09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 6 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که برای شروع تمرینات ورزشی و رسیدن به تناسب اندام انجام دادن ورزش هوازی بهتر است یا قدرتی؟ برای شروع ورزش ابتدا مهم ترین کار این است که برای خود هدف معینی را انتخاب کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که در کنار انجام دادن ورزش های هوازی مانند؛ تردمیل، دوچرخه ثابت و... انجام ورزش های قدرتی به نفع شما خواهد بود یا نه؟

امروزه بیشتر افراد خواهان آن هستند که چربی های اضافی بدن را کم کنند و عضله سازی در بدن انجام بدهند و گاها حجم عضلات را نیز تغییر بدهند. در این صورت شما نیازمند برنامه ای خواهید بود که در حین از بین بردن چربی ها عضلات را نیز نیرومند کند، مثلا 3 روز ورزش هوازی انجام بدهید و 3 الی 4 روز دیگر انجام دادن ورزش قدرتی را در برنامه داشته باشید.

ورزش های هوازی مانند؛ دو، دوچرخه سواری، تردمیل و... کمک می کنند سطح قلبی و عروقی ورزشکار افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که انجام دادن تمرینات هوازی بدون برنامه و در حد زیاد باعث از بین رفتن عضلات خواهد شد و شما دچار مشکل خواهید شد.اختصاص دادن زمان کوتاهی به انجام ورزش های قدرتی سبب می شود، عضلات استقامت خود را نه تنها حفظ کنند، بلکه آن را ارتقا بدهند.

اگر صرفا هدف شما از انجام ورزش پرورش عضلات است در آن صورت نیز نباید تمام وقت خود را بر سر تمرینات عضلانی بگذارید. با انجام دادن تمرینات هوازی بین برنامه های قدرتی می توانید استراحتی هم به عضلات داده و خستگی را از بدن دور کرده و دردهای عضلات را نیز به سادگی کم کنید.اگر هدف ورزشکار از انجام دادن ورزش کاهش وزن است، باید در ابتدای راه مشخص شود تا تمرینات بر اساس اهداف مورد نظر طراحی و اجرا شوند.

بررسی ها نشان داده است که ورزش هوازی بیشتر می تواند در کالری سوزی کمک کند و بعد از آن می توانید از وزنه ها کمک بگیرید و کالری سوزی را ادامه بدهید.اگر ابتدای شروع فعالیت خود پیاده روی، دوچرخه سواری یا ... انجام دهید و بعد از تمرینات قدرتی استفاده کنید، بدن راحت تر و بهتر خواهد توانست به ریکاوری برسد و نتیجه کاملا متفاوتی دریافت خواهید کرد.

اینکه هر دو ورزش را در کنار هم انجام بدهید، برای بدن مفید خواهد بود و ترجیح ورزش قدرتی یا هوازی در شروع ورزش به انتخاب شما بستگی دارد.از سوی مربیان توصیه شده است انجام دادن ورزش های هوازی قبل از تمرینات قدرتی باعث گرم شدن و آمادگی بهتر بدن می شود و راحت تر می توانید تمرینات سنگین قدرتی انجام بدهید.از تمرینات هوازی در پایان ورزش برای سرد کرد بدن نیز می توانید استفاده کنید تا بدن به حالت نرمال و عادی خود برسد و از به وجود آمدن انقباض در عضلات جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()