09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 54 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسکی فضایی یا همان الپتیکال بر روی عضلات تحتانی و همچنین عضلات فوقانی نظیر کمر،بازوها و قفسه سینه تاثیرگذار است.استفاده از این دستگاه در مقایسه با دوچرخه ثابت تاثیر بیشتری بر عضلات بدن دارد چون علاوه بر اینکه عضلات زیادتری را در این فعالیت درگیر می کند فشار بیشتری را نیز به آنها وارد کرده و در نتیجه سبب تقویت سریعتر آنها می شود.

در این مقاله قصد داریم تا مواردی را بیان کنیم که به شما در انتخاب و خرید این دستگاه ورزشی کمک می کند.انتخاب اسکی فضایی در مقایسه با سایر دستگاه های ورزشی ساده تر است چون تفاوتها و پیچیدگی های کمتری در انواع مختلف آن وجود دارد.

وجود یا عدم وجود نشیمنگاه:برخی از اسکی های فضایی دارای نشیمنگاه هستند که این مدل بیشتر به دوچرخه ثابت شبیه می باشد.انتخاب هریک از این دو مدل بسته به شرایط فیزیکی فرد استفاده کننده از آن دارد.برای اشخاصی که دچار عدم تعادل یا مشکلات حرکتی هستند مدل با صندلی بهتر و مناسب تر است.

دسته های اسکی فضایی:حرکت دسته ها در اسکی فضایی درست برعکس یکدیگر می باشد یعنی زمانی که دسته سمت راست را به جلو حل می دهید دسته سمت چپ به عقب حرکت می کند و همین امر سبب تقویت عضلات فوقانی می شود.برخی از اسکی های فضایی دارای دو جفت دسته می باشند که یک جفت حالت متحرک دارد و یک جفت در وضعیت ثابت ست.بر روی دسته اغلب الپتیکال ها نیز حسگر برای بررسی ضربان قلب در طول تمرین وجود دارد.

تنظیم سرعت:تمام اسکی های فضایی دارای قابلیت تنظیم سرعت هستند برخی به صورت دستی و برخی دیگر به صورت برقی و قطعاً تنظیم سرعت به صورت برقی راحتتر است و از لحاظ مبلغ نیز این مدل قیمت بالاتری دارد.

مانیتور: اسکی فضایی دارای مانیتور جهت نمایش سرعت فرد در حین تمرین، کالری مصرفی،مسافت طی شده و تعداد ضربان قلب می باشد اما در برخی انواع پیشرفته تر دمای محیط، ساعت و امکان اتصال به تلفن همراه نیز وجود دارد.

برنامه:دستگاههایی که دارای قابلیت تنظیم شیب به صورت برقی هستند امکان برنامه ریزی نیز دارند،این قابلیت به گونه ایست که در یک زمان مشخص می توان طبق یک برنامه با فشارهای مختلفی تمرین کرد.این برنامه ها بر روی مانیتور الپتیکال قابل تنظیم است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()