09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 11 دی 1396 در ساعت 45 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با توضیحاتی که در این مقاله داده می شود شما می توانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید تردمیل اقدام نمایید و با توجه به سلایق تان قادر خواهید بود دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.

تردمیل تک کاره و چند کاره

تردمیل های خانگی به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم می شوند که هر کدام از امکاناتی برخوردارند. دستگاه های تک کاره همانطور که از اسم شان پیداست فقط دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل را البته با انجام تمرینات متنوع ارائه می دهند. تردمیل های چند کاره علاوه بر تمرینات پیش فرضی که در آن ها وجود دارد، دارای مسگری، دمبل، پایه درازنشست و ویبراتور هستند که باعث می شوند علاوه بر تنوع در ورزش، تمرینات را تکمیل کنید.

حداکثر وزن قابل تحمل توسط تردمیل

هنگام خرید تردمیل خانگی یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنید حداکثر وزن قابل تحمل توسط دستگاه است. به این معنی که شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که نسبت به وزن سنگین ترین فرد خانواده انتخاب شود و بهتر این است که میزان وزن قابل تحمل دستگاه 10 الی 20 کیلوگرم بیشتر از فرد سنگین خانواده باشد. برای مثال اگر سنگین ترین فرد خانواده 110 کیلوگرم وزن دارد، تردمیل انتخابی شما باید بتواند تا وزن 120 الی 130 کیلوگرم را تحمل کند.

این موضوع چه تاثیری در انتخاب تردمیل دارد؟ این امر باعث می شود طول عمر دستگاه افزایش یابد.

قدرت موتور تردمیل

از نکات مهمی که باعث تفاوت قیمت در تردمیل ها می شود قدرت موتور آن هاست. در واقع این موتور دستگاه است که باعث انتقال نیرو به تسمه می شود و تردمیل را به حرکت در می آورد. در تردمیل های خانگی اغلب، موتورهای DCقرار داده شده است که از جریان برق مستقیم استفاده می کنند و در تردمیل های باشگاهی از موتور AC استفاده می شود که از قدرت بالاتری برخوردارند.

رابطه مستقیمی بین قدرت موتور تردمیل و تحمل وزن آن وجود دارد، یعنی هرچه قدرت موتور دستگاه بالاتر باشد می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. به همین دلیل است که تردمیل های باشگاهی از قدرت موتور بالاتری برخوردارند. البته همین امر نیز باعث تفاوت قیمت بین تردمیل های خانگی و باشگاهی می شود.

ضربه گیر های تردمیل

اصلا ضربه گیر چیست و چه نقشی را در تردمیل ایفا می کند؟ ضربه گیر ها در تردمیل متفاوت هستند؛ در کل از آسیب به زانوها و مفاصل در حین دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل جلوگیری می کنند و میزان فشار وارده بر روی بدن را کاهش می دهند. تعداد ضربه گیرها در تردمیل ها با یکدیگر متفاوت است. ضربه گیر های تعبیه شده در تردمیل مخصوصا برای افرادی که از مشکلات زانو رنج می برند بسیار مناسب هستند.

ضربه گیر SDS: از آسیب به کمر و زانوها جلوگیری کرده و صفحه تردمیل را ارتجاعی می کند.

ضربه گیر Anti-Shock: به تسمه تردمیل حالتی ارتجاعی می دهد و مانع از انتقال صدا می شود.

ضربه گیر Rubber Spring Shock: صفحه را ارتجاعی می کند و مانع آسیب به کمر و زانوها می شود.

ضربه گیر ASA: به نسبت وزن کاربر استفاده کننده قابل تنظیم است و تسمه را ارتجاعی می کند تا از آسیب به زانوها و کمر جلوگیری نماید.

ضربه گیر کمک فنر: باعث می شود که تسمه حالت فنری گرفته و میزان آسیب و فشار به زانو ها و کمر را کاهش می دهد.

اصولا ضربه گیر SDS بر روی تمامی تردمیل ها وجود دارد. در زمان خرید تردمیل اگر حتی یکی از این ضربه گیرها بر روی دستگاه تعبیه شده باشد کفایت می کند، اما گزینه مناسب برای خانه های آپارتمانی تردمیلی است که ضربه گیر Anti-Shock در آن تعبیه شده است و مانع انتقال صدا می شود.

برنامه های تمرینی پیش فرض

تردمیل های خانگی به دلیل اینکه تمرین را برای کاربر متنوع کنند دارای برنامه های تمرینی پیش فرضی هستند که در حافظه دستگاه ذخیره شده اند. این برنامه ها باعث می شوند که کاربر سریعا ورزش را آغاز کرده و به صورت اصولی از تمرینات متنوعی پیروی نماید. در برخی از دستگاه ها این تمرینات زیاد هستند و تا 18 برنامه نیز می رسند و همچنین می توان به صورت دستی و دلخواه در حافظه تردمیل برنامه ذخیره کرد. حداقل برنامه تمرینی که در تردمیل قرار دارد تعداد 8 تا است.

برای مثال بعضی دستگاه ها علاوه بر برنامه های پیش فرض دارای برنامه Body Fat یا همان چربی سوزی، برنامه Body Type یا برنامه اندازه گیری میزان چربی اضافه بدن بر اساس کیلوگرم، برنامه BMI که نشان دهنده کمبود یا اضافه وزن کاربر است، برنامه BMR که کالری مورد نیاز بدن در طول روز را نشان می دهد، برنامه HRC یا ضربان قلب و برنامه USER که کاربر با توجه به سلیقه خود در حافظه آن را ثبت می نماید.

در برخی تردمیل ها سنسور ضربان قلب تعبیه شده است که کاربر حین تمرین بر روی تردمیل می تواند میزان ضربان قلب خود را بسنجد. همچنین بعضی دستگاه ها جهت راحتی کاربر بر روی دسته هایشان کلید تنظیم شیب و سرعت، خاموش و روشن و برنامه نیز دارند.

سرعت تردمیل

اکثر تردمیل های خانگی حداقل تا 10 کیلومتر و حداکثر تا 20 کیلومتر سرعت به کاربر ارائه می دهند. شما باید قبل از خرید هدف خود را مشخص کنید که می خواهید بر روی دستگاه راه بروید، بدوید یا هر دو را انجام دهید. تردمیل های خانگی سرعت های متفاوتی دارند که می توانید نسبت به هدف خود آن را انتخاب نمایید.

اکثر ورزشکاران حرفه ای مانند دوندگان جهت تمرینات به دستگاه هایی نیاز دارند که سرعت بیشتری را ارائه دهند. افراد عادی یا مبتدی بیشتر با سرعت 3 تا 7 کیلومتر در ساعت بر روی تردمیل راه می روند و با سرعت 6 تا 10 کیلومتر در ساعت بر روی دستگاه می دوند. نهایت سرعت تردمیل اغلب زمانی به کار می آید که کاربر تمرینات را به صورت فشرده و با شدت انجام می دهد.

قبل از خرید تردمیل خانگی این مقاله را بخوانید

شیب تردمیل

تردمیل های خانگی اکثرا دارای شیب هستند که به دو دسته شیب برقی و شیب دستی تقسیم می شوند. شیب برقی تردمیل به سادگی و با فشار یک دکمه قابل تنظیم است و شیب دستی باید با دست تنظیم شود. دستگاه هایی که شیب برقی دارند اکثرا از 10 درجه تا 20 درجه قابل تنظیم هستند که می توانند راه رفتن یا دویدن در سر بالایی را برای کاربر تا درجه مورد نیاز شبیه سازی نمایند. شیب دستی هم اصولا تا 5 درجه قابل تنظیم است.

در برخی دستگاه ها نیز شیب معکوس هم وجود دارد به این صورت که تمرین دویدن یا راه رفتن در سر پایینی را برای کاربر شبیه سازی می نمایند. تاثیر شیب در تردمیل این است که با استفاده از آن می توان شدت تمرینات را افزایش داد و همچنین عضلات پایین تنه و ساق پا را بوسیله آن تقویت کرد. وجود شیب در تردمیل آن هم به صورت برقی مسلما در قیمت تردمیل خانگی تاثیر گذار خواهد بود.

کلید اضطراری یا گیره ایمنی

کلید اضطراری که در همه تردمیل ها قرار داده شده است امنیت کاربر را تضمین می کند. به این صورت که کاربر قبل از شروع تمرین و بر روی دستگاه، گیره را به لباس خود متصل می کند و یک سر دیگر گیره توسط آهنربایی به کنسول تردمیل متصل است. حال اگر در زمان تمرین کاربر تعادل خود را از دست دهد، این گیره که به لباس متصل شده به راحتی از کنسول جدا می شود و منجر به خاموش شدن موتور تردمیل خواهد شد، دستگاه سریعا متوقف شده و از بروز صدمه و آسیب به کاربر جلوگیری می کند.

علاوه بر تضمین ایمنی کاربر در زمان استفاده از تردمیل، این گیره کارآیی دیگری دارد و به عنوان قفل کودک نیز از آن استفاده می شود. وقتی گیره به تردمیل متصل نباشد موتور دستگاه روشن نخواهد شد و به همین سادگی امنیت کودک تضمین می شود.

نمایشگر تردمیل

نمایشگرهای تردمیل به سه دسته LED، LCD و سون سگمنت تقسیم می شوند؛ که در کل اطلاعات دقیقی از سرعت، مسافت، زمان، ضربان قلب، کالری سوزانده شده و همچنین اگر دستگاه شیب برقی داشته باشد، نمایش دهنده شیب نیز هستند.در بعضی تردمیل ها نیز نمایشگر، برنامه در حال اجرا را نمایش می دهد.

خوبی این نمایشگرها بر روی تردمیل این است که کاربر حین تمرین می تواند به راحتی از وضعیت جسمانی خود مطلع باشد. البته قابل ذکر است که در تردمیل های پیشرفته، صفحه مانیتور به صورت لمسی وجود دارد که کاربر می تواند از طریق آن برنامه ها را تنظیم کند و سایر کار های مرتبط را انجام دهد.

قابلیت تاشوندگی و جک گازی

تردمیل های جدید قابلیت تاشوندگی دارند و این گزینه برای افرادی بسیار مناسب است که فضای خانه آن ها یا جایی که تردمیل را در آن قرار می دهند محدود است. مثلا کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند به راحتی می توانند تردمیل شان را جمع کنند تا فضای خانه باز شود و بتوانند از محیط نهایت استفاده را ببرند. علاوه بر این جک گازی موجود در دستگاه باعث می شود که در هر زمان بخواهید با استفاده از آن تردمیل را به سادگی و بدون هیچ گونه مشکلی مجددا نصب نمایید.

پخش موزیک با USB یا AUX از تردمیل

با پیشرفت سطح زندگی افراد، دستگاه ها نیز به همان سرعت پیشرفت خواهند کرد. هر روز که می گذرد و با وجود این بازار رقابتی تردمیل هم در مدل های متفاوت با امکانات مختلف در دسترس عموم مردم قرار می گیرد که بر طبق گفته بالا قیمت آن نیز نسبت به امکانات تغییر خواهد کرد.

یکی از ویژگی های خاصی که در تردمیل ها وجود دارد و استفاده از این دستگاه ورزشی هوازی را هیجان انگیز و لذت بخش می کند، قابلیت پخش موزیک است. در تردمیل های جدید می توان از طریق اتصال به پورت USB و کابل AUX به راحتی موسیقی مورد علاقه را گوش داد و فعالیت را بیشتر کرد. همچنین کاربر با گوش دادن موزیک گذر زمان را متوجه نمی شود و اکثرتردمیل ها اسپیکر هم دارند که موزیک را از آن پخش خواهد کرد و بسته به میل کاربر می توان از هدفون نیز استفاده نمود.

فریم یا بدنه تردمیل

اصولا تردمیل های خانگی را در زمان خرید نسبت به فضای موجود در محیط خانه انتخاب می کنند. فریم تردمیل ها از فولاد و آلومینیوم است که ارتباط مستقیمی با تحمل وزن دستگاه دارند. به این معنی که هرچه تحمل وزن افزایش یابد به همان میزان ابعاد و ساختار دستگاه بزرگتر و قوی تر می شود.

برای مثال تردمیلی که تا وزن 90 کیلوگرم را تحمل می کند، سایز و فریم کوچکتری نسبت به تردمیلی دارد که تا وزن 150 کیلوگرم را تحمل می کند. به همین دلیل است که تردمیل های باشگاهی اصولا از نظر فریم و ساختار بزرگتر و جای گیرتر از تردمیل های خانگی هستند.

با توجه به توضیحات داده شده راجع به تردمیل خانگی در صورتی که شما قصد خرید دستگاه را داشته باشید مختصر اطلاعاتی از آن خواهید داشت که در انتخاب تردمیل مورد نظر قطعا بی تاثیر نخواهد بود. می توانید با استفاده از این اطلاعات تردمیل مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کرده و از استفاده آن نهایت لذت را ببرید. فراموش نکنید دستگاه مورد نظر را از مراکز معتبر خریداری کرده که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را حل کنید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
9 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()