09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 45 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمرین کاردیو یا همان تمرینات هوازی به نوعی از ورزش گفته می شود که سبب بالا رفتن تعداد ضربان قلب می شود و میزان گردش خون در بدن را افزایش می دهد.بر اثر گردش بهتر و بیشتر خون در بدن غذا و اکسیژن به میزان بیشتری به اندام ها می رسد و این برای بدن بسیار مفید می باشد.تمرینات کاردیو معمولاً زمانی طولانی (بیش از بیست دقیقه) دارند.

در واقع تمرین کاردیو سبب می شود تا ضربان قلب به بیش 50 تا 75 درصد حالت عادی افزایش یابد و برای مدتی به همین وضعیت باقی بماند.البته برخی از ورزش های قدرتی نظیر وزنه برداری نیز باعث بالا رفتن تعداد ضربان قلب به همین میزان می شود اما چون مدت آن کوتاه است و بلافاصله بعد از تمرین ضربان قلب فرد مجدداً به حالت قبل برمی گردد در نتیجه تمرین کاردیو محسوب نمیشود.

اسکی فضایی یا الپتیکال یکی از دستگاههای ورزشی ست که استفاده از آن برای انجام تمرینات کاردیو عالی میباشد و با استفاده از آن می توان به چربی سوزی و کاهش وزن رسید.تحرک در افراد سبب می شود تا کالری سوزی در بدن صورت گیرد و هرچه شدت حرکت بیشتر باشد این کالری سوزی بالاتر می روند و در نتیجه فرد سریعتر به کاهش وزن دست می یابد.

جنس قلب از بافتهای عضلانی می باشد پس قلب نیز همانند سایر عضلات بدن نیاز به ورزش و تقویت دارد.اگر شما از عضلات قلب خود به میزان کافی کار نکشید بافت های این عضلات مدام ضعیف تر می شوند و در نتیجه مقاومت خود را از دست خواهند داد.بنابراین برای اینکه قلب سالمی داشته باشید و از فرسودگی زودتر از موعد آن جلوگیری کنید باید تمرینات کاردیو را در برنامه روزانه خود قرار دهید.شما می توانید این کار را با استفاده از اسکی فضایی انجام دهید.

الپتیکال سبب حرکت تمام اندامهای بدن می شود و میزان کالری سوزی را در بدن افزایش می دهد، نیاز بدن به اکسیژن و مواد مغذی را بیشتر می کند، موجب تقویت سیستم گردش خون می شود، از تمام ظرفیت ریه ها استفاده می کند،استحکام رگها را بالا می برد و در نتیجه سیستم قلبی عروقی قوی تر شده و بهتر عمل می کند.انجام ورزش های هوازی از جمله تمرین با اسکی فضایی سبب می شود تا استهلاک قلب کمتر شود به این ترتیب که قلب یک فرد معمولی در حالت عادی بین 80 تا 90 ضربه در دقیقه دارد اما قلب ورزش کاران در هر دقیقه حدود 60 تا 70 طپش دارد. پس ورزش هوازی استهلاک بدن خصوصاً قلب را تا حد زیادی پایین می آورد.

به جز قلب، تمرینات کاردیو بر مغز افراد نیز تاثیرات مثبتی می گذارد و سبب می شود که مغز بهتر عمل کرده و جوانتر بماند.ارتباط عمیق و مستقیمی بین مغز و قلب انسان برقرار است به گونه ای که وقتی قلب فرد بهتر کار می کند، در نتیجه میزان اکسیژن رسانی و مواد مغذی به مغز نیز بیشتر می شود و موجب می گردد تا حجم بیشتری از مغز فعالیت کرده و به کار گرفته شود. پس انجام ورزش های هوازی مثل الپتیکال سبب جوانسازی مغز و بهبود عملکرد آن می شود.این نوع تمرینات سبب می شود تا تمرکز فکری افراد بر روی مسائل بیشتر شده و قادر باشند چندین مسئله را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنند.انجام ورزش برای کودکان نیز به همین دلیل بسیار توصیه می شود زیرا قدرت یادگیری آنها را بالا می برد.

افرادی که دچار افسردگی هستند یا خلق و خوی بدی دارند درواقع به این دلیل است که در بدن آنها اندورفین که هورمونی ضد افسردگی می باشد با اختلالات ترشح روبروست. بنابراین برای حل این مشکل مجبور هستند تا از داروهای ضد افسردگی یا بهبود دهنده این اختلالات استفاده کنند.اما انجام ورزش اسکی فضایی که یک ورزش کاردیو است به این افراد کمک می کند تا میزان ترشح اندورفین در بدنشان افزایش یابد و در نتیجه تا حدود زیادی از افسردگی و بیماریهای عصبی در امان بمانند.

استفاده از الپتیکال سبب بهبود در وضعیت خواب افراد می شود و برای اشخاصی که دچار مشکلات بی خوابی یا کم خوابی هستند یک راه حل بسیار مفید می باشد.طبق تحقیقات انجام شده نیمی از مردم کره زمین در خواب خود به هر دلیلی دچار اختلال هستند و بسیاری از آنها برای حل این مشکلات از داروهای خواب آور استفاده می کنند.داروهای خواب آور در برخی موارد سبب مرگ زودرس می شود.شما می توانید برای کاهش این ریسک ها به جای داروهای خواب آور به انجام ورزش های کاردیو بپردازید. استفاده از این وسیله وضعیت خواب شما را بهتر می کند و از لحاظ روحی تاثیر مثبتی بر شما می گذارد.

شما میتوانید با استفاده از اسکی فضایی میزان تراکم استخوانهای خود را افزایش داده و از پوکی استخوان پیشگیری کنید.بیشتر افراد به ویژه خانمها در سنین بالا دچار پوکی استخوان می شوند این پوکی استخوان به ویژه در افرادی که در دوران جوانی فعالیت بدنی ندارند بیشتر می باشد.بنابراین برای همه افراد واجب است که از سنین جوانی شروع به ورزش کنند تا میزان مواد مغذی وبه ویژه کلسیم و مواد معدنی به استخوانهای آنها برسد و بافت ماهیچه ها محکم تر شده و بهتر از استخوانها محافظت کنند.پس استفاده از اسکی فضایی را در این معقوله فراموش نکنید.

انجام ورزش های هوازی سبب می شود که افراد بیشتر احساس اعتماد به نفس داشته باشند.بنابراین کسانی که از الپتیکال استفاده می کنند به دلیل اینکه به مرور زمان به تناسب اندام بهتری میرسند نسبت به سایرین اعتماد به نفس بالاتری نیز دارند و اصولاً در کارهای خود موفق تر عمل می کنند.

پس شما می توانید با استفاده از اسکی فضایی تمرینات کاردیو را تجربه کرده و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید و از فواید بی شمار این ورزش کاردیو در زندگی خود بهره مند شوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()