09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1396 در ساعت 34 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

همه ما به دنبال سالم نگه داشتن بدنمان هستیم و راه های زیادی را برای رسیدن به این هدف دنبال می کنیم، ولی چه تضمینی برای اثبات بدنی سالم و ظاهری شاد وجود دارد.در این دوران حتما شما هم زیاد شنیده اید که انجام دادن ورزش و اختصاص دادن زمانی هرچند کوتاه برای فعالیت بدن و به چالش کشیدن آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی بدن بگذارد.

راه رفتن و پیاده روی ساده یا دویدن از آسان ترین فعالیتی هایی است که می توانیم طی روز در مدت زمان کوتاهی چه در خانه و چه در بیرون به انجام دادن آنها اختصاص دهیم.در ادامه این مقاله می خواهیم 15 دلیل که به شما انگیزه بیشتری می دهد تا بدوید و پیاده روی انجام دهید و مزیت هایی که با دویدن بدست می آورید را یاد آوری کنیم تا بتوانید در طی روز زمانی هر چند کوتاه را به ورزش اختصاص دهید و سلامتی بدنتان را تضمین کنید.

فقط خود را محدود به مکان یا زمانی خاص نکنید که اگر روزی به هر دلیلی نتوانستید به مکان مورد نظرتان مراجعه کنید یا از زمان همیشگی گذشت حوصله انجام دادن ورزش را نداشتید، پیاده روی یا دویدن را در هر مکانی انجام دهید، حتی می توانید با تهیه تردمیلی خانگی در خانه، کیلومترها راه بروید، بدوید و کالری سوزی انجام دهید.تردمیل های امروزی دارای برنامه های از پیش تعیین شده هستند و شما با انتخاب یکی از آنها می توانید در سریع ترین زمان ممکن ورزش خود را شروع کنید و نیازی به مربی و مراجعه کردن به باشگاه نداشته باشید.

کمتر به نزد پزشک می روید

حتما شنیده اید که بارها افراد مختلفی گفته اند با خوردن سیب می توانید بدن را سالم نگه دارید و نیازی به مراجعه نزد پزشک نخواهید داشت. علاوه بر سیب و رعایت اصول تغذیه ای تحرک داشتن منظم میتواند کمک بسیار خوبی باشد و در کل افراد پر تحرک کمتر دچار انواع بیماری ها و سرطان های مزمن می شوند.تحقیقات ثابت کرده است زنان پرتحرک که روزانه مدت زمانی را به پیاده روی و دویدن اختصاص می دهند، کمتر دچار بیماری سرطان سینه می شوند.

عمر طولانی تر می شود

تمام انسانها به طولانی شدن عمر علاقه دارند و راه های زیادی را نیز برای رسیدن به این هدف امتحان کرده اند. افرادی که به صورت روزانه و منظم پیاده روی انجام می دهند یا می دوند از لحاظ جسمانی سالم تر می مانند و در نتیجه بیشتر عمر می کنند.با بالا رفتن سن حتی اگر زمان انجام دادن ورزش و دویدن کمتر شود، باز هم فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و نباید این عادت خوب را کنار بگذارید.

علاقه دویدن به صورت ناخودآگاه

حتما شنیده اید که محققان به این نتیجه رسیده اند که اصالت ما انسان ها به حیوان ها مخصوصا میمون ها باز می گردد و به همین دلیل به صورت ذاتی به دویدن علاقه داریم.همان طور که می دانید اجداد ما با دویدن به شکار می پرداختند و با گذشت میلیون ها سال علاقه انسانها به دویدن و داشتن تحرک کم نشده است و به صورت ذاتی با دویدن و انجام دادن فعالیت های پر تحرک احساس رضایت و شادابی زیادی داریم.

پوشیدن لباس های مورد علاقه

اکثر افراد که البته مرد و زن آن چندان تفاوتی ندارد از لباس پوشیدن و خرید لباس لذت می برند. با اضافه وزن و چاقی پیدا کردن لباس مورد علاقه بسیار کار مشکلی است و تبدیل به دغدغه اساسی افراد خواهد شد.با انجام دادن پیاده روی یا دویدن بر روی تردمیل در خانه یا بیرون از خانه به راحتی می توانید روزانه کالری مشخصی بسوزانید و در مدت زمان کمتری به لاغری و تناسب اندام دلخواه خود برسید و به راحتی لباس های مورد علاقه خود را بپوشید و از اندامتان لذت ببرید.

تقویت شدن حافظه

ثابت شده است ورزش حافظه را تقویت می کند و سبب هوشیاری می شود و علائم زوال عقل کاهش پیدا می کند.در اطرافیان حتما فردی را دیده اید که بالا رفتن سن دچار کم حواسی یا حتی آلزایمر شده اند، برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی بهتر است در سنین جوانی ورزش، مخصوصا پیاده روی و دویدن را فراموش نکنید و این فعالیت را جزء برنامه های هر روز خود قرار دهید.

سبب بالا رفتن خودباوری و اعتماد به نفس می شود

با دویدن روزانه بر روی تردمیل یا بیرون از خانه می توانید به اهدافی مانند لاغری و تناسب اندام برسید واعتماد به نفس خود را تقویت کنید، راحت تر فعالیت های روزانه خود را انجام دهید و در جمع های دوستانه یا کاری شرکت کنید.

قوی می مانید

انجام دادن ورزش مخصوصا پیاده روی یا دویدن به صورت منظم در جوانی باعث استحکام استخوان ها و قوی شدن بدن می شود و در دوران پیری با این قوای بدنی می توانید تعادل بدن خود را حفظ کنید و با کمک زانوها و تاندون های سالمی که دارید زندگی راحت و سالم تری را تجربه کنید.

برای حفظ تعادل بدن و سلامتی از ورزش یوگا نیز می توانید کمک بگیرید و سعی کنید حتی در انجام دادن ورزش نیز زیاده روی نکنید، زیرا باعث ایجاد تنش و فشار بر روی استخوان ها می شود و شما را دچار مشکل خواهد کرد.

کم شدن فشار خون

با دویدن و انجام دادن پیاده روی جریان خون در بدن افزایش پیدا کرده و این فعالیت فشار خون را در بدن تنظیم می کند و اگر فردی دچار بیماری فشار خون باشد، سبب کاهش فشار خون در بدن می شود.

باعث استحکام استخوان ها می شود

انجام دادن ورزش های مقاومتی، دویدن و پیاده روی مقاومت استخوان های بدن را افزایش می دهد. دویدن به ساخت عضلات نیرومند نیز کمک می کند و زمانی که عضلات در جوانی به خوبی رشد کنند و فرم بگیرند می توانند در دوران پیری از استخوان ها محافظت کنند و بدن سالم تر بماند.

انرژی افزایش پیدا می کند

با انجام فعالیت روزانه کمتر دچار تنبلی و بی حالی خواهید شد و با انرژی بیشتری می توانید فعالیت های عادی روزانه خود را انجام دهید و دچار خستگی و رخوت نشوید.

عضلات میانی بدن دچار چالش می شوند

با پیاده روی و دویدن عضلات میانی بدن درگیر و تقویت می شوند و با کمک این عضلات انجام دادن کارهای روزانه نیز آسان تر می شود.

خوابی بهتر خواهید داشت

با دویدن می توانید تمام اندام ها و مخصوصا عضلات را درگیر کنید و آنها را به چالش بکشید.زمانی که تمام عضلات درگیر فعالیتی منظم باشند، بعد از اتمام تمرینات خسته می شوند و شما می توانید خواب راحت تری داشته باشید و خواب با کیفیت را تجربه کنید.

به اهدافتان زودتر خواهید رسید

برای اینکه زودتر به اهداف بدنسازی و فیتنس خود برسید، بهتر است در کنار انجام دادن ورزش های مقاومتی از ورزش های هوازی نیز کمک بگیرید و زودتر به اهداف مورد نظر خود برسید.

به قلبتان توجه می کنید

با دویدن می توانید ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را حتی تا 50 درصد کاهش دهید و بدن سالم و سرحالی برای خود بسازید. همیشه به یاد داشته باشید متعادل باشید، زیاده روی نکنید تا به جای سود بردن، ضرر نکنید.

ارسال نظر

حمیده :
0 0
ممنون از اطلاعات خوبتون من هم واقعا راغب به دویدن شدم
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()