09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 27 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با توجه به تفاوت های فردی بسیاری که در افراد مختلف وجود دارد، بهترین ورزش هوازی برای هر انسانی متفاوت است. متناسب بودن یا نبودن فعالیت بدنی به مولفه های گوناگونی همچون جنسیت، سن، آمادگی جسمانی، وزن، شرایط بدنی و ... بستگی دارد.سطح تمرین باید با آمادگی جسمانی فرد تناسب داشته باشد؛ در زمان انتخاب تمرین می بایست به حالت بدن خود توجه داشته باشید؛ مثلاً اگر ران ها یا باسن بزرگی دارید، باید به تمریناتی بپردازید که فشار ناشی از آن بیشتر بر این نواحی متمرکز بشود؛ گرچه در ورزش هوازی همه عضلات اصلی و بزرگ بدن به صورت متوالی به کار گرفته می شوند.

در تمرین هوازی زمان فاکتور تعیین کننده ای است؛ توصیه می شود برای بالا بردن کارآیی ورزش این گونه تمرینات را 3 الی 5 جلسه در هفته و در هر جلسه به مدت 30 الی 60 دقیقه انجام بدهید.ورزش هوازی با تاکید بر بالا بردن ضربان قلب و اکسیژن رسانی بیشتر به کل بدن تعریف شده است. برای این که در سیستم هوازی قرار بگیرید باید طوری ورزش کنید که تعداد ضربان قلب در هر دقیقه افزایش پیدا کند و گردش خود در بدن سریع تر بشود.

به صورتی تمرین انجام بدهید که ورزش برای شما لذت بخش باشد؛ یکی دیگر از مسائل بسیار مهم که باید به آن توجه کنید ایمنی بدن است؛ گرچه انتخاب نوع تمرین یک تصمیم شخصی بوده و به سلیقه فرد بستگی دارد؛ اما برخی از حرکات عوارض و احتمال آسیب دیدگی ورزشی را افزایش می دهد؛ مثلاً در صورتی که دچار اضافه وزن زیادی هستید نباید بدوید؛ زیرا در حین انجام این تمرین وزن بدن مدام از یک پا به پای دیگر منتقل می شود و پایی که وزن بدن را تحمل می کند با ضربات شدیدی به زمین می خورد؛ در نتیجه اگر وزن تان زیاد باشد مفاصل زانو آسیب می بینند.

وقتی تمرین ورزشی انجام می دهید نباید شدت را آن قدر افزایش بدهید که از نفس بیفتید و نتوانید صحبت کنید؛ زیرا همان طور که گفته شد ورزش هوازی منجر می شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد؛ اکسیژن زیادتر میزان کالری سوزی را بالا می برد؛ اگر جوری به ورزش بپردازید که اکسیژن کافی به بدنتان برسد، ورزش کارآمدتر می شود.راه رفتن یک تمرین بسیار ساده است که نیاز به آموزش خاصی ندارد و اغلب قابل دسترسی می باشد؛ اکثر افراد می توانند این تمرین را انجام بدهند؛ هر چه آمادگی جسمانی بهتری داشته باشید مدت بیشتری و با سرعت بیشتر می توانید راه بروید.

برای تمرین راه رفتن به یک جفت کفش ورزشی مناسب احتیاج دارید؛ انجام این ورزش در خارج و داخل منزل امکان پذیراست؛ در صورتی که یک تردمیل خانگی داشته باشید به راحتی می توانید در هر زمان از شبانه روز که فرصتی پیش آمد به پیاده روی بپردازید؛ ورزش راه رفتن برای کسانی که وزن زیادی دارند و برای افراد تازه کار مناسب می باشد.دوچرخه سواری نیز ورزش هوازی ایده آلی است؛ این ورزش را هم می توان در محیط بیرون توسط دوچرخه متحرک و هم در داخل منزل به وسیله دوچرخه ثابت انجام داد.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت برای افرادی که به بیماری ورم مفاصل مبتلا هستند و یا مشکلات ارتوپدی دارند، تمرین فوق العاده ای است؛ در صورتی که ورزش دوچرخه سواری و پیاده روی را باهم ترکیب کنید یک تمرین بسیار تاثیر گذار اجرا کرده اید و از مزایای قلبی – عروقی زیادی برخوردار می شوید.رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت به کسانی که بیشتر از 20 کیلوگرم اضافه وزن دارند پیشنهاد می شود؛ در صورتی که چنین تمرینی را به طور منظم و روزانه انجام بدهید، در مدت کوتاهی شاهد تاثیرات قابل توجهی در بدن خود خواهید بود.

دستگاه های هوازی پیشرفته امروزی که بر اساس تکنولوژی روز جهان ساخته شده اند از ایمنی بالایی برخوردار هستند و تمرینات بسیار خوبی ارائه می دهند؛ یکی از مزیت های بزرگ این دستگاه ها این است که بر روی آن ها سطح تمرین برای افراد حرفه ای و مبتدی قابل تنظیم است؛ بنابراین هر کاربر می تواند متناسب با آمادگی خود از این دستگاه ها استفاده کند؛ گرچه دستگاهی همچون پله کوهنوردی برای افرادی که دچار مشکلات زانو هستند بسیار استرس زا است و به مفاصل آن ها صدمه می زند.

الپتیکال یا همان اسکی فضایی برای این دسته از افراد یک دستگاه بسیار مناسب محسوب می شود؛ اسکی فضایی ابزاری است که می توان توسط آن تمرینات بدون برخورد انجام داد که به تقویت عضلات پرداخت؛ حرکت طبیعی و بیضی شکل این دستگاه به عضلات پا فرم زیبایی می دهد و منجر می شود کالری بسوزانید.

شنا نیز در گروه ورزش های هوازی جا دارد و بسیار مفرح است؛ اما برای انجام این ورزش نیاز به آموزش دارید و مدتی زمان می برد تا آن را بیاموزید و بتوانید در مدت مناسب این تمرین را انجام بدهید؛ ورزش شنا بر خلاف سایر ورزش هایی که در مورد آن ها حرف زدیم، بر روی بالاتنه متمرکز می شود و این بخش از بدن را می سازد؛ به همین علت بهتر است با ورزشی مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی ترکیب بشود.

ورزش ایروبیک نیز برای تناسب اندام و کم کردن وزن بسیار مناسب است؛ اغلب مردم تمرینات ایروبیک را به عنوان حرکات بدنی موزون و تکراری که با موسیقی انجام می شود، می شناسند؛ اما در حقیقت هر ورزش هوازی که با ریتم موزیک همراه بشود، باعث شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد و ضربان قلب را بالا ببرد یک تمرین ایروبیک به شمار می آید.گوش دادن به موزیک پرضرب و پرانرژی در هنگام انجام فعالیت های هوازی یک ضرورت است نه یک کار فانتزی؛ موسیقی انرژی بدن را افزایش داده و موجب می شود بتوانید مدت طولانی تری ورزش کنید؛ بنابراین کارآیی تمرین را بیشتر می کند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()