09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 46 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عدم فعالیت بدنی مناسب با بالارفتن فشار خون ارتباط دارد؛ در واقع ورزش می تواند فشار خون بالا را کنترل کند. با افزایش سن خطر ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می شود و انجام تمرینات ورزشی منظم تا حدود زیادی این عارضه را کنترل می کند. قلب انسان یک بافت عضلانی است و مانند سایر عضلات بدن با ورزش کردن قوی میشود؛ قوی شدن قلب بدین معنی است که با هر تپش می تواند خون بیشتری را در رگ ها به جریان بیندازد؛ در نتیجه قلب با فشار کمتری تلمبه می کند و نیرویی که به شریان ها وارد می شود کاهش خواهد یافت و فشار خون پایین می آید. ورزش به اندازه بعضی از داروهای فشار موثر است و می تواند به طور تقریبی فشار خون را 4 الی 9 میلی متر جیوه پایین بیاورد.

فعالیت بدنی اصولی حتی می تواند نیاز به مصرف دارو را کاهش بدهد و یا از بین ببرد.فشار خون 12 بر روی 80 میلی متر جیوه کاملاً مناسب است؛ ورزش می تواند علاوه بر این که مانع اضافه وزن بشود، فشار خون را نیز کنترل کند؛ البته برای رسیدن به این هدف می بایست 3 ماه به طور منظم به انجام تمرینات ورزشی بپردازید.

به طور کلی ورزش های کششی و قدرتی بخش اصلی یک برنامه تناسب اندام هستند؛ اما در این میان ورزش های هوازی بیش از هر فعالیتی به کاهش فشار خون کمک می کنند؛ ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در مدت نسبتاً طولانی و با شدت متوسط انجام می شود؛ این نوع تمرینات ضربان قلب را افزایش داده و باعث می شوند اکسیژن زیادی وارد بدن بشود و چربی سوزی رخ بدهد.

ممکن است کارهایی مانند چمن زنی، جارو زدن، بالا رفتن از پله نیز ضربان قلب را بالا ببرند؛ اما این نوع فعالیت ها هوازی محسوب نمی شوند؛ زیرا در زمان کمتر از 20 دقیقه پایان می یابند. زمان یکی از فاکتورهای اصلی است که میان فعالیت های هوازی و بی هوازی تفاوت ایجاد می کند.

شنا، دوچرخه سواری، دویدن، راه رفتن، اسکیت، تنیس و... ورزش های هوازی محسوب می شوند. کسانی که دچار مشکلات قلبی و فشار خون بالا هستند در هنگام انجام تمرینات ورزشی باید به ضربان قلب خود دقت داشته باشند. ضربان قلب این افراد نباید از 75 درصد حداکثر ظرفیت بیشتر بشود. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود عدد سنتان را از عدد 220 کم کنید.

برای این که به نتایج مطلوب دست پیدا کنید می بایست بیشتر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه برای انجام تمرینات ورزشی وقت بگذارید؛ به همین دلیل ورزش با دستگاه های هوازی مانند تردمیل توصیه می شود؛ این دستگاه ها ورزش را قابل دسترسی می کنند.در صورتی که به اندازه کافی وقت ندارید می توانید این زمان را به دو بخش 15 دقیقه ای تقسیم کنید؛ 15 دقیقه در صبح و 15 دقیقه در عصر به ورزش بپردازید.

ورزش با وزنه در ابتدا ممکن است فشار خون را کمی افزایش بدهد اما با گذشت زمان خطر افزایش فشار خون از بین می رود؛ به طور کلی ورزش با وزنه احتمال وارد شدن آسیب های ورزشی را بالا می برد؛ این گونه تمرینات می بایست با شیوه اصولی و سبک شروع بشود.در هنگام استفاده از وزنه به هیچ وجه نفس خود را حبس نکنید؛ این کار فشار خون را تا حد خطرناکی افزایش می دهد. در صورتی که در هنگام تمرینات ورزشی احساس سرگیجه و سیاهی رفتن چشم پیدا کردید، ورزش را متوقف کرده و روی زمین دراز بکشید و پاها را بالاتر از سطح قلب نگه دارید.

چاقی، سیگار کشیدن، بالا بودن کلسترول و سابقه خانوادگی احتما بروز فشار خون بالا را افزایش می دهد. هیچ گاه نباید از وضعیت سلامتی خود بی اطلاع بمانید. افرادی که بیش از 40 سال سن دارند می بایست به طور منظم فشار خون خود را چک کرده و مراقب بالا رفتن فشار خون باشند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()