09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 5 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عامل اصلی اضافه وزن و چاقی کم تحرکی می باشد که به عنوان مادر بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان، دیابت، چربی خون و... می باشد. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان در پی پیدا کردن راهی برای پیشگیری از این موضوع می باشند.اضافه کردن پیاده روی چه در بیرون از خانه و چه در خانه و با استفاده از تردمیل به برنامه روزانه افراد می تواند به میزان زیادی به حل این مشکل کمک کند.

در این مطلب ما 10 علت از علل اصلی برای انجام پیاده روی با استفاده از تردمیل را برای شما عنوان می کنیم:

1) یکی از راههای موثر در جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو پیاده روی بر روی تردمیل می باشد.طبق تحقیقات انجام شده انجام پیاده روی به مدت 30 دقیقه از روی و در حداقل 5 روز از هفته تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد و تا حدود 58% از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می کند.

2) استفاده از تردمیل برای انجام پیاده روی سبب تقویت قلب شما می شود.طبق تحقیقات انجام شده افرادی که در طول یک هفته حداقل به مدت سه ساعت پیاده روی می کنند به نسبت سایرین تا 35%کمتر مبتلا به بیماری های قلبی می شوند.

3) پیاده روی بر قدرت تفکر و یادگیری و بهبود عملکرد مغز تاثیرات مثبتی دارد.مطالعات نشان داده است کسانی که به مدت حداقل 120 دقیقه در طول هفته پیاده روی می کنند از عملکرد ذهنی بهتری به نسبت افراد بی تحرک برخوردارند.

4) پیاده روی سبب تقویت استخوانها می شود.افرادی که در سنین جوانی پیاده روی را شروع میکنند معمولاً در سنین بالاتر دچار پوکی استخوان نمی شوند و بافت استخوانی آنها متراکم می باشد.البته انجام پیاده روی در سنین بالا نیز تاثیر مثبتی بر روی استخوان ها و جلوگیری از زوال آنها دارد.

5) پیاده روی با تردمیل مانع از بروز افسردگی در افراد می شود.حتی افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا هستند نیز می توانند با انجام پیاده روی تا حدود زیادی آن را کاهش دهند.طبق تحقیقات کسانی که افسرده می باشند اگر به مدت سه ماه 3 تا 5 دفعه در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی کنند تا 47% افسردگی آنها درمان می شود.

6) شما می توانید با استفاده از پیاده روی با تردمیل به مدت یک ساعت و نیم تا دو و نیم ساعت در هفته از خطر ابتلا به سرطان تا 18% بکاهید.مطالعات نشان داده است که پیاده روی می تواند از سرطان سینه و سرطان روده بزرگ پیشگیری کند حتی مبتلایان به این بیماریها با داشتن تمرینات منظم بر روی تردمیل یا پیاده روی در فضای باز می توانند تا حدود زیادی از میزان مگ و میر کاسته و کیفیت زندگی این افراد را بهبود بخشد.

7) انجام پیاده روی برای سلامت کلی بدن بسیار موثر می باشد،افرادی که در هفته حداقل 3 مرتبه و در هر بار نیم ساعت پیاده روی می کنند از وضعیت قلبی عروقی بهتری نسبت به افراد بی تحرک برخوردارند.

8) پیاده روی بر روی تردمیل در زمانهای کوتاه برای افرادی که قادر به انجام پیاده روی های طولانی مدت نیستند (مثلاً 3 مرتبه در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه) سبب بهتر شدن وضعیت سلامتی فرد و کاهش حجم چربی ها در بدن فرد می شود.

9) افرادی که به دلیل ابتلا به برخی از بیماریها نظیر ام اس،پاکینسون و سکته مغزی دچار مشکلات حرکتی و تعادلی شده اند و همچنین افراد مسن می توانند با استفاده از تردمیل با نظارت و حضور شخص دیگری به انجام تمرینات سبک بپردازند و به این ترتیب وضعیت سلامتی و حرکتی خود را تا حدودی بهبود ببخشد.

10) پیاده روی سبب افزایش میزان تعرق در بدن می شود و همین امر سموم اضافی بدن را دفع کرده و کالری سوزی و چربی سوزی در بدن را سرعت می بخشد.

چه میزان پیاده برای بدن مفید است؟

بسته به توان هر فرد و میزان عادت بدن او به انجام ورزش و پیاده روی این میزان می تواند متغیر باشد اما در حالت عادی دو حالت برای زمان پیاده روی بیان شده است :

*حداقل 5 روز در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه با سرعت و شدت میانه پیاده روی کنید(شدت میانه حالتی ست که فرد در آن حالت به مقدار کمی نفس نفس بزند و احساس گرما نماید) برای افرادی که عادت به زمان طولانی برای پیاده روی ندارند می تواند این 30 دقیقه خود را به 2 یک ربعی یا 3 مدت 10 دقیقه ای تقسیم کنند.

* برای 3 تا 5 روز در هفته به مدت 20 تا 60 از تردمیل استفاده کنید به گونه ای که ضربان قلب شما به میزان 60تا 90 درصد افزایش یابد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()