09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 7 فروردین 1401 در ساعت 19 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه انواع تردمیل خانگی متقاضیان بسیاری را به خود علاقه مند کرده اند. این دستگاه های مفید برای انجام اعمال هوازی مانند: دویدن، پیاده روی و بالا رفتن از شیب به کار می روند. به همین دلیل برای حفظ سلامتی خود و رسیدن به اندام ایدئال، دیگر نیازی به دویدن روی سطح سخت خیابان ها و پیاده روها ندارید. با تهیه یک تردمیل مناسب خانگی در مدت زمان مشخص و بدون کوچکترین آسیبی، به وزن دلخواه خود می رسید. البته تردمیل ها تنها برای کاهش وزن کاربرد ندارند و هدف از خرید تردمیل افزایش سلامتی بدن به خصوص سیستم مغز و اعصاب است.

از آنجایی که تمامی فعالیت های بدن بر اساس کارکرد مغز مشخص می شود، به همین علت توجه به سلامت این ارگان حیاتی بدن ضروری است. آلزایمر یکی از مشکلاتی است که در اثر اختلالات مغزی رخ می دهد. این عارضه بیشتر در سالمندان اتفاق می افتد و نشان از کوچک شدن مغز می دهد. در این صورت توانایی مغز برای یادآوری بخشی از خاطرات از بین می رود. برای جلوگیری از این عارضه ورزش های هوازی مانند دویدن بسیار موثر است. در ادامه این مقاله از تاثیرات تردمیل و ورزش، روی سیستم عصبی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

تاثیر دویدن روی تردمیل خانگی در کاهش ابتلا به آلزایمر

ورزش مداوم سبب تقویت و افزایش توانایی مغز انسان یا هیپوکامپ می شود. یکی از بهترین ورزش های بهبود دهنده عملکرد مغز، ورزش های هوازی است. دویدن، راه رفتن تند، بالا رفتن از شیب و غیره از جمله ورزش های هوازی است که استقامت بدن و مغز را افزایش می دهد. این ورزش ها امروزه به واسطه تردمیل های خانگی و باشگاهی به راحتی در محیط داخل خانه یا باشگاه انجام دادنی هستند. بنابراین بدون صرف زمان طولانی و با ایمنی بیشتر قادر به انجام آنها هستید. ورزش های هوازی با افزایش سرعت اکسیژن رسانی به ارگان های بدن به خصوص مغز موجب تقویت آن می شوند. این ورزش ها به سرعت مواد مغذی را به مغز می رسانند و کارایی مغز را ارتقا می دهند. از این رو احتمال ابتلا به آلزایمر در سنین کهنسالی کاهش پیدا می کند.

تردمیل و اثر آن بر ساخت سلول های جدید مغز در سنین میانسالی

از جمله مهمترین تاثیرات ورزش با تردمیل خانگی روی مغز، ایجاد آرامش ذهنی است. در این صورت با گوش سپردن به موسیقی محبوب خود به راحتی قادر به انجام ورزش های هوازی هستید. زیرا تردمیل های نسل جدید به سبب دارا بودن سیستم پخش صوتی این امکان را به شما می دهند که در حین ورزش به آهنگ دلخواه خود نیز گوش دهید. مغز انسان به گونه ای طراحی شده است که در تمامی سنین امکان رشد آن وجود دارد. در سنین بزرگسالی نیز ساختار مغز به رشد خود ادامه می دهد و یکی از بهترین تجهیزاتی که در این زمینه کمک بسیاری می کند، انجام ورزش با تردمیل است. زیرا تردمیل عمل دویدن یا راه رفتن روی زمین را شبیه سازی می کند و به دستاویز طراحی بی نظیر خود، افراد بسیاری را به ورزش علاقه مند کرده است.

تردمیل های خانگی به ارتقای عقل و رشد ذهنی کمک می کنند و موجب جلوگیری از کوچک شدن اندام های بدن به خصوص مغز در سنین سالخوردگی می شوند. دویدن روی تردمیل و ورزش کردن از جمله عواملی است که موجب ساخت سلول های جدید در مغز می شود. در این صورت بافت های عصبی جدیدی در بدن  تولید می شوند و با اکسیژن رسانی بهتر، از زوال عقل جلوگیری می کنند. تردمیل خانگی وسیله ای منحصر به فرد و کاربردی است که برای تمامی افراد در سنین متفاوت استفاده شدنی است.

هیپوکامپ یا ارتقای توانایی مغز با ورزش های هوازی

بر اساس مطالب گفته شده، اکسیژن مهمترین ماده ای است که مغز و سایر اندام های بدن برای انجام فعالیت های خود به آن نیاز دارند. اکسیژن همراه با مواد مغذی از طریق خون به سایر اندام ها منتقل می شود و با تحریک آنها به عملکرد بهتر بدن کمک می کند. یکی از این نقاط تحریک پذیر در مغز هیپوکامپ نام دارد. در واقع ساختار هیپوکامپ به دلیل قرارگیری در تمامی جهت های مغز، دارای ارتباطی مستقیم با حافظه و یادگیری است. در صورتی که به این قسمت از سر صدمه وارد شود، توانایی مغز برای یادآوری خاطرات از بین می رود و فراموشی اتفاق می افتاد.

افراد دارای آلزایمر یا زوال عقل نیز در این قسمت از مغز خود دچار آسیب هستند. به همین دلیل توانایی پردازش اطلاعات توسط مغز آنان از بین می رود. برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر، انجام ورزش با تردمیل خانگی بهترین گزینه است. با دویدن روی تردمیل سلول های مغزی فعالیت بیشتری از خود نشان می دهد که این امر در رشد آنها و جلوگیری از کوچک شدن مغز بسیار کارساز است. گوش سپردن به موسیقی در حین دویدن روی تردمیل نیز این توانایی را افزایش می دهد و عملکرد قسمت یادگیری مغز را بهبود می بخشد.

تأثیر استفاده از تردمیل روی کارایی غده هیپوتالاموس مغز

دویدن روی تردمیل در هر ساعتی از روز امکان پذیر است. از این رو با هر بار استفاده از این دستگاه سلول های مغزی و عصبی رشد بهتری خواهند داشت. اگر این سلول ها در مدت زمان طولانی فعال به مانند، از خستگی و کوچک شدن سلول های مغزی کاسته می شود. از این رو استفاده منظم از تردمیل به کارکرد بهتر غده هیپوتالاموس مغز کمک می کنند و درک اعمالی همچون گرسنگی، تشنگی، خستگی و غیره راحت تر توسط مغز پردازش می شود. اگر قصد خرید تردمیل از این نوع را دارید، به وب سایت فروشگاه آنلاین تردمیل کو مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع تردمیل خانگی با قیمت مناسب به فروش می رسند.

تاثیر دویدن روی تردمیل خانگی در آزادسازی هورمون BDNF

یکی از هورمون های مهم بدن که در زمان دویدن آزاد می شود، BDNF نام دارد. این پروتئین به پردازش بهتر اطلاعات وارد شده به مغز کمک بسیاری می کند. به همین دلیل افراد در حین دویدن روی تردمیل تصمیمات جدی و منطقی تری می گیرند. از آنجایی که این هورمون در مغز ذخیره می شود، در عملکرد بهتر آن تاثیرگذار است. در نتیجه از ابتلا به اختلالات مغزی همچون آلزایمر در حین دویدن جلوگیری به عمل می آید.

ترشح هورمون های شادی بخش با دویدن روی تردمیل

یکی از بهترین تاثیرات دویدن روی تردمیل، ترشح برخی از هورمون های مهم بدن است. بدن برای درمان بسیاری از بیماری ها به مواد دارویی نیاز دارد. در صورتی که ذهن و مغز عملکرد صحیحی داشته باشند، بسیاری از مشکلات ذهنی به خودی خود درمان می شوند. ورزش کردن به خصوص دویدن روی تردمیل از جمله اقداماتی است که به فعال کردن ذهن و تقویت آن کمک می کند. در این صورت هورمون مهمی همچون اندورفین در بدن تولید می شود. این هورمون حس شادی و نشاط فوق العاده ای را در بدن ایجاد می کند که در روحیه افراد تاثیرگذار است. اندورفین به کاهش درد بدن نیز کمک بسیاری می کند و یکی از مسکن های طبیعی است که در بدن تولید می شود.

دویدن به مدت نیم ساعت روی تردمیل خانگی به شما کمک می کند که به بیشترین مقدار این ماده در بدن برسید. این ماده با ذخیره شدن در بدن به پیشگیری از ابتلا به بیماری ها به خصوص آلزایمر کمک می کند. از جمله هورمون های پیام رسان عصبی بدن که در اثر دویدن روی تردمیل تولید می شوند شامل: دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین هستند. این هورمون ها موجب افزایش هوشیاری بدن و ارتقای سطح سلامت آن می شوند. در نتیجه دویدن روی تردمیل برای عملکرد بهتر مغز و سایر اندام های دیگر بدن فواید بسیاری به همراه دارد.

در نتیجه…

تردمیل خانگی دستگاهی هوازی است که برای افزایش سلامت بدن و عملکرد بهتر مغز تولید می شود. دویدن روی این دستگاه سبب می شود که مغز پیام های عصبی را سریع تر به اندام ها منتقل کند. همچنین استفاده از این دستگاه در ترشح هورمون های شادی بخش و افزایش دهنده سطح هوشیاری تاثیرگذار است و مانع از کوچک شدن مغز و کاهش کارکرد آن می شود. ورزش مداوم روی این دستگاه به اکسیژن رسانی بهتر اندام ها کمک می کند و بدین طریق از زوال عقل جلوگیری به عمل می آید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()