09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 38 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در سال 1980 برای اولین بار شخصی ورزش اسپینینگ را پایه گذاری کرد وی می خواست از این طریق به ورزشکاران حرفه ای رشته دوچرخه سواری کمک کند تا با استفاده از آن بتوانند با شدت و شرایط مختلف به انجام تمرین بپردازند و به این ترتیب آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند.این دستگاه به هماهنگی ذهن و جسم دوچرخه سوار کمک شایانی می کند و برای دوچرخه سواران کوهستان مزیت بزرگی محسوب می شود و با افزایش آمادگی بدنی و سطح توانایی ورزشکار به او کمک می کند تا از رکاب زدن در شرایط سخت کوهستان و به مدت طولانی خسته نشوند و دوام بیاورند.

در حقیقت اسپینینگ نوعی تمرین با دوچرخه ثابت حرفه ای می باشد که شخص بر روی دوچرخه و همراه با یک موزیک با ریتم تند ورزشی مشغول رکاب زدن می شود و از این طریق به انجام یک ورزش هوازی می پردازد.ورزشهای هوازی (ایروبیک) نوع خاصی از تمرینات هستند که در آن شخص به مدت طولانی و حداقل 20 دقیقه با شدت متوسط به انجام فعالیت ورزشی می پردازد به گونه ای که ضربان قلب او به میزان 65 تا 85 درصد وضعیت نرمال بالا می رود.این شیوه ورزشی علاوه بر بالا بردن آمادگی بدنی شخص موجب کاهش وزن و در طولانی مدت تناسب اندام می گردد.

تحقیقات نشان داده است تمرین اسپینینگ کمک می کند تا در هر 45 دقیقه 600 کالری مصرف کنید. بنابراین با ادامه آن بعد از چند ماه به تناسب اندام می رسید.همچنین استفاده از روش تناوبی در انجام تمرینات ایروبیک به کاربر این امکان را می دهد تا در زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب دست یابد.برای دستیابی به این روش باید به مدت 2 تا 3 دقیقه با حداکثر توانتان رکاب بزنید سپس یک دقیقه بعدی را آهسته رکاب بزنید و به ریکاوری بپردازید و همین شیوه را تا 30 دقیقه دنبال کنید با پیروی از این روش ورزشکار دیرتر خسته شده و در نتیجه به مدت طولانی تری می تواند به ورزش خود ادامه دهد.

اسپینینگ کلمه ای با ریشه انگلیسی می باشد که از لغت اسپین(چرخیدن) به معنای دوک نخ ریسی گرفته شده و اکنون به یک برنامه ورزشی که با استفاده از دوچرخه ثابت انجام میشود می گویند و به عنوان یکی از برترین برنامه های ورزشی شناخته می شود.در حال حاضر در اغلب کشورهای جهان مربیان ورزشی زیادی هستند که با اخذ مدرک اسپینینگ خود، به اشخاص مبتدی تمرین با دوچرخه ثابت به شیوه اسپینینگ را آموزش می دهند تا افراد از این طریق به اهداف ورزشی خود برسند.

البته اسپینینگ فراتر از یک دوچرخه ثابت معمولی می باشد، این دستگاه مدرن و پیشرفته به گونه ای طراحی شده است که مطابق با قد و ویژگی های بدن کاربر تنظیم می گردد و با بهره گیری از یک موسیقی ورزشی شرایط خاص و جذاب را برای او فراهم می نماید که گویی در مسیری هیجان انگیز مشغول رکاب زدن است.

دوچرخه ثابت اسپینینگ مجهز به یک مانیتور می باشد که به غیر از مسافت، سرعت، زمان و کالری مصرف شده تعداد ضربان قلب را نیز نمایش می دهد.در واقع ضربان قلب یکی از مهم ترین عوامل نشان دهنده سطح تمرین می باشد و هرچه تعداد ضربان قلب شخص بالاتر باشد یعنی شدت تمرین بیشتر بوده است.اصولاً ورزشکاران در سه سطح مختلف تمرین می کنند که یکی از حالات ضعیف، متوسط و یا با شدت بالا می باشد. دوچرخه اسپینینگ دارای درجه تنظیم مقاومت ست و کاربر می تواند با استفاده از آن تمرینات سخت تا آسان را انجام دهد.

اسپینینگ یک ورزش بسیار عالی و مفید جهت بالا بردن میزان کالری مصرفی و بالا بردن قدرت بدنی شخص می باشد.در سالهای اخیر این ورزش در باشگاهها و سالن های ورزشی مورد توجه زیادی قرار گرفته است و بیشتر ورزشکاران به انجام آن می پردازند.البته پیش از آغاز این تمرین نسبتاً سنگین کاربر باید ابتدا با استفاده از حرکات کششی و یا دویدن آهسته بدن خود را گرم کند و پس از پایان تمرین چند دقیقه ای را به سرد کردن بدن اختصاص دهد تا اندام های او دچار فشار و آسیب نگردد.

از آنجایی که این ورزش بیشترین تاثیر و تمرکز را بر روی پاهای کاربر دارد و شخص با نیروی پای خود رکاب می زند افرادی که این ورزش را دنبال می کنند معمولاً دارای پاهای عضلانی و خوش فرمی هستند.

از نکاتی که در هنگام انجام ورزش اسپینینگ باید به آن توجه کرد پوشیدن یک جفت کفش ورزشی مناسب است بعلاوه فرد در حدود سی دقیقه قبل از شروع تمرین باید یک لیوان آب بنوشد و در طول تمرین نیز بطری آب خود را در دسترس قرار دهد و در مدت تمرین گاه گاهی آب بنوشد تا علاوه بر تامین آب بدن از این طریق دمای بدن را نیز در وضعیت تعادل نگاه دارد.

بعد از گذشت 3 جلسه از انجام دوچرخه ثابت به شیوه اسپینینگ شما در اندام خود به ویژه قسمت پاهایتان متوجه تفاوت زیادی می شوید. کالری سوزی به میزان بالا، چربی سوزی در ناحیه شکم، بهبود عملکرد قلب وعروق، تقویت حافظه از فواید دیگر این ورزش هوازی میباشد. همچنین شما در هنگام انجام این تمرین متوجه گذر زمان نمیشوید و یک ورزش ایمن و کم خطر را تجربه می کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()