09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 13 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیشتر افراد گمان می کنند به دلیل آنکه دوچرخه ثابت ها صندلی کوچکی دارند و وضعیت نشستن خوبی برای پدال زدن ندارند؛ در مدت زمان زیاد دچار خستگی زیادی می شوند. دوچرخه های امروزی که در بازار موجود هستند؛ اغلب برای سواری طولانی کاربر و برای انجام دادن ورزش با ویژگی های متفاوتی ساخته شده اند.

انواع دوچرخه ثابت

دو نوع دوچرخه ثابت تولید شده است؛ ایستاده و نشسته؛ دوچرخه های ثابت ایستاده دارای ظاهری شبیه دوچرخه های عادی و معمولی هستند که پدال ها زیر زین و فرمان و صندلی در یک سطح قرار دارند.دوچرخه های نشسته به کاربر این امکان را می دهند تا در حالت راحت تری ورزش انجام دهند و به راحتی روی صندلی بنشینند. این دوچرخه ها از کمر حمایت می کنند و صندلی حالت خوابیده تری دارد و کاربر با قرار گرفتن بر روی آن احساس راحتی و آرامش بیشتری نسبت به دوچرخه های ایستاده دارد.

همان طور که می دانید دوچرخه ثابت وسیله ای برای انجام ورزش هوازی است که با 15 دقیقه ورزش با این دستگاه کاربر می تواند اکسیژن بیشتری وارد بدن خود کند؛ در نتیجه باعث فعالیت و سوخت و ساز بیشتر بدن می شود. برای استفاده از دوچرخه ثابت باید کمی خم شوید و رکاب بزنید؛ ولی ممکن است اگر شانه ها و بالا تنه خود را در وضعیت درستی قرار ندهید، دچار مشکلات و آسیب بشوید.

دوچرخه ثابت ایستاده نیز برای افرادی که از سلامتی بیشتری برخوردارند و می خواهند ورزش حرفه ای تری را دنبال کنند، کاملا مناسب و مساعد است. این دوچرخه کم جا، امکان رکاب زدن سرعتی و قیمت مناسبی دارد و برای افراد با وزنی نرمال برای رسیدن به تناسب اندام و ارتقای سلامتی مناسب است. با استفاده از دوچرخه ثابت ایستاده می توانید عضلات شکمی خود را به خوبی تقویت کنید، مخصوصا زمانی که سعی دارید بالا تنه خود را ثابت نگه دارید، تمام عضلات این ناحیه درگیر شده و در اصطلاح روی آنها کار می شود.

با استفاده ازcمی توانید به راحتی روی صندلی پهنی بنشینید و در حالی که از کمر و ستون فقراتتان حمایت می شود و امکان جابه جایی کمتری در بالا تنه وجود دارد، ورزش خود را انجام بدهید. این نوع دوچرخه بیشتر برای افرادی با وزن بالا، ناراحتی کمر دارند و سن بالایی دارند یا افرادی که مشکل تعادلی دارند، مناسب تر است و آنها می توانند با این دستگاه ورزش و تمرینات خود را انجام بدهند.

این دوچرخه ثابت برای افراد سالمند، بهترین گزینه می باشد و آنها در بهترین حالت می توانند ورزش انجام داده و به ارتقای سلامتی خود کمک بسیاری کنند.مدل های جدید دوچرخه ثابت ها مجهز به نمایشگر شده اند که می توانند به راحتی سرعت، کالری و ضربان قلب کاربر را به نمایش در بیاورند و کاربر با اطلاع از آنها برنامه ورزشی خوبی را برای ارتقای سلامتی خود و رسیدن به تناسب اندام طراحی و سپس اجرا کند.

بعضی از این دوچرخه های مدرن نیز دارای برنامه های خودکاری هستند که کاربر در کمترین زمان ممکن می تواند یکی از آنها را انتخاب کرده و تمرینات خوبی را تجربه کند. در زمان خرید دوچرخه ثابت علاوه بر ویژگی هایی که برای شما یادآوری شد به فضایی که دوچرخه ثابت می تواند اشغال کند نیز توجه داشته باشید.

دوچرخه ثابت نشسته فضای خانه را به صورت افقی اشغال می کند و ممکن است برای افرادی که خانه کوچک و فضای محدودی دارند مناسب نباشد و بهتر است افرادی که محیط کوچکی دارند از دوچرخه های ثابت ایستاده استفاده کنند.با توجه به نکاتی که گفته شد با ویژگی های هر دو نوع دوچرخه آشنا شدید و می توانید با توجه به کارایی هر کدام از آنها و نیاز خود دوچرخه ثابت خوبی را انتخاب و با آن ورزش مفیدی انجام بدهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()