09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 شهریور 1396 در ساعت 7 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که میدانید که حجم زیادی از بدن ما را آب تشکیل داده است و حتی 80 تا 90 درصد خون ما نیز از آب میباشد و بیشتر علائم حیاتی ما وابسته به این مایع زندگی بخش است. مانند کره زمین که بخش زیادی از آن را آب تشکیل داده است، بدن ما نیز به این شکل میباشد و بعد از اکسیژن مهم ترین و حیاتی ترین عنصر برای ادامه زندگی ما آب است.

زمانی که شما فعالیتتان را بیشتر می کنید، این مایع در بدن از طریق عرق کردن و ... با شدت بیشتری خارج می شود و به همین دلیل است که باید دقت کنید در هر شرایطی میزان آب را در بدنتان ثابت نگه دارید. به طور مثال؛ اگر در خانه یا حتی در باشگاه از دستگاه های هوازی مانند؛ تردمیل ، دوچرخه ثابت استفاده می کنید، در کنار دستتان بطری آبی قرار دهید و در فواصل زمانی مشخص یا حتی جرعه جرعه آب بنوشید تا بتوانید بدن را هیدراته نگه دارید.

آب نقش مهمی در بدن دارد و موجب تغییرات جسم و حتی ذهن ما نیز می شود. جالب است بدانید سوخت و ساز بدن که در داخل سلول ها اتفاق میافتد نیز به مقدار آبی موجود در بدن مابستگی دارد. زمانی که شما مشغول انجام دادن ورزش هستید با بالا رفتن دمای بدن آب به شکل عرق از طریق پوست دفع میشود و این عمل مانند تهویه هوا در بدن انجام میشود وهوای بدن را متناسب نگه میدارد.

اگر آب بدن در زمان انجام فعالیت و ورزش کافی نباشد، خون غلیظ شده و جریان خون در بدن نیز کاهش پیدا میکند، فشار زیادی به قلب وارد میشود و شما را دچار مشکل خواهد کرد. زمانی که در بدن شما آبی وجود نداشته باشد، بدن نمیتواند از طریق عرق کردن خود را به تعادل برساند و در نتیجه حرارت بدن بالا میرود و احتمال وقوع خطراتی مانند: گرما زدگی، بیحالی، سکته و ... برای شما به وجود میآید.

بر طبق تحقیقات انجام شده فرد بزرگسال در حالت عادی روزانه 2 لیتر آب از دست می دهد و اگر فردی ورزشکار باشد و در طی روز فعالیت ورزشی مانند: پیاده روی تند یا حتی دویدن بر روی زمین یا بر روی تردمیل انجام دهد، ممکن است روزانه 3 لیتر آب نیز از دست بدهد و اگر به فکر جایگزین آب بدن نباشید، حتما خطراتی برای شما به وجود می آید و دچار کم آبی شدید یا دهیدراسیون میشوید.

بهترین روش برای جبران آب از دست رفته بدن زمانی نیست که شما احساس تشنگی می کنید. بیشتر ورزشکاران با مشغول شدن به ورزش فراموش می کنند که آب بنوشند و اغلب متوجه این احساس در بدن نمی شوند. بهترین کاری که میتوانید برای بدن انجام دهید آن است که آگاهانه زمانی را برای نوشیدن آب تعیین کرده و کمبود آب در بدن را جبران کنید.میزان معینی برای نوشیدن آب وجود ندارد و عوامل مهمی مانند: سن ورزشکار، نوع فعالیت ورزشی که انجام می دهید، دمای محیطی که در آن ورزش می کنیدو غذایی که حتی روز قبل خورده اید، تاثیر زیادی بر مقدار آبی که باید بنوشید دارد.

به یاد داشته باشید باید میان آبی که مینوشید و مقدار دفع آن از بدن تعادل ایجاد کنید تا مشکلی برای بدن به وجود نیاید. بر اساس تحقیقات انجام شده ورزشکاران برای قرار دادن بدنشان در بهترین شرایط بهتر است، روزانه 12 لیتر آب بنوشند تا با عرق کردن و فعالیت بالایی که انجام میدهند دچار مشکلی نشوند.

پزشکان مشخص کرده اند بهترین شاخص برای اندازه گیری مقدار نیاز بدن به آب و آگاهی شما از آن، اندازه گیری وزن فرد است که با این اندازه گیری مشخص می شود به ازای هر یک کیلوگرم یک لیتر آب برای بدن لازم است. زمانی که شما با ورزش یک کیلوگرم وزن از دست می دهید، یک لیتر آب نیز از دست خواهید داد و بهتر است در اسرع وقت آن را جبران کنید تا تصور کم شدن کاذب وزن را نداشته باشید.

بهترین کاری که برای انجام دادن ورزشی مفید میتوانید انجام دهید آن است که قبل از شروع ورزش 2 تا 3 لیوان آب بنوشید تا بدن هیدارته شود و با نشاط بیشتری ورزش خود را شروع کنید. در حین ورزش نیز در فواصل معینی که خود انتخاب می کنید، مثلا هر 15 تا 20 دقیقه یک تا دو لیوان آب را جرعه جرعه بنوشید. توصیه می شود نوشیدنی که می خورید سرد باشد تا با سرعت بیشتری جذب بدن شود و دمای بدن که بر اثر فعالیت و ورزش تولید میشود را کم کنید.

بهتر است بعد از اتمام ورزش نیز به مصرف مایعات ادامه دهید. تمام مایعات مفید، مانند: آب میوه های طبیعی، نوشیدنی های انرژی زا و حتی غذاهایی که آب زیادی دارند، مانند: هندوانه، گوجه فرنگی، کاهو و ... را نیز میتوانید جایگزین مصرف آب کنید. با مصرف به موقع آب می توانید؛ سمومی که به طور معمول در بدن تولید می شود را از بدن بیرون کرده، به مفاصل رسیدگی نمایید و آنها را نرم تر کنید، پوست را از خشکی نجات دهید، آب رسانی خوبی به تمام اعضای بدن داشته باشید و مهم تر از همه قادر خواهید بود دمای بدن را کنترل کنید و با سلامتی کامل ورزش را ادامه دهید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()