یا دراز بکشند. پیاده روی در کنار ورزش با اسکی فضایی تمرین فوق العاده ای است که به همه افراد به خصوص کسانی که کمر درد دارند توصیه می شود؛ ورزش یوگا نیز در این مورد بسیار کمک کننده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
4 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()