09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 38 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

یکی از سوالاتی که به ذهن بیشتر کاربران دستگاه تردمیل می رسد این است که تردمیلی که با آن ورزش می کنم چقدر برق مصرف می کند؟ میزان مصرف برق را می توانید بر اساس اطلاعات درج شده در دفترچه راهنما که شرکت تولید کننده در اختیار کاربر قرار می دهد متوجه بشوید؛ تنها فاکتوری که واقعاً بر روی مصرف برق تاثیر به سزایی دارد سرعت است.

برای مثال تردمیلی را در نظر بگیرید که با سرعت 4 مایل در ساعت در مدت زمان 30 دقیقه با شیب 2 درصد کار می کند، این دستگاه در ساعت 13 صدم کیلو وات برق مصرف خواهد کرد و با این سرعت مسافتی حدود 2 مایل طی می شود. هزینه این مقدار انرژی برق 5.6 الی 7.8 تومان است.

در صورتی که سرعت همان تردمیل به 6 مایل در ساعت برسد، میزان برقی مصرفی 19 صدم کیلووات بر ساعت می شود؛ با این سرعت می توان مسافت 3 مایل را طی کرد و هزینه برق 9.5 الی 11.45 تومان می شود؛ بنابراین متوجه می شوید هر چه سرعت بیشتر بشود، الکتریسیته مصرفی نیز افزایش می یابد. در واقع در سرعت های زیاد ذخیره انرژی وجود ندارد.

حال تصور کنید 2 کاربر با سرعت 6 مایل در ساعت بر روی 2 تردمیل که یکی بر روی شیب 1 درصد و دیگری بر روی شیب 2 درصد تنظیم شده است مسافت 3 مایل را پشت سر بگذارند؛ جالب است بدانید میزان برقی که این 2 تردمیل در این مدت مصرف می کنند با یکدیگر برابر است. در مورد وزن نیز این آزمایش انجام شد و کاربران با وزن های متفاوتی بر روی تردمیل های شبیه به هم با سرعت برابر تمرین انجام دادند و در نهایت باز هم در مصرف برق تاثیر چشمگیری مشاهده نشد؛ بنابراین وزن تاثیر چندانی بر میزان مصرف الکتریسیته ندارد.

البته اگر کاربر بر خلاف جهت حرکت تسمه تردمیل بر روی دستگاه حرکت کند قطعاً میزان استفاده برق افزایش می یابد که این کار امکان پذیر نیست؛ تردمیل نیرویی برای چرخیدن تسمه صرف می کند و ضرباتی که توسط پای کاربر به سطح تردمیل وارد می شود تاثیری در این حرکت ندارد؛ البته در اینجا قدرت موتور اهمیت دارد؛ هر چقدر قدرت موتور بیشتر باشد، وزن بیشتری را متحمل می شود.

سرعت تردمیل نیز با قدرت موتور رابطه دارد. به هر حال یک فرد معمولی که 68 کیلوگرم وزن دارد در یک برنامه 1 ماهه که با در نظر گرفتن روزهای استراحت 20 روز در هفته می شود، اگر مدت تمرین را 1 ساعت در نظر بگیریم، در ماه 20 ساعت بر روی تردمیل تمرین انجام می دهد؛ در صورتی که سرعت همان 6 مایل در ساعت باشد و با شیب 2 درصد تمرین انجام بدهد، هزینه برق 380 الی 465 تومان خواهد شد که مبلغ زیادی نیست؛ بنابراین در هنگام تهیه تردمیل خانگی نگران مصرف برق این دستگاه نباشید.

ارسال نظر
سینا :
7 0
با سلام در مورد هزینه برق: 465000هزار تومان است یا 465تومان ؟ لطفا مشخص کنید.
مدیریت :
9 1
هزینه قیمتی درج شده در این مقاله به صورت تقریبی محاسبه شده است. هزینه ها به هزار تومان نیست. یعنی مبلغ 465 تومان که نقریبا نصف یک هزار تومان است. در نتیجه مصرف برق تردمیل بسیار کم و به صرفه است.
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
9 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()