09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 3 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجایی که هنگام استفاده از الپتیکال حالتی همانند دوچرخه سواری،اسکی و راه رفتن شبیه سازی می شود این ورزش تاثیر مفیدی بر قلب شما گذاشته و یک تمرین قلبی عروقی موثر محسوب می گردد درحالیکه کمترین فشار را بر زانو ها می گذارد.علاوه بر این ویژگی مهم که اسکی فضایی را نسبت به دستگاههای فیتنس مجزا میکند تقویت ماهیچه پشت ران(همسترینگ) است که اسکی فضایی در تقویت آن نقش موثری ایفا می کند.

بسیاری از افراد در رنج های سنی مختلف از پیر تا جوان و حتی کودکان به علت کمی فعالیت و نشستن های طولانی مدت بر روی نیمکت های مدرسه یا صندلی ادارات از ضعف در قسمت ماهیچه های همسترینگ رنج می برند و که پس از نشستن مداوم بعد از بلند شدن از صندلی در پشت پای خود متوجه آن می شوند.به همین علت دستگاه الپتیکال گزینه مناسبی برای نرم و قوی کردن این ماهیچه هاست.

قبل از استفاده از اسکی فضایی دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید تا با امکانات دستگاه به طور کامل آشنا شده و شرایط مطلوب را برای یک ورزش ایده آل فراهم کنید.برای ایستادن بر روی دستگاه حالت قائم بگیرید به گونه ای که شانه ها به سمت عقب و سرتان به سمت جلو باشد. در هنگام فعالیت از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید و ماهیچه های شکم را در حالت سفت قرار دهید و وزن بدن را بر روی دستها نیندازید بلکه فشار وزن باید بر همه قسمتهای بدن باشد.

افراد می توانند برای گرم کردن خود و تقویت ماهیچه ها از الپتیکال استفاده کنند.با استفاده از اسکی فضایی که یک ورزش هوازی ست می توان ضربان قلب را بالا برد دمای بدن را افزایش داد و به این ترتیب باعث افزایش گردش خون در ماهیچه ها به ویژه ماهیچه همسترینگ شد.اگر دارای همسترینگ سفتی هستید با 5 تا 7 دقیقه استفاده از الپتیکال در طول روز همسترینگ خود را نرم و قوی کنید.

بعد از گرم شدن توسط الپتیکال در جهت عقب نیز بر روی دستگاه گام بردارید و به این ترتیب فشار را بر پاشنه پا نیز وارد کنید اگر در همین حین شیب دستگاه را هم به تدریج افزایش دهید فعالیت ماهیچه همسترینگ زیادتر می شود.به این ترتیب که با سطح کم شیب و حالت ساده تر شروع کنید و آرام آرام فشار را افزایش دهید در نهایت برای چند دقیقه پایانی کار، کم کم شدت را از پشت ران کاسته و شروع به سرد کردن بدن خود کنید.

با رعایت این نکات میتوانید از مزایای این ورزش خصوصا تاثیر مثبت آن بر روی ماهیچه های همسترینگ بهره ببرید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()