09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 در ساعت 45 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

کسانی که با دستگاه تردمیل سر و کار دارند معمولاٌ سه سوال متداول را در مورد این دستگاه می پرسند.

سوال اول این است: تسمه تردمیل را چگونه تنظیم کنیم؟

تنظیم تسمه بخشی از نگهداری و مراقبت از دستگاه محسوب می شود. شل شدن یا از جا درآمدن تسمه بر روی کار دستگاه تاثیر نامطلوبی می گذارد و کاربر نمی تواند تمرین خوبی داشته باشد؛ در صورتی که تسمه سفتی کافی را نداشته باشد، کاربر در حین دویدن تعادل خود را از دست می دهد.

برای تنظیم این قسمت شما به یک عدد آچار آلن نیاز دارید. در بیشتر مواقع همراه با دستگاه تردمیل یک پکیج که در آن آچار آلن وجود دارد به مشتری تحویل داده می شود.

نخست باید بدانید آیا واقعاٌ تسمه نیاز به تنظیم دارد یا خیر؟ برای این کار تردمیل را روشن کرده و بر روی کمترین سرعت تنظیم کنید. در این حالت لغزنده بودن سطح دستگاه را مورد بررسی قرار بدهید. در صورتی که تسمه به اندازه کافی سفت باشد بر روی آن احساس لغزش نخواهید کرد.

با نگاه انداختن به شیارها و برآمدگی های موجود می توان شل بودن تسمه را تشخیص داد؛ به درز دستگاه توجه کنید؛ در صورتی که تسمه به درستی در مرکز صفحه قرار گرفته باشد، در سراسر این درزها می توانید پهنای تسمه را ببینید.

در قدم دوم، تردمیل را خاموش کرده و از پریز برق بکشید؛ سپس پیچ تنظیم تسمه تردمیل را که در زمینه قرار دارد پیدا کنید. این پیچ اغلب در پشت صفحه تردمیل است؛ برای یافتن موقعیت این پیچ دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

پیچ را با آچار آلن تنظیم نمایید؛ پیچ را می بایست به اندازه یک چهارم در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سفتی تسمه متعادل شود؛ سپس دوباره سفتی تسمه را تست کنید؛ یعنی دستگاه را به برق زده و بگذارید با سرعت کم کار کند.

تسمه می بایست آنقدر سفت شده باشد که بر روی تردمیل احساس لغزش نکنید؛ اگر باز هم لغزش حس کردید دو مرتبه هم به اندازه یک چهارم در جهت عقربه های ساعت پیچ تنظیم را توسط آچار آلن بچرخانید؛ البته طراحی و مدل تردمیل های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند، در صورتی که دستورالعمل گفته شده برای تردمیل شما کارآیی ندارد به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

سوال متداول دیگر این است: تردمیل خود را چگونه تمیز کنیم؟

تردمیل برای تناسب اندام و چربی سوزی دستگاه هوازی بسیار مناسبی است؛ بنابراین می بایست به خوبی از آن مراقبت و نگهداری کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد و سال ها بتوانید آن را مورداستفاده قرار بدهید. دستگاه را بر روی یک پادری یا حصیر قرار داده و برنامه نگه داری از اجزای الکتریکی و مکانیکی را دنبال نمایید.

اغلب صاحبان تردمیل خانگی فراموش می کنند تسمه آن را تمیز کنند. این اشتباه موجب کاهش عمر دستگاه خواهد شد. تسمه تردمیل حداقل یک بار در هفته نیاز به تمیز کاری دارد؛ با این کار از هزینه ای که صرف خرید دستگاه کرده اید، سود بیشتری می برید.برای تمیز کردن تسمه نیز دستگاه را از پریز برق جدا کرده؛ سپس آن را گرد گیری نمایید، برای این کار بهتر است از گردگیر anti-static استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید هر چه با فواصل کمتری دستگاه را گردگیری کنید گرد و غبار کمتری بر روی آن انباشته می شود. دستمالی که با آن دستگاه را تمیز می کنید باید کمی نمناک باشد؛ اما نه آنقدر که قطره های آب از روی پارچه بر روی تردمیل بریزد. تسمه را با دست چرخانده و همه قسمت های آن را با پارچه نم دار تمیز نمایید؛ سپس با دستمال کاغذی سطح تسمه را خشک کنید و آن را با دست بچرخانید تا کاملاٌ خشک شود. دستمال گردگیری نباید به هیچ عنوان پرز داشته باشد.

سوال سوم و بسیار مهم این است: تسمه تردمیل را چگونه روغن کاری کنیم؟

روغن کاری تسمه تردمیل می بایست هر ماه انجام بشود، این کار به طولانی تر شدن عمر اجزای اصلی دستگاه مانند موتور، صفحه و غلتک ها کمک می کند و موجب می شود تردمیل در هنگام کار سر و صدای کمتری داشته باشد؛ چون از اصطکاک میان صفحه و تسمه پیشگیری می شود.

روغن کاری فقط چند دقیقه زمان می برد و کم هزینه است. در قدم اول باز هم تردمیل را خاموش کرده و از پریز برق جدا نمایید. به آرامی تسمه را از دو طرف گرفته و کمی آن را بلند کنید تا بتوانید سطح صفحه تردمیل را ببینید.روغن مخصوص را در سراسر صفحه تردمیل اسپری نمایید و مراقب باشید روغن بر روی زمین نریزد. با یک دستمال یا اسفنج روغن های اضافه را پاک کنید؛ در صورتی که می بینید روغن اطراف دستگاه را کثیف کرده می توانید دستمال را کمی به الکل آغشته کرده و آن قسمت ها را به خوبی تمیز نمایید.

تسمه تردمیل را سر جای خود قرار داده و پیچ ها را سفت کنید. آنگاه دستگاه را به برق زده و روشن نمایید و اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه با سرعت کمتر از 1 کیلومتر در ساعت کار کند. در این مدت به آرامی بر روی تردمیل راه بروید تا روغن در همه قسمت های تسمه و صفحه پخش شود و به قسمت های میانی نیز برسد. برای انجام مراحل گفته شده به اسپری سیلیکونی، پیچ گوشتی آلن، روغن یا ژل، دستمال و اسفنج و الکل نیاز دارید.

ارسال نظر
نازنین :
1 0
خیلی ممنون . واقعا خیلی خوبه که شما دقیقا سوالایی که ممکنه واسمون پیش بیاد خودتون مطرح میکنین و جواب میدین.
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
5 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()