09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 29 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این که بتوانیم بر روی دستگاه هوازی تردمیل راحت و بدون تنش و گرفتگی بدویم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا انجام تمرینات ورزشی به شیوه صحیح و اصولی به بدن فرم زیبایی می دهد و منجر به خستگی کمتر می شود؛ اغلب افراد هنگام دویدن در قسمت بالا تنه دچار تنش می شوند و شانه های خود را جلو می دهند و حالتی قوز کرده به خود می گیرند؛ اگر به این فرم دویدن ادامه بدهید، بدن حالتی ناخوشایند پیدا می کند.حرکت نا به جای بازوها، انرژی فرد را بیهوده هدر می دهد و ناتوانی و خستگی زودرس ایجاد می کند. در هنگام دویدن به فرم بدن خود توجه داشته باشید تا مطمئن شوید بدن هیچ فشار اضافه و تنشی را متحمل نمی شود.

دست ها را محکم مشت نکنید؛ این کار اجازه نمی دهد خون آن طور که باید در دست ها جریان پیدا کند. دست ها را ریلکس نگه دارید و به نرمی مشت کنید؛ در واقع کف دست می بایست حالتی نزدیک به مشت شدن داشته باشد.

شانه های خود را بالا ندهید؛ شانه می بایست حالتی آزادانه داشته و کمی پایین باشد. استخوان های کتف را کمی عقب داده و فشرده نگه دارید. دست ها باید با زاویه 90 درجه در دوطرف بدن قرار بگیرند و مانند پاندول ساعت هماهنگ با حرکت پاها به جلو و عقب بروند و مچ ها مرتب از کنار یکدیگر عبور کنند.

سر خود را پایین نیندازید؛ چون در این صورت به عضلات گردن و شانه فشار وارد خواهد شد. سر را جوری نگه دارید که گوش ها در راستای شانه قرار بگیرد؛ اگر سر را به طرف جلو بکشید منجر به گرفتگی و تنش می شود.

شکم را به داخل داده و منظم و عمیق نفس بکشید. درست نفس کشیدن یکی از ارکان ورزش به شمار می آید. بهتر است هوا را در 3 ثانیه توسط بینی به داخل ریه ها بفرستید و در 2 ثانیه با دهان خارج کنید؛ چون فیلترهای جلو بینی هوا را پاک سازی می کنند و دهان به دلیل بزرگ تر بودن هوای بیشتری را از ریه خارج کرده و جا برای اکسیژن تازه باز می شود.

گوش دادن به موسیقی در حین دویدن یک ضرورت است و یک کار فانتزی محسوب نمی شود؛ چون با شنیدن موسیقی پرانرژی در بدن برانگیختگی ایجاد می شود و سرعت فرد هم زمان با ضرب های موسیقی افزایش می یابد. موسیقی یک دوپینگ مجاز به شمار می آید و حواس انسان را از خستگی پرت می کند و گذر زمان کمتر احساس می شود؛ اگر در منزل با تردمیل خانگی به ورزش می پردازید، می توانید در حین تمرین به تماشای تلوزیون نیز مشغول بشوید. محققان معتقدند بهترین هماهنگی بدن با موسیقی زمانی رخ می دهد که ریتم موزیک حدود 145 ضرب در دقیقه باشد.

بر روی تردمیل پس از این که تعادل خود را به دست آورید دسته های دستگاه را رها کنید؛ چون اگر به دسته ها تیکه بدهید، دستگاه کالری سوزانده شده شما را اشتباه محاسبه می کند. اگر با رها کردن دسته تعادل شما به هم می خورد، سرعت اشتباه است و باید آن را کاهش بدهید.

بر روی تردمیل 3 عنصر سرعت، زمان و شیب در اختیار کاربر قرار دارد و با افزایش هریک از این 3 فاکتور می تواند شدت تمرین را بالا ببرد. شدت تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد. هر چه بیشتر و طولانی تر ورزش کنید از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار خواهید شد.

1 ساعت قبل از تمرین دویدن یک لیوان آب بنوشید و در حین تمرین نیز یک بطری آب در دسترس داشته باشید؛ اما در طی تمرین به یک باره مقدار زیادی آب ننوشید چون برای دفع مایعات مجبور می شوید ورزش را قطع کنید؛ هرگاه احساس تشنگی کردید چند جرعه آب بخورید و گلویی تازه کنید؛ این کار دمای بدن را متعادل نگه داشته و به افزایش سوخت و ساز کمک می کند.

هرگز سرعت خود را فورا بالا نبرید؛ هرگاه حس کردید نفس تان برای دویدن راحت است یک درجه سرعت را افزایش بدهید و 1 دقیقه در همان سرعت بدوید؛ اگر باز هم حس کردید می توانید سرعت بیشتری را تحمل کنید، دوباره آن را یک درجه بالا ببرید.قبل از شروع تمرین دویدن حتما با انجام تمرینات کششی و نرم دویدن بدن خود را گرم کنید؛ در پایان تمرین نیز 2 الی 3 دقیقه آهسته راه بروید تا ضربان قلب به حالت عادی بازگردد؛ سپس از دستگاه پایین آمده و حرکات کششی انجام بدهید تا بدن سرد بشود.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()