09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 2 مهر 1396 در ساعت 19 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش به طور مرتب علاوه بر تمامی اندام ها برای بر روی مغز نیز تاثیر میگذارد و قادر است مهارت‌های فکری و حافظه را نیز تقویت کند و با ادامه دادن ورزش میتوانیم احتمال ابتلا به زوال عقلی را در سنین بالا کاهش دهیم. جالب است بدانید اگر برای مدتی هر چند کوتاه بدن را به انجام دادن ورزش عادت دهید، وقفه کوتاهی در انجام دادن ورزش سبب میشودجریان خون در بخش هایی از مغز مانند "هیپوکامپ" افت پیدا کند. هیپوکامپ در یادگیری و قدرت حافظه نقش مهمی دارد و با کوچک شدن این بخش در مغز افراد به بیماری آلزایمر مبتلا میشوند.

کوچک شدن این بخش از مغز یا در کل تمام اندام های حیاتی ما در دوران بزرگسالی امری عادی محسوب شده و به اختلال در حافظه و افزایش خطر زوال عقلی منجر می‌شود. تحقیقات و آزمایشات فراوان مشخص کرده است که افراد با هر سن و سالی که ورزش انجام دهند میتوانند به سلامتی جسمانی و در نهایت روانی خود کمک بزرگی کنند. زمانی که شما ورزش روزانه و به صورت منظمی انجام میدهید هیپوکامپ از طریق افزایش حجم به حرکت‌ های ورزشی واکنش نشان میدهد و پس از مدتی حافظه شما بهبود پیدا میکند.

انجام دادن ورزش را جزو واجبات روزانه مانند صبحانه خوردن قرار دهید. حتی اگر سن و سال بالایی دارید و نمیتوانید به دلایل مختلف به باشگاه ها یا بیرون از خانه بروید از دستگاه تردمیل کمک بگیرید و در خانه ورزش کنید. با کمک تردمیل میتوانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید تمرینات ورزشی خود را انجام دهید و به تناسب اندام خود کمک کرده و از زوال عقلتان نیز جلوگیری کنید.

همه ما فواید ورزش را میدانیم ولی اغلب از فوایدی که ممکن است برای سلامتی ذهن و مغز ما داشته باشد بی خبریم و در بیشتر مقالات و اطلاع رسانی ها کمتر به آنها پرداخته شده است. با انجام دادن ورزش قادر خواهید بود تناسب اندام،قلب سالم و ماهیچه هایی قوی بدست آورید و علاوه بر تمام اینها میتوانید مغز فعال و سالم تری نیز داشته باشید. زمانی که شما به طور منظم حتی پیاده روی ساده ای حتی بر روی تردمیل انجام می دهید، می توانید به بالابردن قدرت حافظه و هوش خود کمک کرده و از ابتلا به افسردگی در سنین بالا جلوگیری کنید.

برای بالا بردن تواناییهای مغزتان باید با ورزش آشتی کنید تا بتوانید به اهداف مورد نظر خود در کوتاه ترین زمان برسید. با فعالیت بیشتر بدن مغز نیز فعالیت بیشتری داشته و خون جریان بهتری در بدن پیدا میکند. جریان بهتر خون در رگ ها از تحلیل رفتن مغز و تغییرات سلولهای خاکستری جلوگیری خواهد کرد.

اگر بدن را به مدت طولانی به انجام دادن ورزش عادت داده اید به یکباره ورزش را رها نکنید.عوارض عدم تمرین حتی در طول یک هفته ورزش نکردن نیز خودشان را نشان می‌دهند و شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. بعد از متوقف کردن تمرینات ورزشی عضلات شما نیز کوچک می‌شوند و بعد از آن مدت زمان بیشتری طول میکشد تا عضلات به حجم دلخواهتان برسند.

زمانی که به یکباره ورزش را کنار بگذارید عضلات شما کوچک‌ ترخواهند شد و میزان پروتئین‌ های انقباضی شما نیز کاهش می‌یابند و در نتیجه قدرت‌تان نیز کم خواهد شد. اگر بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانیتان ورزش های قدرتی نیز انجام دهید می توانید با کمک بدنسازیانرژی بدن را تامین کنید و به مرور زمان به نتایج دلخواهتان برسید. جالب است بدانید تمرینات قدرتی،ارتباط بین مغز و عضلات شما را بهبود می‌بخشند.

انجام ندادن تمرین علاوه بر کوچک کردن اندازه‌ ی عضلات شما،باعث از بین رفتن فواید عصبی و روانی حاصل از تمرین کردن می‌شود. سعی کنید حتی اگر نمیتوانید مدت زمان زیادی را برای ورزش بگذارید، روزانه حتی شده نیم ساعت هم شده در خانه نیز با کمک دستگاه های ورزشی از جمله تردمیل فعالیت روزانه ای داشته باشید تا هم سلامتی جسمانی خود را تضمین کنید و هم سلامتی روانیتان را.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()