09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 9 مرداد 1396 در ساعت 6 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر میخواهید کمتر از ورزش کردن خسته شوید و در محیطی جذاب تر تمرینات خود را بگذرانید باید در دکوراسیون و چیدمان باشگاه و سالن تمرین بسیار دقت کنید و از ایده های خلاق و اصولی استفاده کنید.تحقیقات نشان داده بازده تمرینات برای افرادی که در محیط هایی با دکور جذاب تمرین میکنند بیشتر از محیط های معمولی است.چند نکته در چیدمان دکور باشگاه ها تاثیر بسیار زیادی دارد که به آنها را بررسی میکنیم.

1- نور محیط

اگر در محیطی باز و دارای روشنایی مطلوب تمرین میکنید بدانید که سر حال تر از کسی هستید که در محیط بسته و تاریک تمرین میکند. نور باید متناسب با فضای باشگاه باشد.نه به آن روشنی که چشمانتان اذیت شود و نه به آن تاریکی که فکر کنید وارد سالن سینما شده اید. افرادی که در محیط هایی با نور بد فعالیت ورزشی خود را انجام میدهند معمولا از تمرین خسته میشوند یا همیشه هنگام تمرین کسل هستند، برعکس در نور مناسب تمرین بسیار لذت بخش تر است و ورزشکار میتواند به روحیه ای بسیار خوب تمرین های خود را انجام دهد.

2- وجود آینه در باشگاه

آینه ها همیشه باعث ذوق ورزشکاران در باشگاه ها هستند. همیشه بعد از تمرین افراد با نشاط و خوشحالی جلوی آینه می ایستند تا به عضلات خود نگاه کنند و از پیشرفت خود لذت ببرند. این کار باعث میشود فضای باشگاه دوستانه تر و با نشاط تر باشد. همچنین در باشگاه رقابت سالم ایجاد میکند به روند تمرین ورزشکاران را بهبود میبخشد، چون فضا رقابتی میشود سطح تمرینات نیز افزایش میابد.

3- فضای باز

تجهیزات باشگاه مانند تردمیل، دوچرخه های ثابت و یا اسکی فضایی باید به گونه ای چیده شوند که در عین این که بهترین جا قرار میگیرند فضای اضافی اشغال نکنند. وگرنه باشگاه شلوغ میشود و آرامش افرادی که در آن تمرین میکنند بهم میریزد. سالن های ورزشی باید بزرگ باشند و رفت و آمد و تمرین در آنها آسان باشد. ورزشکار در این محیط ها احساس راحتی بیشتری میکند.

4- توجه به اندازه ی تجهیزات

اگر تجهیزات بزرگ مانند تردمیل در وسط سالن باشگاه قرار بگیرد باعث میشود تا فضای سالن اشغال شود. بهتر است وسایل بزرگ کنار سالن قرار بگیرند تا هم از اشغال فضا جلوگیری شود، هم استفاده از آنها مزاحم افراد دیگر نشود. در این فضاها رفت و آمد نیز به راحتی انجام میشود و کسی مانع راه فرد دیگری نمیشود.

5- نوع باشگاه

اگر باشگاه شما برای رشته ی بدنسازی و فیتنس باشد باید فضای بزرگی داشته باشد تا بتوان تجهیزات بدن سازی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت و اسکی فضایی را در آن قرار داد.رشته های ورزشی دیگر مانند یوگا و ایروبیک تجهیزات زیادی ندارند، ممکن است تنها زیر انداز، توپ سوئیسی و دمبل برای این ورزش ها استفاده شود. بنابراین لازم نیست تا نگران اشغال فضا باشید. باید سعی کرد تا در این نوع رشته های ورزشی از رنگ هایی در دکور باشگاه استفاده کرد که شاد هستند. رنگ های سرد و تیره باعث خستگی و کسل شدن میشوند. بهتر است از رنگ های روشن و شاد استفاده شود.

6- نوشتن شعار هایی برای ایجاد انگیزه ی مضاعف بر روی دیوار ها

گاهی پیش می آید که ورزشکاران دچار نا امیدی میشوند، این نوشته ها کمک میکنند تا فرد با دیدن آنها انگیزه پیدا کند و به تمرین خود ادامه دهد. این نوشته ها باید به گونه ای باشند که فرد را تحریک کنند تا فعالیت خود را با تلاش بیشتری ادامه دهد. جملات امیدوار کننده، سخنان در مورد موفقیت و هدف، بسیار میتوانند مفید باشند و به ورزشکار انگیزه ی زیادی بدهند.

7- رختکن ها

بیشتر سالن های ورزشی و بدن سازی دارای رختکن های خیلی کوچک هستند که معمولا از چند عدد کمد تشکیل شده است. رختکن ها باید بزرگ، تمیز و دارای نور مناسب باشند تا فرد در آن احساس امنیت کند.

در ادامه چند نمونه از طراحی داخلی باشگاه های مختلف را مشاهده میکنیم:

ایده های جالب برای دکور باشگاه

 ایده های جالب برای دکور باشگاه

ایده های جالب برای دکور باشگاه

ایده های جالب برای دکور باشگاه

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()