09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 شهریور 1396 در ساعت 6 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسپینینگ یا دوچرخه ثابت از ورزش های هوازی است که تاثیرات زیادی در سلامت جسمی و روحی افراد دارد و با جلوگیری از بروز بیماری ها به آن ها کمک می کند، زندگی سالم و مفرحی داشته باشند. ورزشهای هوازی را همه افراد در تمام سنین می توانند انجام دهند، البته برای افراد سنین بالا بهتر است از دوچرخه ثابت نشسته استفاده کنند. افرادی که از مهارت بالا برخوردارند و به صورت حرفه ای ورزش انجام می دهند و علاوه بر استفاده از دوچرخه در محیط باز، می توانند از دوچرخه ثابت نیز استفاده نمایند.

اسپینینگ یا دوچرخه ثابت علاوه بر اینکه ورزش هوازی است، ورزش کاردیو فیتنس نیز می باشد و این ورزش تاثیرات مثبتی در سوزاندن کالری و آمادگی جسمانی در افراد خواهد داشت.

کاردیو؛ اصطلاحی است که برای سیستم گردش خون در بدن به کار برده می شود و قلب و رگ های خونی را در بر می گیرد، اما در میان مردم به تمرینات ورزشی که باعث افزایش گردش خون می شود جا افتاده است. به هر صورت تمرینی که شدت آن متوسط و مدت آن نسبتا طولانی باشد و باعث شود ضربان قلب شما به 50 الی 75 درصد افزایش پیدا کند، تمرینات کاردیو می باشد. با پیروی از این روش باعث خواهید شد، بدنتان به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا کند، به همین دلیل ظرفیت ریه ها افزایش می یابد و قلب شروع به پمپاژ کردن بیشتر خون در بدن می کند.

در کل انجام ورزش کاردیو بر روی اسپینینگ موجب افزایش گردش خون خواهد شد و همین عمل در بدن شما که با دوچرخه ثابت تمرین می کنید، تاثیرات زیادی خواهد داشت. با انجام دادن ورزش کاردیو می توانید:

باعث تقویت عضله قلب شوید: قلب شما یک عضله خیلی مهم در بدن است که عمل انتقال خون به همه نقاط را دارد. هرچه قدر شما قلب را مانند سایر عضلات بدن تان تمرین دهید، در قوی تر شدن آن تاثیر خواهد داشت و باعث میشوید عمل پمپاژ کردن را بهتر انجام دهد.با پیروی از تمرینات کاردیو بر روی دوچرخه ثابت به خوبی می توانید، گردش خون را افزایش داده و قلب خود را تقویت نمایید تا خون و اکسیژن را به مغز و سایر سلول ها برسانید.

مغزی سالم تر داشته باشید: مغز یکی از مهمترین قسمت های بدن است، وقتی قلب شما درست کار کند و قوی باشد، قادر خواهد بود اکسیژن و خون را در سطح بالاتری به مغز و سلول های بدن انتقال دهد و به همین جهت مغز شما دیرتر پیر می شود.

همچنین از بروز سکته مغزی جلوگیری خواهد شد، زیرا علت این مشکل عدم رسیدن اکسیژن یا خون کافی به مغز می باشد که موجب اختلال در قسمتی از مغز می شود. پس شما با پیروی از تمرینات منظم ورزشی موجب جوان ماندن مغز و جلوگیری از سکته مغزی نیز خواهید شد.

شب ها خوب بخوابید: با داشتن یک برنامه تمرینی کاردیو منظم می توانید خواب خوبی داشته باشید. با انجام این عمل در عصر آن هم در سطح سبک باعث می شوید که بدن تان خسته شود و خیلی راحت به خواب شیرین فرو روید.

وزن خود را کاهش دهید و از پوکی استخوان جلوگیری کنید: با پیروی از سری تمرینات کاردیو و داشتن یک رژیم غذایی مناسب شک نکنید که پس از تداوم در این روش به کاهش وزن چشمگیری دست خواهید یافت. علاوه بر این در کنار سوزاندن کالری با استفاده از سری تمرینات قدرتی، از بیماری پوکی استخوان که اکثر خانم ها از آن رنج می برند نیز میتوانید جلوگیری کنید.

تمرینات کاردیو بر روی دوچرخه ثابت میزان گردش خون در بدن را افزایش می دهد و همین یعنی سلامتی. اگر شما از دوچرخه ثابت به هر منظوری استفاده می نمایید، سعی کنید از تمرینات کاردیو پیروی کنید تا علاوه بر اندام متناسب از سلامت قلب و عروق و مغز برخوردار شوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()