09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 55 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دوچرخه ثابت انواع و اقسام مختلفی دارد و برای اهداف گوناگونی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از افراد دوست دارند حس دوچرخه سواری را فارق از ترافیک و بدی هوای بیرون از منزل تجربه کنند. بعضی برای ایجاد تناسب به سراغ این وسیله می روند. البته دوچرخه ثابت کاربردهای درمانی و توانبخشی هم دارد.

به هر حال وقتی طرفداران این وسیله ورزشی- درمانی برای خرید راهی بازار می شوند و حجم تنوع محصول را می بینند، ممکن است گیج بشوند و ندانند کدام نوع برایشان مناسب تراست.

دوچرخه ثابت، وسیله ای برای انجام ورزش هوازی است. بنابراین کاربر بیش از 15 دقیقه مداوم، می بایست روی این وسیله کار کند. پس لازم است هم سو با نیاز خود دوچرخه اش را انتخاب کند.

به طور کلی ما دو نوع دوچرخه ثابت داریم. 1. دوچرخه ثابت ایستاده یا اسپینینگ 2. دوچرخه ثابت نشسته

دوچرخه ثابت ایستاده، شبیه به دوچرخه واقعی است. بدن حالت عمودی پیدا می کند و کمر باید کاملا صاف باشد. این وسیله ماهیچه ها و عضلات شکم را به خوبی درگیر می کند و تاثیر به سزایی روی چربی های آن قسمت دارد.

مخصوصا وقتی اصلا روی زین دوچرخه ننشینید و مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای، کمی به جلو خم شده و رکاب بزنید. در این حالت می توانید با بالا و پایین بردن کتف و شانه ها بالا تنه راهم به کار بگیرید.

دوچرخه ثابت نشسته، بسیار راحت تر است. شما بر روی یک صندلی پهن می نشینید و به آسانی رکاب می زنید. در این حالت هیچ فشاری به کمر وارد نمی شود. اگر از مشکلات و آسیب دیدگی کمر رنج می برید، ما این نوع دوچرخه را به شما پیشنهاد می کنیم. حتی افراد سالمند هم بهتر است از این وسیله استفاده کنند.

تقریبا همه دوچرخه ثابت های نشسته یک صفحه مانیتور دارند که میزان کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و زمان انجام تمرین را به کاربر نشان می دهند. بعضی از همین انواع، برنامه های زمان بندی شده خودکاری در حافظه دارند که ورزشکار می تواند از آن استفاده کند.

برخی از دوچرخه ثابت های ایستاده هم مجهز به این سیستم هستند. به هر جهت وقتی به دنبال یک دوچرخه ثابت مناسب هستید به نیازهای خود توجه کنید.
اسپینینگ یا همان دوچرخه ثابت ایستاده، برای یک فرد جوان، سالم و ورزشکار وسیله مناسب تری محسوب می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
8 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()