09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 15 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

داشتن تحرک کافی علاوه بر این که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و مانع چاقی می شود، نتایج شگفت انگیز دیگری به همراه دارد و به سلامت روحی و جسمی فرد کمک می کند. داشتن فعالیت بدنی کافی و ورزش انرژی شما را افزایش می دهد؛ اگر با وجود تغذیه مناسب و استراحت کافی باز هم خیلی زود احساس خستگی می کنید به تحرک بیشتری نیاز دارید؛ شاید این نظریه متضاد به نظر برسد؛ اما تحقیقات نشان داده فقط 20 دقیقه ورزش هوازی حتی اگر 3 جلسه در هفته انجام بشود، سطح انرژی بدن را تا 20 درصد بالا می برد؛ ورزش به صورت مستقیم بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر دارد و موجب کاهش خستگی می شود.

ورزش با افزایش انرژی بدن انگیزه ای برای داشتن فعالیت های بیشتر ایجاد می کند؛ در صورتی که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه و پارک ندارید، می توانید یک دستگاه هوازی مانند دوچرخه ثابت، تردمیل ، اسکی فضایی و ... تهیه کنید و هرگاه فرصتی پیش آمد در محیط منزل به تمرینات ورزشی بپردازید و خود را از سکون و بی حوصلگی رها کنید.

ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار بشوید و در کمر، گردن، شانه و یا زانویتان احساس گرفتگی و درد بکنید؛ در این موقع اغلب به ذهنتان می رسد استراحت کنید و آن قسمت از بدن خود را بی حرکت نگه دارید تا درد بیشتری حس نکنید؛ اما جالب است بدانید متخصصین ورزشی معتقدند باید در چنین شرایطی بدن خود را به حرکت دربیاورید. مفاصل خود را شل نگه دارید و کاری کنید که خون در آن مناطق جریان پیدا کند .

حتی افرادی که به بیماری های مزمن مانند آتریت روماتوئید مبتلا هستند می توانند با داشتن تمرینات منظم و روزانه وضعیت خود را بهبود ببخشند.افراد کم تحرک معمولاً در برابر هوس های خود نمی توانند مقاومت کنند؛ مسلماً از این که مدام وسوسه خوردن شیرینی و شکلات دارید خوشحال نیستید؛ این افراد حتی قادر نیستند سیگار کشیدن را ترک کنند.

برای مبارزه با وسوسه های منفی بهترین راه کار ورزش کردن است؛ روانشناسان نیز این عقیده را تایید می کنند.اغلب کسانی که ورزش را شروع کرده اند پس از مدتی می توانند عادات بد خود را کنار بگذارند؛ فعالیت بدنی میل به پرخوری، کشیدن سیگار و برخی از امیال نا به جای جنسی را کاهش می دهد و باعث می شود کنترل بیشتری نسبت به هوس های خود داشته باشیم.

کسانی که خواب خوبی ندارند در صورتی که فعالیت بدنی خود را در طول روز افزایش بدهند، می توانند این مشکل را بر طرف کنند؛ بخصوص اگر فعالیت آن ها به صورت تمرینات منظم ورزشی و به طور روزمره باشد.با بالا رفتن سن اختلال در خواب بیشتر می شود؛ به طوری که بیشتر افراد مسن خواب مطلوبی ندارند؛ ورزش به این افراد کمک می کند تا بدون مصرف دارو بتوانند مشکل خود را رفع کنند.

ورزش هوازی بهترین درمانی است که اغلب پزشکان به بیمارانی که دچار اختلالات روانی هستند توصیه می کنند. تمرینات هوازی معمولاً در مدت زمان نسبتاً طولانی و با شدت متوسط انجام می گیرند و ضمن بالا بردن ضربان قلب، اکسیژن رسانی به بدن را افزایش می دهند.3 جلسه ورزش هوازی در طول هفته تاثیرات مطلوب زیادی در زندگی شما خواهد داشت و کیفیت زندگیتان را تا حد مطلوبی بالا می برد.

افراد کم تحرک اغلب با مشکلات گوارشی مواجه هستند. 30 دقیقه تمرین پیاده روی و دویدن در ابتدای شب، نه تنها اشتهای شما را زیاد نمی کند؛ بلکه منجر به هضم بهتر غذا می شود؛ در صورتی واقعاً نگران هستید ورزش در شب اشتهای شما را زیاد کند؛ می توانید این کار را 1 الی 2 ساعت پس از صرف شام انجام بدهید.

همان طور که اشاره شد ورزش هوازی با بالا بردن ضربان قلب و افزایش اکسیژن رسانی باعث بهبود انقباض عضلات درونی بدن شده؛ در نتیجه غذا پس از هضم با سرعت بیشتری در روده حرکت می کند و از بدن خارج می شود؛ بنابراین مشکلات گوارشی مانند یبوست کاهش می یابند. به هر طریقی که ورزش کنید کار خوبی برای بهبود گوارش خود انجام داده اید و از منافع زیادی بهرمند می شوید.استرس و فشارهای روانی به شکل شایع ای وارد زندگی مردم جهان شده اند و رو به افزایش می باشند. بهترین راه مقابله با این مشکل تغییر سبک زندگی است. بیشتر کردن فعالیت بدنی یکی از راه های تغییر سبک زندگی محسوب می شود.

در صورتی که 3 الی 4 بار در هفته حدود 30 دقیقه به پیاده روی سریع بپردازید میزان استرس ها را تا حد مطلوبی کاهش می دهید؛ اگر راه رفتن سریع برایتان دشوار است این کار را به صورت تناوبی انجام بدهید؛ بدین صورت که 1 الی 2 دقیقه با نهایت سرعت خود راه بروید و بعد یک دقیقه به راه رفتن آرام بپردازید و این چرخه را تا پایان مدت تمرین ادامه بدهید.

با ورزش می توانید هورمون های بدن خود را تنظیم کنید. شما نمی دانید ترشح هورمون ها تا چه اندازه بر طرز فکر، خلق و خو، احساس و ظاهرتان تاثیر دارد. در صورتی که سطح تستورون را تقویت کنید سوخت و ساز بهبود می یابد، ظاهر جوان تر و شاداب تری پیدا می کنید و عملکرد ذهنتان بهتر خواهد شد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()