09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 34 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن علاوه برتناسب اندام منجر به سلامتی می شود، چه بر روی زمین بدوید و چه بر روی تردمیل، از فواید این فعالیت مفید بهرمند خواهید شد. اما ورزش می بایست به شکل مستمر و منظم صورت بگیرد؛ در هفته 4 الی 5 جلسه ورزش به روش تناوبی برای هر فردی ضروری است؛ اما اغلب افراد به دلیل کمبود وقت، نامساعد بودن آب و هوا و مشکلات دیگر نمی توانند در زمان های مناسب برای انجام تمرین از منزل خارج بشوند، به همین خاطر ورزش بر روی دستگاه های ورزشی مانند دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و تردمیل طرفداران بسیاری یافته است.

ورزش به روش تمرینات تناوبی بهترین انتخاب هستند. این روش کمک می کند زمان بیشتری به ورزش بپردازیم و کمتر خسته بشویم. همانطور که می دانید دویدن یک ورزش هوازی است. در ورزش هوازی، اکسیژن زیادی وارد بدن می شود؛ اکسیژن زیاد، با بالا بردن ضربان قلب سبب می شود خون بیشتر در رگ ها جریان بیابد و مواد مغذی بافت ها تامین بشود؛ در این حالت متابولیسم بدن بهبود می یابد و فرد حتی پس از ورزش کالری بیشتری می سوزاند و کاهش وزن رخ خواهد داد.

افراد تازه کار نباید با دویدن طولانی خود را خسته کنند؛ 20 دقیقه راه رفتن و دویدن به صورت چرخه ای برای آنان کافی است. یکی دیگر از مزایای وسایل ورزشی خانگی این است که همه اعضای خانواده می توانند از آن استفاده کنند؛ البته در هنگام خرید باید توجه داشته باشید، دستگاهی تهیه کنید که برای سنگین وزن تر عضو خانواده مناسب باشد. وزن قابل تحمل برای هر دستگاه اهمیت خاصی دارد؛ اگر فرد سنگین وزن تر، از دستگاه استفاده کند، به آن آسیب وارد می شود.

یکی دیگر از فواید دویدن این است که بسیاری از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی، کم خوابی، کمبود اعتماد به نفس و... را از بین می برد. ضمن اینک دقت و تمرکز انسان را بالا برده و منجر می شود کیفیت زندگی روزمره افزایش بیابد.

اگر تصمیم به ورزش کردن دارید، قبل از هر کاری یک کفش ورزشی مناسب برای خود تهیه کنید. به پا نداشتن کفش مناسب بر روی تردمیل، به عضلات و مفاصل پا و کمر صدمه می زند. هرچه بیشتر ورزش کنید آمادگی جسمانی شما بهتر شده و با شدت بیشتری می توانید تمرین کنید.

روی تردمیل هرگز نباید آنقدر تحت فشار قرار بگیرید که نتوانید صحبت کنید یا خوب نفس بکشید؛ در این صورت سرعت اشتباه است و می بایست آن را کم کنید. یک مقدار فشار در ورزش توانایی انسان را بالا می برد اما تمرینات پر شدت برای افراد غیر حرفه ای استرس زا است و ممکن است به آن ها آسیب بزند.

در هنگام وزش به موسیقی پر انرژی گوش بدهید و سعی کنید ریتمیک گام بردارید و حتی ریتمیک تنفس کنید؛ این کار فواید ورزش ایروبیک را به همراه دارد. قبل از تمرین 5 الی 10 دقیقه برای گرم کردن بدن خود وقت بگذارید؛ برای این کار، ابتدا آرام روی تردمیل راه بروید و بعد از چند دقیقه سرعت را بالا ببرید؛ 1 یا 2 دقیقه در سرعت بالا بدوید و دوباره سرعت را کم کنید. در پایان تمرین حرکات کششی انجام بدهید تا بدن سرد بشود. در حین دویدن ضربان قلب خود را تحت نظر داشته باشید. ضربان قلب شاخص خوبی برای تعیین سطح تمرین است. افرادی که بیشتر ورزش می کنند ضربان قلبشان دیرتر بالا می رود و فشار خونشان کم می شود . در واقع می توان گفت عملکرد قلبی- عروقی در آن ها بهبود یافته و احتمال ابتلا به حملات قلبی و سکته کمتر می شود.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()