09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 26 بهمن 1395 در ساعت 37 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دوچرخه ثابت یک دستگاه ورزشی بسیار عالی برای انجام تمرینات هوازی در باشگاه ورزشی و منزل می باشد؛ با این وسیله می توان ورزش دوچرخه سواری را شبیه سازی کرد؛ به طوری که حتی دوچرخه سواران حرفه ای نیز از این دستگاه برای انجام تمرینات خود استفاده می کنند.نکته مهم در مورد دوچرخه ثابت این است که می بایست در حین تمرین برای وضعیت بدنی کاربر متناسب باشد؛ در این صورت کیفیت ورزش افزایش پیدا می کند و احتمال آسیب دیدگی کاهش می یابد. یکی از گزینه هایی که باید حتماً تنظیم بشود ارتفاع دوچرخه ثابت است.

ارتفاع دوچرخه ثابت به قد و طول پای ورزشکار بستگی دارد. برای این که بدانید ارتفاع دوچرخه برای شما مناسب هست یا خیر بر روی زین بنشینید و رکاب را در پایین ترین حالت نگه دارید؛ در این وضعیت زانو باید کمی خم باشد یا کنار دوچرخه بایستید؛ زین دوچرخه باید با استخوان لگن در یک راستا قرار بگیرد.

پس از این که ارتفاع زین را درست کردید، درجه مقاومت را تنظیم نمایید؛ مقاومت دوچرخه ثابت به دو صورت مگنتی و الکترومگنتی قابل تنظیم می باشد؛ در مدل های مگنتی با پیچاندن یک پیچ می توانید مقاومت را تنظیم نمایید؛ در مدل های الکترومگنتی مقاومت با فشار یک دکمه انجام می پذیرد؛ چون اغلب این دستگاه ها برنامه های از پیش تعیین شده ای دارند، در هنگام استفاده از برنامه ها مقاومت خود به خود تغییر می کند.

تنظیم بودن ارتفاع صندلی دوچرخه ثابت بر روی درجه مقاومت تاثیر دارد؛ اگر ارتفاع دوچرخه درست نباشد و مقاومت را افزایش بدهید؛ زانوها بیشتر آسیب می بینند؛ زیرا در هنگام پدال زدن فشار زیادی به لگن، مچ پا و زانوها وارد می شود.تنظیم زین نیز اهمیت به سزایی دارد و انعطاف پذیری را تحت تاثیر قرار می دهد؛ وقتی بر روی زین دوچرخه ثابت می نشنید زاویه بدن باید درست باشد؛ اگر زاویه بدن به صورت غلط به طرف جلو یا عقب باشد به کمر و زانو فشار وارد می شود؛ در این صورت فشار نامتعادلی به نیم تنه وارد خواهد شد؛ این فشار نامتعارف قسمت های دیگر بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد آسیب مخصوصاً در ناحیه زانو می شود.

به وضعیت فرمان نیز باید توجه داشته باشید؛ وضعیت فرمان به روش رکاب زدن و قرار گرفتن بر روی دوچرخه ثابت بستگی دارد؛ در صورتی که فرمان بیش از حد پایین باشد گردن و شانه ها دچار تنش شده و آسیب می بینند.افرادی که با حالت رو به جلو یا به اصطلاح تهاجمی بر روی دوچرخه ثابت می نشینند، مایلند فرمان بالاتر باشد؛ بهترین حالت بر روی دوچرخه ثابت زمانی است که کاربر احساس راحتی داشته باشد. در هنگام رکاب زدن پاها را وسط پدال گذاشته و به وسیله پنجه و کف پا پدال ها را به چرخش درآورید.

روی دوچرخه ثابت هایی که به صورت مبله یا پشتی دار نیستند، می توانید به صورت ایستاده نیز پدال بزنید، در این صورت کارآیی تمرین افزایش پیدا می کند.زمانی که مقاومت را بالا می برید و ایستاده رکاب می زنید ورزش تپه نوردی شبیه سازی می شود؛ در سالن های اسپینینگ همه این مراحل زیر نظر مربی انجام می شود. اسپینینگ یک ورزش جدید است که در بسیار از باشگاه های ورزشی به آن می پردازند و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

انجام این ورزش در منزل نیز امکان پذیر است؛ کافی است دوچرخه ثابت مخصوص اسپینینگ تهیه کرده و با آن تمرین انجام بدهید؛ این ورزش ظرف چند هفته تاثیرات چشمگیری بر روی بدن می گذارد و پایین تنه را بسیار خوش فرم می کند.در هنگام رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت به موسیقی پرانرژی با ضرب آهنگ تند گوش بدهید و سعی کنید حرکات خود را با ریتم موزیک هماهنگ کنید. این کار انرژی و سرعت شما را افزایش داده و باعث می شود زمان بیشتری بتوانید ورزش کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
9 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()