09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 خرداد 1396 در ساعت 58 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل دستگاه هوازی بسیار مفیدی است که باعث سلامت جسمانی میشود و قادر است بسیاری از مشکلات ذهنی و روانی را نیز به واسطه سلامت جسمانی از بین ببرد.با راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل می توانید توانایی مغز یا بهتر بگوییم (هیپوکامپ) یا همان ساختمان عصبی مغز را تقویت کنید.با دویدن به طور منظم در حد جادو و خارق العاده، می توانید ذهن و افکار را تقویت و شاداب کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم از تاثیرات دویدن با کمک تردمیل بر روی ذهن برای شما اطلاعاتی بیاوریم تا بتوانید با اطلاع از این مزیت ها ورزش خوبی را تجربه کنید.

تاثیرات دویدن بر روی تردمیل برای ذهن

در گذشته معتقد بودند که با بالا رفتن سن افراد، رشد عقلانی متوقف می شود، در صورتی که امروزه ثابت کرده اند مغز انسان در سنین بزرگسالی نیز به کمک عواملی رشد می کند. یکی از عواملی که باعث ارتقای سلامتی و رشد عقلانی می شود دویدن و راه رفتن سریع می باشد.با بالا رفتن سن بدن رو به کوچک شدن می رود، یعنی بازوها، چهارسر ران و... به طور طبیعی کوچک می شوند و با انجام دادن فعالیت و ورزش کردن به خصوص دویدن و راه رفتن سلول های جدیدی در مغز رشد می کنند که باعث شکل گیری بافت های عصبی جدیدی در بدن می شوند. تحقیقات ثابت کرده است انجام دادن ورزش های هوازی مانند؛ دویدن و راه رفتن به مغز اکسیژن زیادی می رساند و این اکسیژن رسانی در سنین بالا از زوال عقل جلوگیری می کند.

همان طور که گفته شد اکسیژن رسانی به مغز سبب می شود مغز فعالیت دوباره ای پیدا کند و نقاط مختلفی در مغز تحریک خواهد شد، نقاطی مانند؛

هیپوکامپ

در هر سمت از مغز ساختار هپیوکامپ وجود داشته که با حافظه و یادگیری ارتباط نزدیکی دارد. طبق مشاهدات مشخص شد زمانی که به صورت اتفاقی یا در یک تصادف قسمت هپیوکامپ سر آسیب دیده است، نتیجه آن فراموشی بوده و فرد توانایی حافظه و نگه داشتن خاطرات جدید را از دست داده است.

شاید در اطراف خود فردی را دیده اید که دچار بیماری آلزایمر شده است. این افراد قسمت هپیوکاپ مغزشان آسیب دیده است و مغز توانایی پردازش اطلاعات را ندارد.برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری و بیماری های مغزی دیگر بهتر است ورزش انجام دهید. بعد از دویدن بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و کلمات است، زیرا مغز با رشد سلول ها و فعالیت آنها توانایی بیشتری برای یادگیری کلمات جدید دارد و سریعتر این کار را انجام می دهد.

هیپوتالاموس

با کمک تردمیل می توانید در هر ساعت از شبانه روز فعالیت مفید برای بدن انجام دهید و باعث رشد سلول های عصبی شوید. زمانی که سلول های عصبی برای مدت طولانی بدون فعالیت باشند، مغز در مدت زمان کمی احساس خستگی، گرسنگی، تشنگی و ... خواهد کرد.

زمانی که با کمک تردمیل به صورت منظم روزانه مدت زمانی را به دویدن و راه رفتن اختصاص می دهید، قسمت مهم مغز که مخصوص درک گرسنگی و تشنگی و ... است بهتر کار می کند و دچار حساسیت بیشتری خواهد شد. این حساسیت بسیار مفید خواهد بود و به شما زمان خوردن بیش از حد غذا کمک خواهد کرد.

در زمان دویدن هورمون BDNF بهتر آزاد می شود

بدن در زمان دویدن، پروتئینی نیز در بدن به نام BDNF آزاد می شود که باعث پردازش بهتر اطلاعات و شفاف سازی آنها می گردد.با کمک این هورمون ورزشکار قادر خواهد بود بهتر فکر کند و حتی تصمیمات منطقی تری بگیرد. این هورمون در مغز نیز ذخیره می شود و حتی این پردازش بعد از انجام ورزش و طی استراحت نیز ادامه خواهد داشت.

اگر در زمان انجام ورزش و دویدن بر روی تردمیل بدن را دچار چالش کنید و شدت دویدنتان را بالا ببرید، می توانید سطح تولید BDNF را در بدن نیز بالا ببرید و از مزایایی که برای سلامتی بدن شما در پی خواهد داشت، استفاده کنید.

با دویدن داروخانه بدن را فعال کنید

بدن تمام افراد می تواند در بسیاری از بیماری ها خود را درمان کرده یا حتی به درمان آن کمک کند، البته به شرطی که عملکرد ذهن به خوبی تقویت شده باشد. تمام ما در بدنمان داروخانه اختصاصی و طبیعی داریم که این داروخانه با انجام دادن فعالیت، مخصوصا دویدن و راه رفتن تقویت و فعال می شود.داروهایی که بدن تولید می کند و ما می توانیم در مواقع لزوم و اضطراری از آنها استفاده کنیم عبارت اند از؛

اندورفین

زمانی که شما بعد از انجام دادن ورزش و دویدن احساس شادابی و رضایت دارید، این هورمون اندورفین است که در بدن شما تولید شده است و این حس را به شما منتقل می کند. اندورفین ها در بدن مسکن طبیعی هستند و می توانند حس درد را در بدن تسکین دهند. بدن بعد از 30 دقیقه دویدن به سطح بالایی از اندورفین می رسد و در بدن ذخیره خواهد شد.با انجام دادن ورزش به صورت متدوال می توانید بسیاری از بیماری ها را از خود دور کنید و نیازی به مصرف داروهای مضر و گران نداشته باشید.

قوی شدن پیام رسان های عصبی

با دویدن بر روی تردمیل می توانید تعادل خوبی در بدن ایجاد کنید و با بهبود سلول های عصبی عملکرد انتقال پیام "Neurotransmitter" نیز بهتر انجام می شود.پیام هایی که پس از دویدن منتقل شده و باعث شادابی بیشتر ما می شوند، دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین هستند که علاوه بر ایجاد حس شادابی، هوشیاری بدن را نیز بالا می برند و فرد سرحال و هوشیار آماده فعالیت خواهد شد.

به همین دلیل بسیار توصیه شده است ورزش و دویدن را در صبح انجام دهید تا بتوانید در طی روز از شادابی و هوشیاری مضاعفی که برای شما به وجود می آید استفاده کنید.به یاد داشته باشید که مغز انسان از عجایب خلقت محسوب می شود و بسیار رمزآلود و شگفت انگیز است. با انجام دادن فعالیت فیزیکی یا حتی کم تحرکی شما بلافاصله مغز عکس العمل نشان می دهد و شما به خوبی اثرات آنها را مشاهده خواهید کرد.با کمترین فعالیت و همین دویدن روزانه با کمک تردمیلی که در خانه تهیه می کنید می توانید علاوه بر تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل، سلامتی کل بدن را نیز ارتقا داده و حتی آن را تضمین کنید و از ورزش کردن لذت ببرید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()