09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 53 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در صورتی در هفته 4 الی 5 جلسه به ورزش دویدن بپردازید و این تمرین ورزشی را به صورت تناوبی انجام بدهید از منافع بی شمار آن بهرمند خواهید شد. دویدن چه بر روی سطح زمین و چه بر روی تردمیل به سلامتی و تناسب اندام منجر می شود.این ورزش که مادر همه رشته های ورزشی شناخته شده است، بسیار سودمند می باشد.

با دویدن کمتر به پزشک مراجعه خواهید کرد:

کسانی که ورزش دویدن را حتی به مدت 30 دقیقه در برنامه روزمره خود گنجانده اند احتمال کمتری دارد که به بیماری هایی همچون سرطان سینه و سرطان روده دچار بشوند.این دو بیماری در سطح جهان در حال گسترش است و سالانه افرد زیادی در دنیا به این گونه بیماری ها مبتلا می شوند؛ ضمن این که دویدن و راه رفتن با سرعت زیاد سیستم قلبی- عروقی و سیستم تنفسی را تقویت می کند و موجب می شود بدن ایمنی بیشتری در برابر سایر بیماری ها داشته باشد.

با دویدن می توانید مقدار بیشتری کربوهیدارت مصرف کنید:

برای تناسب اندام یک فرمول کلی وجود دارد؛ شما نباید بیشتر از آنچه کالری ازدست می دهید، کالری مصرف کنید؛ کسانی که می دوند در حین این ورزش انرژی زیادی صرف می کنند و سوخت و ساز بدنشان افزایش می یابد؛ بنابراین می توانند مقدار بیشتری برنج و ماکارونی بخورند و چاق نشوند.

دویدن طول عمر را افزایش می دهد:

ورزش دویدن توانایی بدن را بالا می برد؛ در نتیجه افرادی که به این ورزش می پردازند راحت تر می توانند سایر فعالیت های روزمره خود را انجام بدهند؛ در نتیجه در دوران میانسالی و حتی پیری کمتر ناتوان می شوند و عمر مفید آن ها طولانی تر خواهد شد.کسانی که حتی یک روز در هفته به مدت 30 دقیقه می دوند در دوران کهنسالی در مقایسه با افراد کم تحرک از سلامتی بیشتری برخودار خواهند بود.

دویدن به کاهش وزن کمک می کند:

دویدن یک راه بسیار موثر برای کاهش وزن است؛ یک فرد 70 کیلوگرمی عادی می تواند با یک ساعت دویدن به روش تناوبی حدود 800 کالری بسوزاند که برای کاهش وزن بسیار موثر است.

دویدن فشار خون را تنظیم می کند:

کسانی که دویدن را در برنامه روزانه خود جای داده اند، ظرف مدت یک هفته فشار خون طبیعی پیدا می کنند و این مسئله موجب پیشگیری از بیماری های زیادی می شود.

دویدن استخوان ها را محکم می کند:

دویدن یک ورزش استقامتی- قدرتی محسوب می شود که به عضله سازی و تقویت ماهیچه ها کمک می کند؛ کسانی که ماهیچه های سفت تری دارند کمتر تراکم استخوان خود را از دست می دهند؛ در نتیجه به بیماری پوکی استخوان دچار نمی شوند.

دویدن باعث می شود بهتر بخوابید:

دوندگان در مقایسه با افراد عادی خواب بهتری دارند. این ورزش کیفیت خواب را افزایش می دهد و باعث می شود دقت و هوشیاری فرد در هنگام بیداری افزایش پیدا کند و کارآیی بیشتری داشته باشد.

دویدن استرس های روانی را از میان می برد:

دویدن باعث ترشح یک سری هورمون های شادی بخش مانند سروتونین و اندروفین در بدن می شود؛ این هورمون ها استرس را کاهش داده و تنش ها را از میان می برند.هر چه سریع تر نشستن های طولانی مدت را که برای بدن بسیار مضر هستند، کنار بگذارید و دویدن را جایگزین بی تحرکی کنید تا در طول زندگی نشاط و شادابی بیشتری داشته باشید و از سلامتی لذت ببرید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()