09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 33 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این روزها با وجود آلودگی بیش از حد هوا، مواد غذایی نا سالم و زندگی ماشینی همه نگران تناسب اندام و سلامتی خود هستند.

دوچرخه سواری یکی از پر بازده ترین و لذت بخش ترین ورزش هاست. کسانی که می خواهند شمکی تخت و پاهای خوش فرم داشته باشند از این ورزش استقبال می کنند. اما آیا واقعا وقت این را دارند که حداقل 3 روز در هفته به پیست دوچرخه سواری بروند؟ این کار هزینه و وقت زیاد از فرد می گیرد. ضمن اینکه دوچرخه سواری در محیط بیرون ممکن است با خطراتی همراه باشد. به همین علت اشخاص ترجیح می دهند این وسیله ورزشی را به منزل خود ببرند تا همیشه در دسترس باشد. با داشتن یک دوچرخه ثابت در منزل دیگر شما محدودیت زمان و مکان نخواهید داشت .

امروزه در فروشگاه های لوازم ورزشی با تنوع زیادی از این محصول مواجه می شوید. شما باید دوچرخه ثابتی تهیه کنید که برای وزن، اندزه جثه و کاربردی که می خواهید متناسب باشد. اما بعضی از دوچرخه ها واقعا راحت تر و امن تر از سایرین هستند.

دوچرخه ثابت علاوه بر تناسب اندام برای بهبود در عملکرد قلبی- عروقی و تنفسی بدن هم بسیار مفید می باشد. این وسیله غالبا مجهز به مگنت است که مقاومت دستگاه را تنظیم می کند. تنظیم مقاومت دستگاه مساوی است با دست یابی به اصل تنوع تمرین.

وقتی شما این امکان را داشته باشید که شدت تمرین را افزایش یا کاهش بدهید قادر خواهید بود تمرینات متنوعی را در برنامه خود بگنجانید. گذشته از این بیشتر دوچرخه ثابت های موجود در بازار یک مانیتور ال سی دی دارند که زمان،ارتفاع، مسافت طی شده، ضربان قلب و کالری سوزانده شده در آن نمایش داده می شود. این اطلاعات به کاربر برای داشتن یک الگوی ورزشی مناسب کمک می کند. به غیر از این ها شکل پدال دوچرخه ثابت بسیار مهم است. دوچرخه ثابتی تهیه کنید که پدال پهنی داشت باشد و همه کف پا بروی پدال قرار بگیرد. اغلب این پدال ها بند کوچکی دارند که کف پا را بر روی پدال نگه می دارند و مانع در رفتن آن از زیر پا می شود.

اگر سالم و جوان هستید از دوچرخه ثابتی استفاده کنید که هم بتوانید روی آن بایستید و هم بنشینید. دسته ها و ارتفاع زین دوچرخه ثابت باید قابل تنظیم باشد که شما بتوانید آن را با توجه به اندازه قد و قامت خود تنظیم کنید.

دوچرخه ثابت فضای بسیار کمی اشغال می کند و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است. این وسیله برای انجام ورزش هوازی بسیار مناسب است و با بیش از 30 دقیقه رکاب زدن می توانید به چربی سوزی برسید. علاوه بر این کار با دوچرخه ثابت استرس را کاهش می دهد و مانند ورزش ایروبیک سبب ترشح هورمن تسکین بخش اندروفین می شود.

اندورفین شادی و نشاط را افزایش می دهد. رکاب زدن با دوچرخه ثابت عضلات چهار سر ران، ساق پا و عضله های لگن را تقویت می کند. البته اگر در هنگام کار با این دستگاه دسته ها را بگیرید و مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای به کتف و شانه های خود حرکت بدهید، اندام فوقانی نیز تقویت می شودند.

به افرادی که در حفظ تعادل خود اختلال دارند، یا به بیماری هایی نظیر صرع، پوکی استخوان، کم بینایی یا نابینایی، مبتلا هستند، استفاده از دوچرخه ثابت توصیه می شود. چون این وسیله در مقایسه با سایر دستگاه های ورزشی برای آنان بسیار کم خطر است.

افراد مسن نیز باید با شدت کم بر روی این دستگاه تمرین کنند. بهترین روش تمرین برای افراد سالخورده، نیم ساعت دوچرخه سواری به صورت 10 دقیقه تمرین و 3 دقیقه استراحت پویا است. در استراحت پویا کاربر به ورزش خود ادامه می دهد در حالیکه سرعت و مقاومت را تا آخرین حد ممکن پایین آورده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()