09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 31 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

داشتن کفش ورزشی مناسب تاثیر به سزایی در موفقیت شما دارد به طوری که حتی در مسابقات ورزشی پوشیدن کفش ورزشی مناسب و بهتر، شانس برنده شدن را افزایش می دهد.چسبندگی، آزادی حرکت و پشتیبانی کفش از پا، تاثیر مستقیمی بر عملکرد ورزشکار دارد. برای هر ورزشی می بایست کفش مناسب همان ورزش را پوشید. تهیه کفش مناسب به عنوان یک ابزار اصلی برای هر رشته ورزشی قابل بررسی است.

کفش ورزشی 3 کارکرد محافظت از پا، راحتی و حمل وزن را بر عهده دارد که برای انجام بهتر تمرینات ورزشی بسیار موثر است. برای مثال کفش پیاده روی باید به بدن توازن بدهد و حالت ترازمندی ایجاد کند. برخلاف کفش های پاشنه دار، این کفش مرکز ثقل بدن را در میانه بدن متمرکز می کند؛ کفش های پاشنه بلند مرکز ثقل بدن را به جلو می برند و کفش های تخت مرکز ثقل را به عقب متمایل می سازند.

کفش پیاده روی باید تخت متوسطی داشته باشد تا توازن ایجاد بشود؛ در کفش پیاده روی بالشتکی از پا پشتبانی کرده و وقتی پا بر روی زمین فرود می آید ضربه وارده را به حداقل می رساند؛ این کفش ضمن محافظت از عضلات، مفاصل و ستون فقرات باعث می شود مدت بیشتری بتوانید به پیاده روی ادامه بدهید و حداکثر نرمش و تمرین را داشته باشد؛ البته در صورتی که بر روی تردمیل پیاده روی انجام بدهید ضربه گیرهای دستگاه نیز از مفاصل و عضلات شما محافظت می کند؛ با این حال پوشیدن کفش ورزشی مناسب ضروری است.

کفش مناسب برای دویدن باید تخت متعادل تری داشته باشد و از نظر سایر ویژگی ها مانند کفش پیاده روی است؛ کفشی را که برای پیاده روی و دویدن تهیه می کنید، برای همین ورزش ها کنار بگذارید و برای ورزش های دیگر از آن استفاده نکنید.وقتی قرار است برای ورزش فوتبال یا هر ورزش دیگری روی زمین چمن بدوید باید در زیر کفش ورزشی شما استوک هایی تعبیه شده باشد که به درگیر شدن کفش با زمین کمک می کند. طول استوک ها حدود 1 سانتی متر بوده و قطر آن ها 2 میلی متر بیشتر نیست و سرکندشان روی زمین می باشد.

ورزش بسکتبال معمولاً در سالن ورزشی انجام می شود؛ کفش این ورزش باید کمی ساق بلند باشد؛ یعنی مچ پا را بپوشاند تا از این ناحیه محافظت کند. زیره کفش بسکتبال می بایست دارای بالشتک ویژه ای باشد تا پشتیبانی به حداکثر برسد و حالت برازندگی و فنری کفش فراهم بشود.

کفش والیبال از نظر ظاهر شباهت زیادی به کفش بسکتبال دارد؛ اما ویژگی منحصر به فرد این کفش زیره بیرونی و لاستیکی آن است. این لاستیک که از جنس کائوچیو بوده و موجب می شود ورزشکار در سالن عالی حرکت کند؛ البته بسیاری از افراد ورزش والیبال را بیرون از سالن انجام می دهند؛ مانند کسانی که عاشق والیبال ساحلی هستند؛ با اینکه ما اغلب والیبال بازان ساحلی را پا برهنه می بینیم، والیبال ساحلی نیز کفش مخصوص به خود دارد که در واقع نوعی پاپوش است.

زیره میانی کفش والیبال نیز اهمیت دارد؛ در ورزش والیبال ورزشکار مدت زیادی بر روی سینه کف پا می ایستد؛ بنابراین جلو کفش والیبال باید انعطاف پذیر و محکم باشد. زیره میانی کف نقش ضربه گیر را ایفا می کند و به طور معمول اسفنجی است. ضربه گیرهای ژل و هوا نیز در زیره میانی این کفش ها تعبیه می شود تا حالت بالشتکی به وجود بیاید و در برابر ضربات شدید از مفاصل، عضلات و ستون فقرات محافظت می کند.

کفش ورزش کشتی دارای زیره تخت است و تا مچ پا را در بر می گیرد و از این ناحیه محافظت می کند؛ چون در حین کشتی فشار زیادی بر روی این قسمت پا وارد می شود؛ زیره کفش معمولاً از جنس لاستیک بوده و حداکثر چسبندگی را دارد؛ اغلب زیره از 2 قسمت تشکیل شده است؛ بخش سینه و پاشنه پا با آج پشتیبانی می شود و قسمت قوس کف پا بدون آج است؛ کفش کشتی می بایست سبک باشد و به راحتی بتوان آن را پوشید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()