09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 18 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش اسپینینگ همان رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت است که به شیوه جدید و یک حس متفاوت اجرا می شود. همه قسمت های دوچرخه ثابت هایی که برای این ورزش مناسب هستند، قابل تنظیم می باشد؛ به این معنی که با بدن ورزشکار منطبق می شود؛ بنابراین برای همه سنین قابل استفاده است.افرادی که به زانودرد مبتلا هستند یا ضعف مفاصل یا آرتروز دارند در شروع تمرینات می بایست در سطح سبک تمرین انجام بدهند.به کار گرفتن عضلات بالاتنه در حین رکاب زدن منجر به کالری سوزی بیشتر شده و چربی های بیشتری را آب می کند.

تمرین با اسپینینگ یک ورزش هوازی است که موجب ایجاد احساسات مثبت در بدن و انبساط روح می شود. افرادی که به دوچرخه سواری علاقه دارند و به علت در دسترس نبودن فضای مناسب نمی توانند در بیرون از منزل به دوچرخه سواری بپردازند می توانند به وسیله اسپینینک این ورزش را تجربه کنند. ورزش اسپینینگ به عضلات پا فرم مطلوبی می دهد. افراد مختلف با فیزیک های مختلف می توانند از این وسیله استفاده کنند. امروزه در بسیاری از سالن های بدن سازی ورزش اسپینینگ به صورت گروهی انجام می گیرد؛ اما این ورزش را به شکل انفرادی هم می توان در منزل انجام داد و از فواید آن بهره مند شد.

در حین انجام این تمرین می بایست به موسیقی پر انرژی و پر ضرب گوش بدهید تا رکاب زدن با سرعت بیشتری انجام بشود. گوش دادن به موسیقی می تواند سرعت را تا دو برابر افزایش بدهد. این ورزش علاوه بر این که منجر به چربی سوزی می شود وضعیت قلبی- عروقی بدن و سیستم تنفسی را بهبود می بخشد.

وقتی ورزشکار سعی می کند با شنیدن موسیقی حرکات خود را با ریتم آن هماهنگ کند، سرعت و مدت تمرین افزایش می یابد؛ در نتیجه بدن به مرحله چربی سوزی می رسد. مهم ترین فایده موسیقی این است که حواس ورزشکار را از خستگی تمرین پرت می کند؛ بنابراین گوش دادن به موسیقی در حال تمرین با دوچرخه ثابت یا تردمیل یک کار فانتزی نیست, بلکه یک ضرورت محسوب می شود. موزیک می تواند باعث شود فرد در حین تمرین عضلات بیشتری را به کار بگیرد.بر روی دوچرخه اسپینینگ نباید مدام بنشینید؛ گاهی اسیتاده رکاب بزنید، گاهی بالا تنه خود را خم و صاف کنید تا ماهیچه های شکم نیز درگیر بشوند؛ گاهی نیز می توانید به صورت معکوس رکاب بزنید.

این ورزش موجب شادابی و نشاط شده و استرس را از بین می برد؛ به همین علت اگر روز خوبی نداشتید پس از گرم کردن بدن، چشمان خود را ببندید و با مقاومت کم دستگاه و سرعت زیاد رکاب بزنید و بگذارید انرژی های منفی از بدنتان خارج شده و ذهنتان رها بشود. ورزش اسپینینگ موجب ساخت قدرت ذهن می شود.

این تمرین، یک تمرین بدون برخورد محسوب می شود و بسیار کم خطر است؛ زیرا در حین آن پدال ها همواره از مفاصل و عضلات پشتیبانی می کنند و کف پا هرگز از سطح پدال جدا نمی شود و با زمین برخورد نمی کند. در این تمرین بدن همه وزن خود را متمحل نمی شود و احتمال آسیب دیدگی ورزشی به صفر می رسد.

اگر تنفس بر روی این دستگاه هوازی به خوبی انجام بشود، فواید ورزش هوازی را به همراه خواهد داشت؛ چون ضمن آن اکسیژن زیادی وارد بدن می شود؛ ضربان قلب بالا می رود و به دلیل افزایش اکسیژن در بدن سوخت و ساز بیشتر می شود و ذخایر چربی شروع به سوختن می کنند؛ به طوری که حتی چند روز پس از شروع این ورزش اثرات آن را بر روی بدن خود مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که حرکات پا با عملکرد شش ها و قلب هماهنگ می شود و اکسیژن بیشتری به بافت ها می رسد، سطح تناسب هوازی افزایش پیدا می کند و بدن متناسب تر خواهد شد؛ چون در این ورزش بافت های چربی کاهش یافته و جای خود را به عضلات می دهند؛ عضلات بافت بسیار ارزشمندی هستند که برای بدن انرژی تولید می کنند و متابولیسم را بهبود می بخشند. شدت و مدت تمرین همواره به آمادگی جسمانی ورزشکار بستگی دارد؛ هر چقدر فرد بیشتر ورزش کند از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار خواهد شد و می تواند تمرینات شدیدتری را پشت سر بگذارد.

اسپینینگ به شما کمک می کند پاهای قدرتمندی داشته باشید. این روزها جوامع برای افرادی که اندام متناسب تری دارند ارزش بیشتری قائل هستند؛ ورزش منظم و مستمر با دوچرخه ثابت اسپینینگ پاهای شما را خوش فرم خواهد کرد. در این ورزش عضلات و ماهیچه های پشت ران، جلو ران و ساق پا به کار گرفته شده و شکل می گیرند و اگر به روش صحیح و اصولی تمرینات خود را نجام بدهید، چربی های شکم نیز به سرعت آب می شوند و دیگر اثری از آن ها نخواهید دید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()