09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 18 خرداد 1396 در ساعت 10 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید برایتان جالب باشد بدانید برای اولین بار در سال 1986 "جان گلدبرگ" به این فکر افتاد که راه حلی پیدا کند تا بتواند در روزهای طوفانی و بارانی نیز دوچرخه سواری کند و به همین دلیل دست به اختراع دوچرخه ثابت زد.او برای اینکه بتواند شرایط بیرون از خانه را شبیه سازی کند بر روی دوچرخه ثابت درجات مقاومت تعبیه کرد تا با تغییر مقاومت بتواند رکاب زدن در سراشیبی یا سر بالایی را شبیه سازی کند.

دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های هوازی است که با کمک آن در خانه یا باشگاه میتوان تمرینات هوازی مفیدی برای بدن انجام داد. با کمک دوچرخه ثابت می توانید تمریناتی کم ضربه و کاردیو انجام دهید.حتما تا به حال دوچرخه ثابت را از نزدیک دیده اید که معمولا از 1 تا ... درجات مختلف درجه بندی برای انجام دادن تمرینات دارد. با کمک این درجه مقاومت در دوچرخه های ثابت می توانید در هر سطحی که باشید تازه کار یا حرفه ای ورزش انجام دهید.

درجات مقاومت دوچرخه ثابت کلا به سه بخش اصلی کم، متوسط و زیاد تقسیم می شود که کاربر با توجه به میزان آمادگی جسمانی و اهدافی که دنبال می کند می تواند این درجات را تغییر دهد.زمانی که مقاومت دوچرخه ثابت را روی مقاومت کم آن قرار می دهید، شما به حداقل نیرو و فشار احتیاج دارید تا بتوانید پدال های دستگاه را بچرخانید. این مقاومت برای زمان شروع ورزش شما و در اصطلاح گرم کردن بدنتان مفید است و می توانید به مدت 5 الی 10 دقیقه با این مقاومت بدن خود را برای انجام تمرینات سنگین تر آماده کنید.

مقاومت متوسط در حدود 10 درجه سبب می شود شما نیروی بیشتری برای پدال زدن مصرف کنید و کالری بیشتری بسوزانید. نیرویی که برای به حرکت دار آوردن پدال ها وارد می کنید مانند زمانی می باشد که شما از یک سطح شیب دار متوسط بالا می روید و در آن مکان دوچرخه سواری انجام می دهید.

با استفاده از درجات مختلف دوچرخه ثابت می توانید تمرینات قلبی و عروقی مفیدی را برای خود انجام دهید و سطح سلامتی جسمانی خود را به راحتی ارتقا دهید.زمانی که مقاومت دستگاه دوچرخه ثابت را در آخرین درجه مقاومت خود بگذارید، بدن در زمان انجام دادن تمرینات تلاش بیشتری خواهد کرد و زودتر به نتایج دلخواه خود خواهید رسید. تمرینات استقامتی و قدرتی برای پاها و نیم تنه پایین بسیار مفید است.

فراموش نکنید قبل از آنکه مقاومت دوچرخه ثابت را به حد زیاد آن برسانید، بدن را با کمک درجات کم دستگاه گرم کنید و سپس کم کم با بالا رفتن آمادگی بدنتان، درجات را نیز افزایش دهید.در بعضی از مدل های دوچرخه ثابت تغییر مقاومت دستگاه دیگر با کمک درجه تغییر نمی کند و سطح مقاومت به صورت الکترونیکی تغییر می کند و کاربر می تواند از طریق صفحه نمایشگر و صفحه کلید سطح مقاومت را تغییر دهد.

دوچرخه های الکترومگنتی دارای برنامه های از پیش تعیین شده هستند که شما می توانید به صورت دلخواه با توجه به شرایط بدنی و اهدافی که دارید یکی از آنها را به دلخواه انتخاب کرده و در کمترین زمان ورزش خود را بدون مربی شروع کنید.دوچرخه های الکترومگنتی سطح مقاومت را از طریق نموداری بر روی صفحه نمایش نشان می دهند و زمانی که این نمودار به سمت بالا می رود نشان دهنده افزایش مقاومت و برعکس می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()