09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 46 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه بیشتر مردم علاقمند هستند اندامی متناسب و زیبا داشته باشند. البته بحث سلامتی با ورزش حتی از تناسب اندام هم مهم تر است.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند به محض اینکه تصمیم می گیرند وزن خود را کاهش بدهند، به یاد رژیم های سخت و باشگاه ورزشی می افتند.

گرچه باشگاه رفتن تصمیم درستی است، ولی اکثر ما وقت محدودی برای اینکار داریم. دقیقا به همین خاطر بسیاری از افراد تصمیم می گیرند با خرید بعضی از دستگاه های ورزشی، ورزش را به منزل خود ببرند. اگر در خانه یک اتاق اضافه دارید؛ می توانید در اولین فرصت یک سری تجهیزات ورزشی خریداری کرده و در اتاق جای بدهید. آن اتاق باشگاه کوچک خانگی شما می شود. اما اگر اتاق اضافه ندارید، به فکر دستگاه ورزشی باشید که فضای زیادی اشغال نکند و سر و صدا هم نداشته باشد تا برای بقیه افراد خانواده مزاحمت ایجاد نشود. به همین دلیل در این گونه مواقع ما دوچرخه ثابت را پیشنهاد می کنیم.

دوچرخه ثابت انواع و اقسام مختلفی دارد. بعضی از آن ها ایستاده و بعضی نشسته هستند و حتی بعضی این قابلیت را دارند که روی آن دراز بکشید. دوچرخه ثابت ایستاده در مقایسه با دوچرخه ثابت نشسته یا دراز کشیده جای کمتر اشغال می کند.

دوچرخه ثابت های امروزی همه الکترونیکی و دارای سیستم مگنت هستند. دوچرخه ثابت های پیشرفته طور طراحی شده اند که می توانند برای کاربر دوچرخه سواری در محیط بیرون را شبیه سازی کنند. وقتی یک دوچرخه ثابت در منزل خود داشته باشید دیگر بدی آب و هوا یا کمبود وقت بهانه ای برای شانه خالی کردن از ورزش نمی شود.

این وسیله ورزشی را به افرادی که می خواهند پاها و باسنی خوش فرم داشته باشند، توصیه می کنیم. ورزش چه بخواهیم و چه نخواهیم علاوه بر زیبایی، نشاط و تندرستی را نیز برای ما به ارمغان می آورد. شما می توانید کار با دوچرخه ثابت را به عنوان ورزش اصلی خود انتخاب کنید. زیرا دوچرخه سواری یک ورزش کامل محسوب می شود. رکاب زدن با دوچرخه ثابت یک ورزش هوازی است که بر عملکرد سیستم قلبی-عروقی و تنفسی بدن تاثیر مثبت دارد. در این دستگاه ورزشی مانند الپتیکال و تردمیل شما می توانید با تغییر مقاومت دستگاه به ورزش خود تنوع ببخشید.

بهترین مزیت این دستگاه ها این است که همگی یک صفحه نمایش دارند و زمان، سرعت، مسافت طی شده، ضربان قلب، کالری سوزانده شده و بعضی اطلاعات با ارزش دیگر را در اختیار کاربر قرار می دهند. با این اطلاعات ورزشکار می تواند یک الگوی ورزشی مناسب برای خود تدارک ببیند.

اگر کاربر بر روی دوچرخه ثابت طوری کار کند که علاوه بر عضلات پایین تنه، عضلات تنه هم درگیر بشود، پس از مدتی شاهد شکل گرفتن ومنظم شدن عضلات قفسه سینه، شانه و شکم خود خواهد بود. برای دشوار کردن تمرین می توانید مقاومت پدال ها و ترمز را افزایش بدهید.

در هنگام کار با این وسیله برای اینکه متوجه گذر زمان نشوید، می توانید تلوزیون تماشا کنید و یا به مطالعه بپردازید. اما روش بهتر این است که یک موزیک تند گوش بدهید و سعی کنید هماهنگ با ریتم موزیک رکاب بزنید. این کار برای شما فواید ورزش ایروبیک را نیز به همراه خواهد داشت. چون همانطور که می دانید به فعالیتی ورزش ایروبیک گفته می شود که منظم، مستمر، مکرر و ریتمیک باشد. وقتی در حین ورزش ذهن با بدن هماهنگ و درگیر می شود، بازده ورزش افزایش پیدا می کند.

سعی کنید در حین تمرین دم و باز دم عمیق و منظم داشته باشید. چون با این کار به بافت ها اکسیژن تازه می رسد. اگر بافت ها و عضلات به حد کافی اکسیژن نداشته باشد، اسید لاکتیک ترشح می شود. در نتیجه پس از ورزش یا در همان حین تمرین دچار گرفتگی واسپاسم می شوید. همیشه قبل از شروع تمرین مقداری آب بنوشید و در زمان انجام تمرین هم یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هر چند دقیقه یک بار آب بخورید . این کار بدن را هیدراته نگه می دارد و سطح الکتروت متعادل می شود . در نتیجه دمای بدن بیش از حد بالا نمی رود و دچار گرمازدگی نمی شوید. از طرفی این کار باعث افزایش متابولیسم وکاهش چربی های اضافه می شود.

در هنگام رکاب زدن با دوچرخه ثابت حتما از کفش و لباس مناسب استفاده کنید. اگر ران های درشتی دارید، ممکن است زین دوچرخه کشاله ران شما را اذیت کند. در این صورت شورت بالشتک دار بپوشید. این شورتها از فشار آمدن به کشاله ران پیشگیری می کند.

قبل از شروع کار با دوچرخه ثابت خود از تنظیم دقیق دستگاه مطمئن بشوید. ارتفاع زین، دسته ها و پدال ها باید برای فیزیک بدن شما مناسب باشد. روش دقیق تنظیم دوچرخه ثابت را از فروشنده یا مربی بیاموزید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()