09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 17 اسفند 1396 در ساعت 58 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید کمتر به این موضوع توجه کرده باشید که میزان و زمان خوابیدن شما بر روی لاغری و تناسب اندام بدن می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. مقدار و به خصوص کیفیت خواب شما می تواند تاثیر زیادی بر شادابی و سرحالی روز بعد شما بگذارد. زمانی که شما استراحت کافی داشته باشید ذهن و جسمتان با استراحت می تواند بهتر کار کند و نتیجه بهتری از کارهایتان دریافت خواهید کرد.

حتما شما هم تجربه کرده اید زمانی که خسته هستیم و خواب کافی نداشته ایم، انجام دادن هر کاری بسیار سخت خواهد شد و اخلاق، تمرکزی برای انجام دادن کارها برایمان باقی نمی ماند. کبود خواب علاوه بر بیحالی و می تواند باعث بیمار شدن ما شود به اضافه وزن و بد فرم شدن بدن ما نیز کمک زیادی خواهد کرد.

داشتن خواب کافی و خوب برای بدن بسیار مفید است و می تواند به کنترل هورمون‌ها، گرسنگی و افزایش توانایی‌های جسمی کمک زیادی کند.

هورمون‌های کنترل ‌کننده‌ی اشتها زمانی که خواب کافی نداشته باشید درست عمل نمی کنند و احساس خستگی، احساس گرسنگی نیز در شما تشدید خواهد شد و در طی روز به صورت مداوم احساس گرسنگی خواهید داشت که با پاسخ دادن به این احساس دچار اضافه وزن شدیدی خواهید شد.

به گفته پزشکان مغزی که خواب آلود است دائما هوس می کند و دائما گرسنه است. اگر این وضعیت برای مدت طولانی تری ادامه داشته باشد، غیر قابل کنترل می شود و شما با اضافه وزن زیادی روبه رو خواهید بود.

زمانی که بدنتان را از خواب کافی محروم می کنید به صورت ناخودآگاه سوخت و ساز و متابولیسم بدنتان کم می شود و کم کم چربی های اضافی در بدنتان انباشته می شوند و چاق خواهید شد. با کمبود خواب، بدن به انسولین واکنش نشان می دهد و بدن‌تان به جای تجزیه‌ی قند برای داشتن انرژی بدتر قند بیشتری ذخیره می کند و به مرور زمان احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع 2 در شما بیشتر خواهد شد.

زمانی که احساس خستگی زیادی در طی روز داشته باشید برای انجام دادن ورزش میل و رغبت کمتری خواهید داشت و کم کم انجام دادن آن را ترک خواهید کرد. با انجام دادن ورزش است که می توانید متابولیسم بدنتان را بیشتر یا حداقل تحت کنترل در بیاورید. بهترین کاری که برای بدنتان می توانید انجام دهید آن است که زمان کافی برای انجام دادن ورزش به صورت روزانه برای خود در نظر بگیرید.

اگر نمی توانید بر خستگی یا کارهای روزانه خود غلبه کنید، بهترین کار آن است که تردمیلی برای خانه یا حتی محل کار خود تهیه کنید و مدت زمانی را هر چند کوتاه را ورزش کنید تا بدن کمی به جنب و جوش عادت کند. زمانی که شما از برنامه های متنوع تردمیل در مدت زمان های مختلف استفاده می کنید با خسته کردن بدنتان خواب راحت تری را نیز تجربه خواهید کرد.

خواب کافی فعالیت های مهم بدن را سازماندهی می کند و بخشی از راه رسیدن به تناسب اندام است. این شعار را به یاد داشته باشید که باید بخوابیم تا فعال بمانیم. زمانی که بدنتان را در طی روز با انجام دادن ورزش حتی سبک خسته می کنید و سم های اضافی آن از طریق عرق از بدنتان خارج می شوند قادر خواهید بود در شب خواب خوبی داشته باشید. زمانی که خواب منظم و خوبی داشته باشید مغز و ماهیچه‌های تان استراحت خوبی خواهند داشت و می توانند صبح روز بعد فعالیت بهتری داشته باشند.

برای رهایی از اضافه وزن انجام دادن ورزش هر چند کوتاه ولی منظم و داشتن خواب کافی و البته با کیفیت بهترین کار است.

انجام دادن ورزش با کمک تردمیل یا دوچرخه ثابت ، گرفتن یک دوش آب گرم، گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش قبل از خواب می تواند ذهن‌ شما را آرام کند و باعث شوند شما راحت تر به خواب بروید و خواب عمیق و لذت بخشی را تجربه نمایید.

غلظت هورمون ها به عوامل مختلفی در بدن وابسته است که کمبود یا اختلال خواب یک از این عوامل است که با تغییر و اصلاح آن می توانید جلوی روند اضافه وزن را بگیرید.

میزان غلظت هورمون لپتین (Leptin) نیز در بدن به میزان بافت چربی در بدن ما بستگی دارد این هورمون جلوی میل افراطی ما را به غذا می گیرد و تا حدودی می تواند اشتهای ما را نیز کم کند.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که در شبانه روز کمتر از 6 ساعت می خوابند "لپتین" کمتری در بدن آنها ترشح می شود و دچار گرسنگی زیاد در طی روز می شوند.

الگوی فعالیت روزانه برای خود باید در نظر بگیرید که علاوه بر رعایت اصول تغذیه ای مدت زمانی را برای انجام ورزش روزانه و بعد از آن خواب را در بر داشته باشد. به یاد داشته باشید که حداقل هفت ساعت خواب شبانه برای زندگی سالم و داشتن بدنی سالم لازم و ضروری است.

برای اینکه بتوانید با بی خوابی مبارزه کنید، بهتر است در طی روز حتما ساعتی هر چند کوتاه را ورزش انجام دهید و قبل از خواب نیز خود را در مقابل نورهای آبی مانند: گوشی همراه، لپ تاپ، تلویزیون و ... قرار ندهید، زیرا این عوامل می توانند بر روی کیفیت خوابتان تاثیر زیادی بگذارند کیفیت در خواب بسیار مهم است و اگر شما خواب عمیقی نداشته باشید بدن و ذهن شما استراحت کافی نداشته و خسته خواهد بود و فردای آن روز نمی توانید کارهای روزانه خود را به طور خوبی انجام دهید.

7 الی 8 ساعت خواب در شب برای بدن لازم است و مطالعات نشان می دهد افرادی که در حدود 6 ساعت یا حتی کمتر از آن می خوابند نسبت به سایر افراد چاق تر هستند و بدن سالمی نیز ندارند. کمتر از 6 ساعت خوابیدن بر روی سلامت بدن ما تاثیر زیادی خواهد گذاشت و ما را دچار بیماری های زیادی خواهد کرد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()