09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 26 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش روزانه به سوختن کالری بیشتر در بدن کمک زیادی میکند و اجرای ورزش در هر سطحی یک از رکن های اصلی رسیدن به تناسب اندام و لاغری است که نباید آن را فراموش کنید. کارهایی وجود دارند که افراد با انجام دادن آنها به صورت ناخواسته سبب از بین رفتن تمام تلاش خود خواهند شد که با اطلاع از آنها میتوان از اجرای آنها جلوگیری کرد و سبب دریافت نتیجه دلخواه از فعالیت ورزشی تان شوید. در این مقاله قصد داریم این نکات را به شما یادآوری کنیم تا بتوانید با آگاهی بعد از ورزش فعالیت های خود را انجام دهید.

*** لباس هایی که با آن ورزش انجام داده اید را عوض کنید. به این نکته توجه نکنید که در خانه با تردمیل یا دوچرخه ثابت خود ورزش انجام داده اید و تعویض کردن لباس های مرطوب برای سلامتی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. لباس های مرطوب در تن شما سبب رشد باکتری ها می شود و در نهایت اگر دچار سرماخوردگی و مشکلات آن نشوید حتما به مرور زمان ناراحتی های پوستی زیادی به سراغ شما خواهند آمد.

اگر جزو افرادی هستید که برای انجام دادن ورزش به باشگاه می روید نیز باید لباسی برای تعویض به همراه خود ببرید و بهد از تمام شدن ورزش تان آنها را تعویض کنید و سعی کنید با لباس هایتان عضلات تان را گرم نگه دارید تا بدن خشک نشود و بتواند با گرم ماندن عضلات تان جریان خون راحت تر در بدن تان جریان پیدا کند و ریکاوری راحت تری در بدن تان انجام شود.

***افرادی گمان می کنند باید بعد از اجرای ورزش سنگین استراحت کنند تا بدن شان بتواند ریکاوری بهتری برای عضلات انجام دهد، اما مشکل اینجاست که محققان به اثبات رسانده اند که استراحت کامل مانند زمانی که در خانه با تردمیل ورزش اینتروالی انجام داده اید جلوی تلویزیون بنشینید برای بدن مناسب نیست و بر عکس سرعت ریکاوری بدن تان را کمتر خواهد کرد. انجام دادن فعالیت متوسط یا حتی سبک بهتر از آن است که فقط استراحت مطلقی داشته باشید. راه رفتن آهسته یا حتی اجرای حرکات کششی با داشتن تنفس درست برای ریکاوری بدن بسیار مناسب هستند و زودتر ما را به هدف نهایی مان می رسانند.

***ورزش کردن مدام آن هم سنگین فق برای بدن مفید نیست و ممکن است علی رغم انتظاراتی که دارید شما را به هدف نهایی تان نرساند. در زمان اجرای ورزش و تمرینات باید حواستان به تغذیه تان نیز باشد و برای آن نیز برنامه خوبی در نظر داشته باشید. مواد غذایی مناسب و البته سالمی بعد یا حتی قبل از اجرای ورزش استفاده نمایید. تغذیه مناسب و اصولی شما را راحت تر به تناسب اندام و لاغری می رساند و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی نیز داشته باشید. قرار دادن وعده غذایی حاوی پروتئین آن هم کم چرب بهترین انتخاب برای دریافت انرژی جهت اجرای تمرینات ورزشی است و بعد از ورزش آب و آمیوه های طبیعی نیز به ریکاوری بدن تان کمک زیادی خواهند کرد و این نکته را فراموش نکنید که رها کردن بدن بعد از ورزش و گرسنگی دادن به آن اصلا کار مناسب و عاقلانه ای نیست.

***همان طور که اشاره شد بی فعالیتی برای ریکاوری بدن اصلا مناسب نیست و می خواهیم به شما یادآوری کنیم که انجام دادن فعالیت های سنگین نیز به بدن شما و سلامتی آن فشار زیادی خواهد آورد و شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. انجام فعالیت های سنگین بعد از ورزش عضلات شما بیش از پیش خسته و کم توان خواهد کرد و امکان آسیب دیدگی عضلات شما را بالا خواهد برد. فعالیت های سنگین را به زمانی که انرژی زیادی دارید و قبل از هر کار دیگه ای انجام دهید تا بدن و عضلات شما توان اجرای فعالیت را داشته باشد و بتواند از پس انجام آن کار بربیاید.

***اهیمت دادن به عضلات و فراموش نکردن آنکه باید زمانی را به ریکاوری عضلات اختصاص دهید. برای اجرای هر ورزشی بدن تان نیاز به طی کردن زمانی برای ریکاوری دارد و این فکر که تمرینات ورزش مانند راه رفتن بر روی تردمیل در مدت زمان یا حتی با شدت کم نیازی به ریکاوری ندارد کاملا اشتباه است و باید این نکته مهم را فراموش نکنید.

***بعد از ورزش برای رسیدن به ریکاوری بدن به تغذیه مناسب احتیاج دارد. این نکته که اگر بعد از ورزش غذا بخورید چاق خواهید شد تفکری غلط است که در بین عموم مردم و نه حرفه ای ها جا افتاده است و شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. کربوهیدرات و پروتئین به اندازه می تواند سبب بازسازی عضلات شما شود و سبب ترمیم آنها شود. خوردن 15 تا 20 گرم پروتئین برای ریکاوری بدن بعد از ورزش لازم است و این تغذیه به رشد بدن و قوی شدن آن کمک می کند و از تحلیل رفتن قوای بدن جلوگیری خواهد کرد. ورزش درست و به موقع می تواند گرسنگی های کاذب را سرکوب کند. بهترین مواد غذایی که می توانید بعد از ورزش میل کنید بدون اینکه کالری زیادی وارد بدن تان کنید مصرف اسموتی های ساده اما مقوی است.

اسموتی ها را خودتان و هوشمندانه تهیه کنید، زیرا مصرف اسموتی های آماده معمولا بمبی از کالری هستند و سبب افزایش کالری به بدن تان خواهند شد. مصرف غذای مناسبی که هم به شما انرژی بدهد و ریکاوری بدن تان شود و انجام کارهای سبک یا حتی اجرای تمرینات کششی به ریکاوری درست بدن تان کمک زیادی خواهد کرد و نباید این نکات کوچک اما مهم را فراموش کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
2 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()