09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 22 آذر 1396 در ساعت 20 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رژیم لاغری بد غذا خوردن و شکنجه دادن به معده نیست. برای رسیدن به اندام ایده آل و تناسب اندام باید یک رژیم لاغری متنوع در کنار ورزش داشته باشید تا در سلامتی جسمانی و روانی به وزن ایده آل خود برسید. زمانی که قصد داریم وزنمان را کم کنیم، شور شوق اینکه این دوران زودتر تمام شود و وزن ایده آل را ببینیم بسیار زیاد است، اما سرعت زیاد برای از دست دادن وزن اصلا به صلاح سلامت جسمانی ما نیست و ما را دچار مشکل خواهد کرد.

اضافه وزنی که ما داریم یک شبه به وجود نیامده است که یک شبه نیز از بین برود. پس لازم است صبور باشیم. تحقیقات و تجربیات ثابت کرده اند افرادی که از راه اصولی همراه با ورزش وزن کم می کنند قادرند در طولانی مدت این حالت و روش را حفظ کنند و به تناسب اندام دلخواهشان برسند. زمانی که شما برای از بین بردن چربی های اضافی بدن عجله داشته باشید و به بدن مواد مورد نیازش را نرسانید خیلی سریع می توانید در معرض انواع بیماری ها از جمله سنگ کیسه صفرا و ناراحتی های کلیوی ، معده و... قرار بگیرید و با از دست دادن عضلات بدنتان گمان کنید که لاغر شده اید.

افراد حتی در انجام دادن ورزش نیز زیاده روی می کنند و آنها را به صورت ناصحیح انجام می دهند و به جای کم کردن وزن دچار مشکلات جسمانی می شوند. انجام دادن ورزش برای رسیدن به لاغری لازم است، اما به صورت درست و به اندازه. در اوایل شروع رژیمتان بهتر است از پیاده روی کمک بگیرید. چه در خانه یا بیرون خانه این ورزش ساده را می توانید البته در مدت زمان های مشخص انجام دهید.

اگر به دلیل گرما یا سرمای بیش از حد هوا یا مشکل همیشگی آلودگی هوا که البته در زمستان چند برابر می شود نمی توانید بیرون از خانه پیاده روی کنید، بهتر است برای خانه تردمیل خانگی مناسبی با توجه به وزن افرادی که می خواهند پیاده روی روزانه انجام دهند تهیه نمایید. اغلب افراد تنبل هستند و ترجیح می دهند رژیم غذایی سختی را دنبال کنند به دلیل آنکه لازم نباشد ورزش انجام دهند که این اصلا به نفع بدن نخواهد بود. این را فراموش نکنید که با انجام دادن ورزش میزان کالری سوزی در بدن شما حداقل دو برابر زمان عادی که فقط از رژیم غذایی پیروی می کنید خواهد بود.

زمانی که تازه شروع به وزن کم کردن می کنید بدن سریع وزن از دست می دهد و این امر کاملا طبیعی است. وزن اولیه که با شروع رژیم از دست می دهید به "وزن آب" معروف است. زمانی که با گذشت زمان به طور مرتب در طی ورزش آب مصرف کنید این مشکل نیز برطرف خواهد شد و از دست دادن وزنتان کندتر می شود.

بهتر است بدانید اگر سریع وزن خود را از دست بدهید احتمال اینکه این وزن در مدت زمان کوتاهی دوباره بازگشت داشته باشد بسیار زیاد است و به همین دلیل اکثر متخصصان کاهش وزن با سرعت یکنواخت و آرام را به افراد چاق پیشنهاد می کنند. با گرفتن رژیم های نامناسب و سنگین برای اینکه به سرعت به لاغری برسید ممکن است با اندکی غفلت عضلات بدنتان را از دست بدهید و گمان کنید وزن یا همان چربی های ذخیره شده خود را از دست داده اید.

همان طور که می دانید سرعت متابولیسم در میزان وزن کم کردن شما نقش زیادی دارد و تعیین می کند که چه مقدار کالری را هر روز می سوزانید. هر چه سرعت متابولیسم بدن شما آهسته تر باشد کالری کمتری نیز در روز خواهید سوزاند و برای افزایش متابولیسم بدنتان بهتر است روزانه ورزش منظم و متناوبی انجام دهید. با کم کردن سریع وزن حتما به دلیل نداشتن تغذیه ای مناسب ریزش مو نیز پیدا خواهید کرد، زیرا به بدن مواد مغذی کافی برای رشد مو نمی رسد و شاهد ریزش موی شدید خواهید بود.

زمانی که تغذیه درست و به موقعی نداشته باشید ممکن است ویتامین هایی مانند: آهن، ویتامین B12، فولات و ... را به اندازه کافی دریافت نکنید و زودتر از حد معمول احساس خستگی کنید و نتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید. زمانی که به بدن مواد مغذی نرسد کم کم سیستم ایمنی بدن نیز ضعیف می شود و بیشتر از حد معمول دچار بیماری خواهید شد.

برای اینکه بتوانید اصولی و درست وزن کم کنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

پروتئین بخورید: گنجاندن پروتئین در برنامه غذایی سبب افزایش سرعت سوخت و ساز خواهد شد و در ضمن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. پروتئین به حفظ عضلات نیز کمک خواهد کرد و برای بدن بسیار مفید است.

قند و نشاسته کمتری مصرف کنید: با کم کردن مصرف قند و نشاسته اضافی از برنامه غذایی خودتان وزن بیشتری کم خواهید کرد و زودتر به هدف مورد نظرتان می رسید.

آهسته غذا خوردن را فراموش نکنید: غذایتان را کامل بجوید تا با طولانی تر شدن مدت غذا خوردنتان سیگنال احساس سیری را از مغزتان دریافت کنید و با این روش ساده کمتر غذا بخورید.

خوب استراحت کنید: خواب و استراحت کافی نداشتن سطح "گرلین" هورمون گرسنگی را در بدن ما افزایش می دهد و سبب می شود ما دائما احساس گرسنگی داشته باشیم و در نتیجه کاهش وزن برایتان دشوار خواهد شد.

ورزش های هوازی و ترکیبی انجام دهید: تمرینات هوازی را هر روز انجام دهید. برای خانه تردمیلی یا دوچرخه ثابت تهیه کنید تا در هر شرایط و ساعتی از شبانه روز بتوانید فعالیت ورزشی انجام دهید. تمریناتتان را ترکیبی با شدت بالا انجام دهید تا میزان کالری سوزی بدنتان نیز افزایش یابد.

در پایان یادآوری می کنیم که برای اینکه به تناسب اندام دلخواهتان برسید بهترین کار آن است که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و انجام دادن ورزش به صورت مرتب را فراموش نکنید تا با کاهش تدریجی وزنتان دچار خطرات ناشی از کاهش وزن سریع نشوید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()