09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 37 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

می دانید چرا دویدن مادر همه ی ورزش هاست؟

دویدن قدرت تفکر را بهبود می بخشد. باعث می شود کنترل بیشتری بر ادراک واحساس خود داشته باشید. تمرکز و تلاش فرد را بالا می برد. هنگام دویدن تعرق سریع تر می شود، در نتیجه نمک اضافه بدن از سطح پوست خارج خواهد شد. بدین ترتیب منیزیم، کلر و پتاسیم بدن کاهش می یابد. تعرق بیشتر باعث می شود دمای بدن تنظیم بشود. مجاری تنفسی توانایی بیشتری در انتقال حجم زیاد هوا، بدون ایجاد ناراحتی و سرفه پیدا می کند. در واقع دستگاه تنفسی بدن تقویت می شود. قفسه سینه گنجایش انبساط بیشتری را می یابد و به اصطلاح نفس انسان باز می شود.

با دویدن حجم دهلیزها و بطن ها افزایش پیدا می کند و باعث تقویت عضلات قلب می شود. بطور کلی با هر با تپیدن قلب خون بیشتری به خارخ فرستاده می شود و عملکرد قلب- عروقی بدن بهبود می یابد. بنابراین گردش خون به راحتی انجام می پذیرد و سطح کلسترول و چربی پایین می آید. این مسئله باعث می شود ورزشکار دچار فشار خون بالا وانسداد عروق نشود.

عضلات قفسه سینه و دیافراگم قوی تر و گشاده تر می شود. حجم خون بدن حدود نیم لیتر بیشتر از حد معمول می شود. وقتی جریان خون بهتر می شود، اکسیژن و غذای بیشتری به بافت ها می رسد، به همین علت پس از مدتی متوجه می شوید پوستتان صاف تر و شفاف تر شده است. دویدن در عضلات تغییرات چشمگیری ایجاد می کند. چون با این فعالیت تعداد شبکه مویرگی در عضله تا 10 درصد افزایش می یابد و این باعث می شود خون بیشتری به عضله برسد. پس سوخت وساز نیز بیشتر می شود و بدن ذخایر چربی اضافه را از دست می دهد. اتصال استخوان ها در محل چسبندگی تاندون ها، محکم تر وضخیم تر می شود.

با همه این دلایلی که گفته شد دیگر شکی باقی نمی ماند که دو بهترین ورزشی است که انسان می تواند انجام بدهد.

اگر به اندازه کافی وقت ندارید که صبح ها یا بعد از ظهر برای دویدن از منزل خارج بشوید و خود را به جای مناسبی برسانید، می توانید یک تردمیل خانگی تهیه کنید و از مزایای ارزشمند ورزش دو یا حتی پیاده روی بهرمند بشوید.

دویدن با شیب 2 درصد بر روی تردمیل، با دویدن در محیط بیرون هیچ تفاوتی ندارد. ضمن اینکه با بالا بردن شیب تردمیل خود می توانید ورزشی مانند تپه نوردی را شبیه سازی کنید. این تمرین عضلات چهار سر ران، عضلات سرینی و عضلات ساق پا را تقویت و خوش فرم می کند.

برای به چالش کشیدن عضلات پای خود بر روی تردمیل ، ابتدا سرعت تردمیل خود را به 3 تا 5 کیلومتر در ساعت برسانید و به آرامی روی آن راه بروید. شیب را تا آن جا که امکان دارد افزایش بدهید. سپس با دقت به پشت برگردید، به طوریکه انگار سر بالای را به حالت معکوس بالا می روید. این تمرین قدرتی عضلات باسن و چهار سر ران شما را تقویت می کند. فقط 10 دقیقه به انجام این تمرین بپردازید، چون برخلاف تصور حرکت بسیار سختی است.

کار با تردمیل بدن را برای بسیاری از ورزش های دیگر مانند اسکی، والیبال، تنیس، فوتبال و... آماده می کند. اغلب قهرمانان ورزشی در تمرینات خود از این وسیله استفاده می کنند.

انتخاب بهترین زمان برای دویدن به خود شما مربوط می شود، مخصوصا وقتی تردمیل داشته باشید، دیگر محدودیتی وجود ندارد. اغلب متخصصین ورزشی معتقدند بهترین زمان دویدن صبح است، زیرا دویدن در شب، خواب را مختل می کند. البته صبح ها پس از دویدن باید وقت کافی برای دوش گرفتن قبل از کار را داشته باشید. به همین دلیل بسیاری از افراد برای دویدن در صبح وقت ندارند. از طرفی وقتی تازه از خواب بیدار شدید، بدن در حالت آرامش است و دویدن با سرعت زیاد بدن را شوک زده می کند . بنابراین صبح بلافاصله با شدت زیاد تمرینات ورزشی را آغاز نکنید.

دویدن در ظهر بهترین حالت است. در این زمان، دما و توانایی بدن مناسب می باشد و احیای بدن به خوبی اتفاق می افتد. پس از ورزش ظهر نشاط بیشتری برای ادامه کارهای روزمره پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید وقتی قرار است ظهر بدوید، خوب صبحانه بخورید تا انرژی کافی برای انجام این فعالیت داشته باشید.

هنگام غروب هم زمان مناسبی برای دویدن بر روی تردمیل محسوب می شود. 5 ساعت بعد از صرف ناهار، بدن بهترین انرژی را دارد. البته بهتر است 2 ساعت قبل از ورزش یک میان وعده سبک میل کنید و تا یک ساعت پس از اتمام تمرین نیز از خوردن غذاهای پر کالری بپرهیزید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()