09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 6 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

البته الپتیکال وسیله بسیار مناسبی برای ایجاد تناسب اندام است. اما بسیاری از ورزشکاران رشته های شنا، دوچرخه سواری و دو نیز به سراغ استفاده از این دستگاه می روند. زیرا الپتیکال علاوه بر اینکه عضلات دو قلو و ساق پا را تقویت می کند برای ایجاد مقاومت در دست ها نیز بسیار مناسب است. به شرط اینکه کاربر در هنگام ورزش، دست ها را هم با حرکات دسته به جلو وعقب ببرد. یعنی دلایل منطقی وجود دارد که نظر طرفداران الپتیکال را به این وسیله جلب کرده است.

1. متخصصین ورزش معتقدند اثرات به دست آمده از تمرین با الپتیکال ( اسکی فضایی ) از هر جهت شبیه به اثرات تردمیل یا همان دویدن است. با این تفاوت که کار با الپتیکال آسان تر است و زیان کمتری هم بر مفاصل دارد. مطالعات نشان داده در الپتیکال ضربان قلب با مصرف اکسیژن و ترکیب اسیدلاکتیک تناسب بهتری دارد. در نتیجه در مقایسه با دو می توانید به اندام بهتری برسید در حالیکه فشار کمتری به زانوهایتان وارد می شود. این دستگاه، در ابتدا توسط شخصی اختراع شد که می خواست دویدن دخترش را در کنار ماشین فیلمبرداری کند. پس از آن وسیله ای ساخت که در هنگام دویدن فشارکمتری بر مفاصل وارد می کرد.

2. الپتیکال به ماهچه های چهار سر ران توانایی زیادی می بخشد. محققان فعالیت ماهیچه همسترینگ و چهار سر ران را در هنگام کار با اسکی فضایی ، دوچرخه ثابت ، دویدن در جاده و دویدن بر روی تردمیل را با هم مقایسه کردند. نتایج به دست آمده نشان داد الپتیکال در هماهنگی و بکارگیری این ماهیچه ها بسیار موفق عمل کرده است. در ضمن وقتی بر روی الپتیکال به صورت برعکس یعنی رو به عقب گام برمی دارید شدت درگیری عضلات و ماهیچه ها افزلیش پیدا می کند. این حرکت را می توانید در برنامه ورزشیتان بگنجانید.

3. در الپتیکال می توانید درست روی همان ماهیچه هایی متمرکز بشوید که اغلب ورزشکاران رشته دو و درچرخه سواری بیشترین ضعف را روی آنها دارند. وقتی محققان کار با الپتیکال را با دویدن در جاده مقایسه کردند متوجه شدند در هنگام ورزش با این دستگاه ماهیچه های باسن و ماهیچه جنبی و خارجی ران بیشتر از همیشه درگیر می شوند. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد دارید ماهیچه و مفاصل ران و باسن را قوی تر کنید به سراغ الپتیکال بروید. همچنین مطمئن باشید به همسترینگ شما فشار بیش حدی وارد نخواهد شد.

4. در تمرین با الپتیکال می توان حرکات بالاتنه، دست، شانه، دوسر بازو، سینه و سه سر بازو را با پایین تنه و شکم همراه کرد. اگر به دسته ها خیلی تکیه نکنید و دست ها را هماهنگ حرکت بدهید می توانید سطح تعادل خود را بالا ببرید. با یک تمرین قلبی- عروقی بر روی این دستگاه ماهیچه های بالا تنه، سینه، شکم، پایین تنه درگیر می شوند و مقاومت این عضلات افزایش پیدا می کند.

5. یک موضوع مهم اینکه الپتیکال فضای بسیار کمی اشغال می کند. حرکت دادن و جابه جایی آن در مقایسه با تردمیل بسیار راحت تر است. بعضی الپتیکال هایی که تا می شوند حتی نسبت به دوچرخه ثابت هم کمتر فضا می گیرند. اگر منزل کوچکی دارید و فکر می کنید برای تردمیل و دوچرخه ثابت فضای کافی وجود ندارد، حتما یک الپتیکال تهیه کنید تا از فواید هر در دستگاه بهرمند بشوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()