09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 47 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

متخصصین ورزشی معتقدند همه افراد در هر سن و سال و با هر شرایط فیزیکی، باید ورزش کنند؛ اما هر فرد می بایست با برنامه ورزشی مناسب خود پیش برود. برای حفظ سلامتی، تناسب اندام و افزایش توان در انجام فعالیت های روزمره، ورزش های هوازی توصیه می شوند و بهترین نوع ورزش های هوازی دویدن، پیاده روی، دوچرخه سوار و شنا است. اما متاسفانه اغلب افراد وقت و شرایط لازم برای دویدن و دوچرخه سواری در محیط بیرون را ندارند، این افراد می توانند از تردمیل و دوچرخه ثابت و سایر دستگاه های ورزشی استفاده کنند.

تردمیل و دوچرخه ثابت هر دو دستگاه های هوازی هستند. البته دستگاه های ورزشی دیگری هم وجود دارند که معمولا با وزنه های مختلفی کار می کنند و به آن ها دستگاه های قدرتی گفته می شود. دستگاه های قدرتی، برای ورزیده کردن عضلات مناسب هستند و کار زیادی در مورد لاغری انجام نمی دهند. کار با این دستگاه ها باید بیش از 3 جلسه در هفته انجام بشود؛ اگر فرد فقط یک جلسه در هفته تمرین قدرتی داشته باشد پیشرفتی نخواهد دید و قدرتش در یک سطح باقی می ماند.

تمرینات هوازی نیز باید در هفته بیش از 3 جلسه تکرار بشوند. کسانی که هم ورزش هوازی انجام می دهند و هم تمرینات قدرتی دارند، بهتر است در جلسات مجزا به این دو تمرین بپردازند؛ یعنی یک روز هوازی کار کنند و روز دیگر تمرینات قدرتی داشته باشند. به دلیل اختلاف هورمون در بدن خانم ها و آقایان، بدن خانم ها با تمرینات قدرتی فقط سفت می شود، ولی قطر عضلات آقایان با انجام این گونه تمرینات افزایش می یابد. ورزش قدرتی به کسانی که سابقه بیماری های قلبی – عروقی دارند توصیه نمی شود. افرادی هم که با ورزش هدف لاغر را دنبال می کنند؛ بهتر است فقط به سراغ دستگاه های هوازی بروند و وقتی کاهش وزن با موفقیت همراه شد، برای سفت کردن عضلات بدن، در کنار ورزش هوازی به ورزش قدرتی نیز بپردازند.

ورزش باید جزئی از زندگی افراد بشود. ما این جمله را بسیار شنیده ایم: به محض اینکه ورزش را ول کردم دوباره چاق شدم. ورزش را نباید کنار بگذاریم؛ برای این منظور بسیاری از مردم وسایل و دستگاه های ورزشی را به خانه های خود می برند. اگر شما یک تردمیل خانگی در منزل داشته باشید، در هر ساعت از شبانه روز که فرصت پیدا کنید، می توانید به انجام فعالیت ورزشی بپردازید و این به نفع شما است. بسیاری از افراد در هنگام پیاده روی یا دویدن زود خسته و کسل می شوند اما اگر در حین دویدن بر روی تردمیل مشغول تماشای سریال مورد علاقه خود باشید، زمان را فراموش خواهید کرد. در حین تمرینات هوازی باید درست تنفس کنید و به محض اینکه احساس تشنگی کردید، آب بنوشید.

ورزش هوازی با تردمیل یا دوچرخه ثابت علاوه برکاهش وزن ، استرس و فشارهای روانی را نیز می کاهد و باعث می شود کاربر احساس بهتری نسبت به خود و زندگی داشته باشد. پس از انجام 30 دقیقه تمرین با این دستگاه ها مغز ماده اندروفین آزاد می کند؛ این ماده یک مسکن طبیعی است که سبب سرزندگی و نشاط خواهد شد. ورزش های هوازی ضربان قلب را بالا می برند و باعث می شوند اکسیژن رسانی بهتری در بدن صورت بگیرد. همان طور که می دانید اکسیژن بیشتر متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و روند کاهش وزن را تسریع می کند.

البته تغذیه مناسب در این زمینه بسیار اهمیت دارد. سعی کنید 2 ساعت قبل از شروع تمرین و یک ساعت بعد از آن غذاهای پرکالری نخورید. بعد از ورزش بهترین خوراکی میوه و سبزیجاتی هستند که مانند خیار، کرفس و کاهو رنگ سبز تیره دارند. این سبزیجات علاوه بر این که حاوی فیبر هستند برگرداننده تولید کلاژن نیز می باشند. کلاژن، نوعی پروتئین است که از سخت ترین رشته بافت پیوندی تشکیل شده و به ترمیم استخوان، مفاصل و غضروف ها کمک می کند. البته کلاژن پایه و اساس بافت همبند است و از ساختار پوست پشتیبانی می کند. بنابراین این ماده سبب جوان سازی پوست نیز می شود.

افرادی که تحرک کافی ندارند پس مدتی شادابی و زیبایی پوست خود را از دست می دهند. در واقع بی تحرکی سبب پیری زود رس می شود. نقش ورزش در کاهش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی- عروقی بر هیچ کس پوشیده نیست، اما اغلب افراد نمی دانند این فعالیت تا چه حد در جوان سازی پوست بدنشان تاثیر گذار است. ورزش هوازی با دستگاه هایی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت، در بهبود جوش ها، آکنه ها و مبارزه با علایم پیری مفید می باشد. پس از یک جلسه تمرین صورت خود را با آب سرد بشویید؛ همان لحظه شادابی بیشتر پوست خود را حس خواهید کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()