09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 6 مهر 1396 در ساعت 7 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با تولید دستگاه های ورزشی هوازی ثابت از جمله تردمیل، دوچرخه ثابت، الپتیکال و... کمک بسیاری به ترویج ورزش چه در خانه و چه در باشگاه ها شده است. همان طور که می دانید انجام دادن دوچرخه سواری چه در فضای باز چه در خانه یا باشگاه باشد، ورزشی سنگینی بوده و به سلامتی و رسیدن به تناسب اندام کمک زیادی می کند. اکثر افراد قبل از اینکه ورزش دوچرخه سواری را شروع کنند یا دوچرخه ثابتی را برای خانه خود تهیه کنند، این سوال در ذهنشان به وجود می آید که استفاده از دوچرخه ثابت بهتر است یا دوچرخه سواری در فضای باز؟

زمان دوچرخه سواری در فضای باز با مشکلات زیادی از جمله آب و هوای سرد زمستان یا هوای گرم تابستان نیز روبه رو هستید که این مشکل با استفاده از دوچرخه ثابت در فضای مشخصی که گرما و سرمای قابل تنظیمی دارد، قابل حل است. ولی بعد از تمام این مشکلات صحبت از کارایی دوچرخه ها به میان می آید که با کدام یک از دوچرخه ها می توانیم کالری بیشتری بسوزانیم، چربی های اضافی را از بین ببریم و عضلات را تقویت کنیم؟

زمانی که با دوچرخه در فضای آزاد سواری انجام می دهید به دلیل وجود عواملی مانند: مقاومت باد، زمین ناهموار نمی توانید ضربان قلب را به حداکثر برسانید و در نتیجه در مدت زمان طولانی تری باید ورزش خود را ادامه دهید تا به نتایج دلخواهتان برسید.

افرادی که برای بار اول از دوچرخه در فضای آزاد استفاده می کنند این ورزش و تفریح برای آنها سرگرم کننده می باشد. زمانی که از دوچرخه ثابت استفاده می کنید میتوانید به راحتی توان حرکت دوچرخه ثابت را سنگین تر کرده و میزان کالری سوزی خود را افزایش دهید و بدن را دچار چالش کنید، ولی دوچرخه سواری در فضای باز به برنامه ریزی احتیاج دارد و بهتر است قبل از شروع مسیر حرکت را بررسی کرده تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

اگر قصد شما از دوچرخه سواری فقط لاغری و کالری سوزی است بهترین کار انتخاب دوچرخه ثابت است تا با افزایش سختی رکاب زدن کالری بیشتری بسوازنید و زودتر به تناسب اندام مورد نظرتان برسید. حتی اگر سختی رکاب زدن دوچرخه ثابت را نیز در حد متوسط بگذارید، میتوانید در هر ساعت 400 تا 600 کالری بسوزانید. این در حالی است که در زمان دوچرخه سواری در فضای باز در یک ساعت فقط 100 کالری خواهید سوزاند.

بیشتر دوچرخه ثابت ها قابلیت پخش موسیقی را نیز دارند که با کمک آن میتوانید به آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهید و متوجه گذر زمان نشوید. زمانی که می خواهید با دوچرخه ثابت ورزش کنید به راحتی می توانید کنترل دمای محیط اطرافتان را نیز در اختیار داشته باشید و در دمای محیط دلخواهتان ورزش انجام دهید و از ورزش کردن لذت ببرید.

دوچرخه ثابت ایمنی بیشتری دارد و در زمان هنگام دوچرخه سواری در فضای آزاد باید مراقب اطراف و خطرات احتمالی آن باشید تا دچار آسیب و حادثه ای نشوید. با تمام این مزیت ها و معایبی که گفته شد شما سعی داشته باشید از هر طریقی شده دوچرخه ثابت، دوچرخه سواری در فضای باز، پیاده روی بر روی تردمیل روزانه حداقل نیم ساعت ورزش انجام دهید تا بتوانید به سلامتی و تناسب اندام خود کمک بزرگی کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
5 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()