09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

امروزه فواید بسیار دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش هوازی بر کسی پوشیده نیست و استفاده از آن به شیوه صحیح سبب کاهش وزن در افراد می گردد.اما دوچرخه سواری نیاز به فضای زیادی دارد و برای اینکه به مکان مناسبی که مخصوص دوچرخه سواری باشد برسید باید زمانی طولانی صرف کنید.بنابراین خیلی از افراد با وجود علاقه زیادی که به دوچرخه سواری دارند به دلیل این مشکلات از انجام آن منصرف می شوند.

دوچرخه ثابت شبیه سازی شده ورزش دوچرخه سواری می باشد، به همین دلیل جایگزین مناسبی برای آن است و همان فواید دوچرخه سواری را برای شما به دنبال دارد. بعلاوه همیشه در دسترس است و در هر ساعت از شبانه روز که اراده کنید می توانید با آن ورزش نمایید.در دستگاه دوچرخه ثابت همانگونه که از نام آن مشخص است شما بدون طی کردن یک فاصله مکانی می توانید مسافت مشخصی را به رکاب زدن بپردازید.

دوچرخه ثابت به نسبت بسیاری از وسایل ورزشی دیگر دستگاه کم فشاری است به همین دلیل کاربر با استفاده از آن می تواند به مدت طولانی تری تمرین کند و یا شدت تمرینات خود را اضافه نماید.این تمرین موجب افزایش اکسیداسیون چربی های بدن شده بنابراین استفاده از آن در کاهش وزن به ویژه در ناحیه شکم بسیار موثر است. البته لازم به ذکر است که سن افراد در مدت زمان دستیابی به کاهش وزن گزینه مهمی ست و نقش اساسی دارد. یعنی هرچه سن فرد بالاتر باشد و اندوخته های چربی او قدیمی تر روند کاهش وزن و چربی سوزی پروسه زمانبرتری ست و نیاز به اراده قویتری دارد البته استفاده از دوچرخه ثابت برای تمامی افراد و با هر سن و سالی مناسب می باشد و همه می توانند برای کاهش وزن خود به سادگی از آن بهره بگیرند.

کسانی که دچار چاقی مفرط می باشند، احتمال ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، آرتروز، مشکلات قلبی عروقی و انواع سرطان در آنها بالاتر است.اما شما می توانید با شروع ورزش با استفاده از دوچرخه ثابت حتی پیش از آنکه موفق به کاهش وزن شوید خطر ابتلا به بیمارهای فوق را تا میزان زیادی کم کنید.

البته در صورتی که تمرینات ورزشی خود را با یک رژیم غذایی خوب و کم کالری همراه کنید زودتر به کاهش وزن و تناسب اندام دست می یابید. به هر حال ترکیب ورزش و رژیم غذایی در کاهش وزن بسیار موثر است و اگر شما هریک از آنها را به تنهایی استفاده کنید به نتیجه دلخواهتان نمی رسید.هرچند که ورزش کردن به تنهایی هم می تواند در زیبایی و سفت شدن عضلات و ترکیب بدنتان موثر باشد.

دوچرخه ثابت ورزشی ست که به غیر از تقویت عضلات پا و ران ها بر روی ماهیچه های شکم نیز تاثیرگذار است و این ماهیجه ها را نیز سفت و قوی می کند.

شما با استفاده از ترازو تنها از وزن خود مطلع می شوید و از میزان چاقی و لاغری تان آگاه نمی گردید. زیرا ترازو معیار خوبی برای اطلاع از چاقی و لاغری نمی باشد. بیشتر ورزشکاران به دلیل حجم عضلات خود نه میزان چربی های بدنشان وزن زیادی دارند.یعنی هرچه حجم عضلات بیشتر باشد وزن فرد بالاتر است اما این دلیل بر چاقی نمی باشد.به علاوه هرچه بدن عضله ای تر باشد متابولیسم آن بالاتر است و در نتیجه فرد دیرتر دچار اضافه وزن میگردد.وجود عضلات استحکام استخوانها را بیشتر می کند بنابراین بدن در برابر بسیاری از مشکلات و فشارها آمادگی بیشتری دارد.

اشخاصی که در هر سن و سالی از جوانی تا پیری ورزش می کنند،تراکم استخوانهای بالاتری دارند بنابراین احتمال بروز پوکی استخوان در آنها کمتر است.

طبق تحقیقات انجام شده استفاده نیم ساعته از دوچرخه ثابت سبب ترشح هورمون اندروفین در مغز می شود که به عنوان یک مسکن قوی برای کاهش درد در بدن موثر است و سبب ایجاد شادابی و نشاط در فرد می گردد.به علاوه اشتهای کاذب افراد به خوردن موادغذایی شیرین کاهش می دهد.هرچه ورزش انجام شده توسط شما شدیدتر باشد میزان اندروفین ترشح شده بیشتر است که در کل بدن انسان را در برابر بسیاری از بیماریهای عفونی، سرطان و...مقاوم می سازد.

توجه به تنفس صحیح در طول ورزش معقوله بسیار مهمی ست و سبب دفع مواد سمی و زائد بدن در هنگام انجام تمرینات ورزشی می گردد.از آنجایی که تمرین با دوچرخه ثابت ورزشی هوازی ست در نتیجه کار با آن میزان اکسیژن مصرفی شما را بیشتر میکند و سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب چربی سوزی و کاهش وزن در افراد می شود.

بهتر است در زمان استفاده از دوچرخه ثابت ورزشی، به یک موزیک شاد و پرانرژی گوش کنید، این کار سبب افزایش ترشح هورمونهای اندروفین توسط مغز می شود که علاوه بر مزایای ذکر شده به تقویت حافظه شما کمک می کند و دقت و سرعت عمل تان در انجام محاسبات و تصمیم گیری ها را بالا می برد.

ارسال نظر

شادی :
2 0
مفید بود
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
9 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()