09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 35 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در پاسخ به این سوال که چگونه عضلات خود را بسازیم و از هم تفکیک کنیم؟ همواره به ورزش هوازی می رسیم. تردمیل، یکی از بهترین دستگاه ها برای انجام ورزش هوازی می باشد. بعضی از افراد گمان می کنند اگر زمان طولانی را صرف ورزش هوازی کنند، همه زحماتشان برای ساخت عضلات به هدر می رود. در حالیکه این طور نیست؛ اگر فقط به فکر حجم دادن به عضلات خود باشید، پس از مدتی دیگر کسی نمی تواند عضلات دلتوئید شما را از عضلات ذوزنقه ای تشخیص بدهد.

بدون شک برای داشتن اندامی زیبا و متناسب ورزش هوازی، یکی بهترین راه کارها می باشد. اگر تصمیم دارید چربی بدن خود را کاهش بدهید و عضلاتتان را نمایان بسازید، می بایست در هفته حداقل 4 جلسه بر روی تردمیل بدوید. اگر این امکان برای شما وجود دارد بهتر است در هر جلسه با چند دستگاه هوازی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت و اسکی فضایی کار بکنید. ولی در صورتی که تنها وسیله قابل دسترسی برای شما تردمیل باشد، بهتر است به انجام 40 دقیقه تمرین تناوبی یا اینتروال با همین دستگاه بدن خود را به مرحله چربی سوزی برسانید.

در صورتی که تمایل دارید در کنار ورزش هوازی با وزنه هم کار انجام بدهید؛ بهتر است روزهایی را که به تمرین هوازی می پردازید از روزهایی که با وزنه کار می کنید، جدا باشند.

اگر هدف شما حجم گرفتن عضلات پا می باشد، بعد از یک تمرین سخت بر روی تردمیل نباید حرکاتی مانند لانچ یا اسکوات را انجام بدهید. ولی اکر می خوهید چربی سوزی را در قسمت پایین تنه متمرکز کنید، در فواصل بین تمرینات هوازی به انجام این حرکات بپردازید.

توجه داشته باشید این حرکات و یا تمرینات قدرتی کوتاه مدت مانند دراز و نشست، کاری برای کاهش وزن و لاغری شما، حتی در قسمت عضلات درگیر، انجام نمی دهد. این حرکات پس از انجام یک جلسه تمرین هوازی، وقتی هنوز بدن گرم است، موثر واقع می شوند.

ورزش هوازی حتی با شدت بالا، بر خلاف ورزش قدرتی موجب آسیب و پارگی فیبرهای عضلانی در فرایند ساخت عضلات نمی شود، بلکه این آسیب ها را نیز اصلاح می کند.

دویدن بر روی سطوح سفت و سخت مانند سیمان و آسفالت می تواند به عضلات و مفاصل جراحت و صدمه وارد کند. ولی وقتی بر روی تسمه تردمیل می دوید، به دلیل نرم و انعطاف پذیر بود سطح زیر پا عضلات و مفاصل کمتر تهدید به آسیب می شوند.

در تمرینات هوازی قبل از اینکه به مرحله چربی سوزی برسید، باید در ابتدا قند از دست بدهید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا قند موجود در بدن از دست برود و سلول های چربی برای تولید انرژی مورد استفاده قرار بگیرند. در این 20 دقیقه باید ضربان قلب شما به 60 تا 80 درصد حداکثر برسد. ولی 20 دقیقه با آخرین توان دویدن کار راحتی به نظر نمی رسد. به طور کلی این راه را فراموش کنید. بهتر است با روش تمرینات اینتروال یا تناوبی پیش بروید. در تمرینات تناوبی می توانید با 15 دقیقه تمرین به راحتی به هدف خود برسید.

در این نوع تمرینات باید انفجاری عمل کنید؛ یعنی در مدت کوتاهی با تمام قدرت بدوید؛ سپس سرعت را کم کنید و پس از 1 یا 2 دقیقه استراحت فعال دوباره به دویدن با تمام قوا ادامه بدهید. برای ایجاد مقاومت بیشتر و رسیدن به نتیجه مطلوب در زمان کوتاه تر با افزایش شیب تردمیل می توانید شدت تمرینات را افزایش بدهید.

باید سطحی از مقاومت را بیابید که میزان فعالیت را کاهش ندهد. بر روی تردمیل 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب در اختیار شما است که با افزایش هر یک از این 3 فاکتور می توانید شدت تمرین را افزایش بدهید. علاوه بر این، اغلب تردمیل های مدرن مجهز به صفحه نمایشگری هستند که سرعت، زمان، مسافت طی شده، کالری مصرف شده، درجه شیب و ضربان قلب کاربر را نشان می دهد و ورزشکار با استفاده از این اطلاعات مفید می تواند الگوی ورزش مناسب خود را طراحی بکند.

به عنوان مثال؛ برای اطمینان از کاهش نیافتن میزان فعالیت می توانید به کالری مصرف شده و یا ضربان قلب خود توجه کنید. وقتی شیب را افزایش می دهید، به طور خود به خود سرعت کاربر کم می شود، ولی کالری مصرفی نباید کاهش پیدا کند. اگر شما در 15 دقیقه کار با تردمیل با سرعت قبلی که بیشتر بود، حدود 200 کالری از دست می دادید، وقتی با افزایش شیب سرعت یک مقدار کاهش پیدا می کند، باز هم باید همان 200 کالری را بسوزانید. در غیر این صورت، یعنی میزان فعالیت شما کاهش یافته است. بهتر است اطلاعاتی را که نمایشگر دستگاه در اختیار شما قرار می دهد، برای خود یاداشت کنید، تا بتوانید پیشرفت خود راببینید و در زمان لازم شدت تمرینات رابالا ببرید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()