09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 16 شهریور 1396 در ساعت 11 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که میدانید راه رفتن داشتن فعالیتی روزانه چه برای افراد سالم و چه بیمار لازم و ضروری است.افرادی که بیمار هستند برای اینکه بتوانند توان جسمی و حرکتی خود را حفظ کنند، لازم است به هر طریقی شده فعالیتی هر چند ساده مانند پیاده روی راحداقل انجام دهند.این روزها دانشمندان سعی دارند حتی بیمارانی که مشکلات حرکتی و نخاعی هم دارند را وادار به راه رفتن کنند تا بتوانند حداقل سلامتی دیگر اعضای بدنشان را حفظ کرده و حتی ارتقا دهند.

امین اسدی؛ مدیرطراحی "سیستم تعلیق وزن برای توانبخشی بیماران نخاعی" با ابداعی جدید توانسته برای بیماران نخاعی نمونه ای از تردمیل مخصوص بیماران نخاعی با قیمتی ارزان تر از نمونه های خارجی بسازد تابیماران بتوانند با کمک این دستگاه تا حدودی توانایی های خود را بازگردانند.

همان طور که میدانید یکی از تمرین هایی که برای بیماران نخاعی توصیه میشود، راه رفتن است هر چند که این کار برای آنها مشکل است اما این کار میتواند عصب آنها را تقویت کند.
اسدی در مورد ابداع این دستگاه میگوید: این دستگاه سیستمی دارد که میتواند وزن بیماران نخاعی را خنثی کرده و با کمک کردن به بیماران آنها را وادار به حرکت کند و در نهایت منجر به تقویت اعصاب آنها شود.

تمام بیماران نخاعی نیاز به کار درمانی دارند و این دستگاه به آنها نوعی آموزش گام برداشتن صحیح را آموزش میدهد و به آنها کمک خواهد کرد راه رفتن را تمرین کنند. وی افزود: بلند کردن هر یک از بیماران نخاعی بسیار مشکل است و این دستگاه جلیقه ای دارد که قادر است بیماران را از روی ویلچر بلند کند و تا 90 درصد وزن آنها را بگیرد و آنها را معلق در هوا نگه دارد و بیماران با معلق بودن میتوانند راه رفتن را تمرین کنند.

اسدی در ادامه افزود: این تردمیل قادر است تا 135 کیلوگرم را نیز تحمل کند و این دستگاه با حداقل هزینه در ایران ساخته شده است و میتوان برای کلینیک ها، مصارف خانگی و مراکز توانبخشی سفارش داد و از این دستگاه برای بهبود بیماران نخاعی استفاده کرد. وی بیان کرد: این دستگاه گام برداری یا تردمیل مخصوص بیماران نخاعی از تکنولوژی و امکانات بالایی برخوردار است که همزمان با ایران در دو کشور آلمان و سوئیس نیز از نمونه این دستگاه برای بهبود بیماران استفاده میشود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()