09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 41 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هیچ کس نباید گرسنه بماند. اگر از اضافه وزن رنج می برید لزومی ندارد با یک رژیم غذایی سخت خود را آزار بدهید. بهتر است به جای چنین کاری به ورزش بپردازید.

همانطور که می دانید انسان زمانی وزن از دست می دهد که بیش از آنچه کالری دریافت کرده است، کالری بسوزاند. شاید شما جز آن دسته از افرادی باشید که به دلایل کاری یا شخصی فرصت ندارند هر روز به بیرون از منزل بروند و بدوند.

راه های دیگری هم هست. می توانید یک باشگاه ورزشی کوچک در داخل منزل برای خودتان داشته باشید. اگر چنین قصدی دارید، دوچرخه ثابت یکی از کم جا گیرترین و مقرون یه صرفه ترین وسیله ورزشی است که می توانید برای خود تهیه کنید.

دوچرخه ثابت وسیله ای مناسب برای ورزش هوازی و چربی سوزی است. به جای رژیم های غذایی سخت و طاقت فرسا این وسیله را به منزل خود ببرید. اگر طبق یک برنامه اصولی عمل کنید با این دستگاه در 40 دقیقه می توانید 500 کالری بسوزانید. بنابراین مجبور نیستید رژیم غذایی خود را خیلی تغییر بدهید. فقط توجه داشته باشید، اگر می خواهید وزن کم کنید 2 ساعت قبل از ورزش چیزی نخورید و پس از اتمام تمرین تا یک ساعت از خوردن غذاهای پر کالری بپرهیزید. بهتر است در این زمان سبزیجات و میوه های سبز رنگ بخورید. چون میوه و سبزیجات سبز مانند خیار و کرفس حاوی کلاژن هستند و کلاژن برای ترمیم غضروف ها و مفاصل بسیار مفید است.

در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت یا هر دستگاه ورزشی دیگری حتما آب بنوشید تا اکسیژن کافی به بافت ها برسد. این کار 2 فایده دارد. اول اینکه سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند. دوم اینکه از اسپاسم و گرفتگی عضله جلوگیری می شود. بهترین تمرینات برای رسیدن بدن به مرحله چربی سوزی، تمرینات اینتروال هستند. در تمرینات اینتروال می بایست مدتی با نهایت نیرو کار کنید و سپس سرعت را پایین بیاورید و استراحت فعال داشته باشید. مثلا 3 دقیقه با تمام سرعت رکاب بزنید و یک دقیقه با سرعت کم ادامه بدهید. ورزش هوازی می بایست بیش از 15 دقیقه طول بکشد. ولی ما به شما توصیه می کنیم ورزش با دوچرخه ثابت را تا بیش از 30 دقیقه ادامه بدهید. بهتر است یک برنامه 30 دقیقه ای مناسب داشته باشید. 

با دوچرخه ثابت علاوه برکاهش وزن می توانید اندامی زیبا داشته باشید. چون کار با دوچرخه ثابت به عضلات و ماهیچه های سرینی، ران و ساق پا فرم می دهد. همچنین این وسیله عضلات شکم را سفت می کند. توجه داشته باشید در هنگام رکاب زدن شکم خود را به داخل بدهید تا عضلات شکم به صورت برآمده شکل نگیرند.

برای به کارگیری بالا تنه در هنگام کار با دوچرخه ثابت خانگی خود، مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای کمی به جلو خم بشوید و همراه با حرکت پا، کتف و شانه ها را نیز به عقب و جلو ببرید. اینکار سبب تقویت تنه، سینه و شانه ها می شود.

محققان به این نتیجه رسیدند بدن در هنگام دوچرخه سواری در مدت یک ساعت کالری بیشتری در مقایسه با پیاده روی در همین مدت، از دست می دهد. بنابراین دوچرخه ثابت بیش از پیاده روی معمولی سبب کاهش وزن می شود. بعضی افراد گمان می کنند در هنگام رکاب زدن با دوچرخه ثابت بیش از پیاده روی یا دوچرخه سواری با دوچرخه معمولی به زانوها و کمر فشار وارد می شود.

این باور درست نیست. البته به طریقه صحیح ورزش کردن بسیار مهم است. هر فعالیت بدنی اگر به روش اشتباه انجام بشود به جسم انسان آسیب می رساند. سعی کنید در هنگام کار با دوچرخه ثابت، این وسیله برای بدن شما درست تنظیم شده باشد. ارتفاع زین، متناسب بودن دسته ها و پدال اهمیت به سزایی دارد. به کمک فروشنده یا مربی دوچرخه ثابتی تهیه کنید که برای وزن و قد و قامت شما مناسب باشد . قبل از شروع ورزش با دوچرخه ثابت خود آن را درست تنظیم کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
6 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()