09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 22 خرداد 1396 در ساعت 16 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای از بین بردن چربی های اضافی بدن و خوش فرم شدن اندام نیازی به ورزش های سخت و طاقت فرسا نیست و به راحتی در خانه نیز می توانید با کمک دستگاه های هوازی ورزش های مفیدی برای ارتقای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام انجام دهید.الپتیکال نیز یکی از دستگاه های هوازی است که با کمک آن می توانیم حرکات راه رفتن و دویدن را شبیه سازی کنیم و از مزایای آن بهره مند شویم.

در صورتی که تردمیل در دسترس نباشد الپتیکال می تواند جایگزینی مناسبی برای انجام دادن فعالیت هوازی باشد. الپتیکال به جای تسمه برای راه رفتن دارای پدال های متحرک است که کاربر با پدال زدن الپتیکال حرکتی به صورت بیضی شکل خواهد داشت.با کمک الپتیکال می توانید ماهیچه های پا را تقویت کنید و ورزش هوازی را در کنار ورزش کاردیو انجام دهید تا به نتایج بهتری برسید.

دستگاه الپتیکال ماهیچه های پا را تقویت کرده و از ساییده شدن بیش از حد مفاصل جلوگیری می کند و مشاهدات ثابت کرده اند که استفاده از الپتیکال برای بدن فواید زیادی دارد و شما دو کار چربی سوزی و عضله سازی بدن را می توانید به طور همزمان انجام دهید.در طول انجام دادن ورزش با الپتیکال شما تمام مدت باید بایستید و پدال بزنید که این کار موجب می شود شما در مدت زمان کم بتوانید کالری بیشتری بسوزانید.

همان طور که میدانید کالری سوزی بیشتر چربی های اضافی را در بدن آب می کند و بدن در مدت کوتاهی با کمک الپتیکال می تواند عضله سازی انجام دهد و ظاهر عضلانی تری برای شما به وجود بیاورد.در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم که الپتیکال می تواند جایگزین بسیار خوبی برای تردمیل باشد. افرادی که معمولا بر روی تردمیل آهسته و معمولی راه میرفتن و می دوند، می توانند بر روی الپتیکال نیز با آرامشی که زانوها و مچ های پاها دارند ورزش مناسبی را تجربه کنند.

دستگاه الپتیکال به شما این امکان را می دهد تا با برعکس پدال زدن الپتیکال، عضله ساق پا و همسترینگ را نیز تقویت کنید و با فشار آوردن بیشتر بر روی آنها باعث عضلانی تر شدن و خوش فرم تر شدن آنها شوید.اگر شما مقاومت دستگاه را در زمان راه رفتن و دویدن بالا ببرید، می توانید عضلات را بهتر تمرین دهید.اگر در زمان انجام تمرینات به عضلات توجه کنید، متوجه می شوید کدامیک بیشتر تکان می خورند و فعالیت بیشتری انجام می دهند.

ایده آل ترین فرم بدن شما برای انجام دادن ورزش از طریق الپتیکال، آن است که سعی کنید کمرتان را صاف نگه دارید و شانه های شما به سمت عقب و سرتان رو به جلو باشد.بر روی الپتیکال ها دسته هایی تعبیه شده اند که با گرفتن آنها بهتر می توانید فرم بدن را درست حفظ کنید و بدون ایجاد مشکل و دردی به اهداف خود برسید.با کمک الپتیکال میتوانید ضربان قلب و تنفس خود را نیز افزایش دهید و با انجام دادن ورزش هوازی کالری سوزی نیز در بدن انجام دهید.

زمانی که چربی های اضافی از بین بروند اندام های تحتانی به ویژه پاها نیز می توانند با کمک الپتیکال فرم زیباتر و عضلانی تری پیدا کنند و خوش فرم تر به نظر برسند.اگر قصد شما فقط عضلانی کردن ماهیچه ها می باشد، بهتر است تمرینات هوازی را با تمرینات قدرتی مانند تمرینات بدنسازی ترکیب کنید. با کمک تمرینات قدرتی و بدنسازی نیز می توانید به راحتی در کنار کالری سوزی نسبت عضلات را به چربی های بدن افزایش دهید.به یاد داشته باشید تجربیات ثابت کرده اند که شما نمی توانید تعیین کنید که کدام قسمت بدن چربی بیشتری بسوزاند ولی می توانید با انجام دادن تمرینات قدرتی تعیین کنید که کدام قسمت عضلات بیشتری بسازد و خوش فرم تر شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()