09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 ارديبهشت 1397 در ساعت 58 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پیاده روی روزانه یکی از بهترین عاداتی است که هر فرد می تواند داشته باشد. اینکه شما بتوانید در طول روز مدتی را به راه رفتن اختصاص دهید، یعنی به سادگی سلامتی تان را تضمین کرده اید. ورزش روزانه باعث می شود که فرد روزی با انرژی را پشت سر بگذارد و احساس سر زندگی نماید. علاوه براین ها داشتن اندامی متناسب یکی از بهترین ویژگی هایی است که هر فرد می تواند با تمرینات بدست آورد.

این روزها با پیشرفت دستگاه های ورزشی مانند تردمیل، ورزش کردن بیش از پیش راحت شده است. بسیاری از افراد به دلیل مشغله زیاد، خانه داری و ... ترجیح می دهند با تهیه تردمیل به راحتی در محیط خانه و بدون هیچ مشکلی در هر زمان از روز تمرین کنند.

مزایای دستگاه های ورزشی نسبت به تمرین در بیرون از منزل بسیار زیاد بوده و می توان گفت به همین دلیل است که تردمیل و امثال آن در بین عموم مردم به خوبی جای خود را باز کرده اند. از این رو می توان با استفاده از تردمیل روزانه پیاده روی کرد یا حتی راه رفتن در سر بالایی را شبیه سازی نمود تا شدت تمرین افزایش یابد.

حال می خواهیم بدانیم آیا می توان پس از صرف غذا از این دستگاه های ورزشی استفاده کرد؟
یا همانند گذشته باید ورزش پس از صرف غذا را مضر دانست؟

اگر شما فردی ورزشکار هستید این را خوب می دانید که در رسیدن به تناسب اندام و بدنی ایده آل، داشتن یک رژیم غذایی مناسب، نوشیدن آب، تداوم و تنوع در اجرای تمرینات در رسیدن به هدف بسیار تاثیرگذار است. بنابراین با شناختی که از بدن خود دارید، باید بهترین برنامه تمرینی که فکر می کنید بیشترین تاثیر را بر روی بدن تان دارد، داشته باشید.

اما اگر فردی عادی هستید و تا به حال جمله ورزش بعد از غذا مضر است را بارها و بارها شنیده اید، باید به شما بگوییم که این موضوع بستگی به شدت تمرینات و نیز نوع غذایی که شما مصرف می کنید و میزان چربی و سنگینی آن دارد. یکی از مشکلاتی که اصولا برای هر فرد پیش می آید، احساس سنگینی پس از صرف هر وعده غذایی است که البته با ورزش کردن در این شرایط، سنگینی و فشار بر روی معده را بیشتر حس خواهید کرد.

چه مواقعی ورزش پس از صرف غذا مضر است؟                           

وقتی شما غذایی سنگین و چرب می خورید به دلیل فرآیند هضم بعد از غذا، مغز شما خون بیشتری را به سمت معده و روده هدایت خواهد کرد تا انرژی و اکسیژن لازم برای هضم را به این نواحی برساند. این یعنی خون کمتری به سمت عضلات هدایت خواهد شد و اکسیژن کمتری به مغز می رسد و به همین دلیل امکان دارد که انگیزه شما برای ادامه تمرین پایین بیاید که با نشانه هایی مانند خواب آلودگی بروز می کند.

علاوه بر این اجرای تمرینات قدرتی و با شدت بالا، پس از صرف غذا بسیار مضر بوده و حتی در برخی مواقع باعث آسیب به عضلات و ماهیچه ها خواهد شد. علت این امر این است که در پروسه گوارش، خون از مغز گرفته می شود و با اجرای تمرینات سخت، شما مجددا این خون را با شدت به سمت مغز می فرستید که در این حالت باعث سرگیجه خواهد شد.

چه مواقعی ورزش پس از صرف غذا مفید است؟

ورزش پس از صرف غذا زمانی مفید است که شما بتوانید میزان وعده غذایی تان را به خوبی کنترل کنید. اگر در تصمیم خود برای اجرای تمرینات پس از صرف غذا کاملا مصمم هستید، بهتر است غذایی سبک میل کنید؛ این کار علاوه بر این که موجب تامین انرژی مورد نیاز بدن برای انجام ورزش خواهد شد، بلکه باعث می شود فرآیند هضم غذا نیز راحت تر انجام شود.

حتما جمله معروف 100 قدم پیاده روی پس از صرف غذا را شنیده اید؟

با توجه به اینکه فرآیند هضم غذا در معده پروسه ای 6 تا 8 ساعتی است، شما باید این را بدانید که بدن تان دقیقا چند ساعت پس از صرف غذا، شرایط ورزش کردن را دارد. انجام یک پیاده روی بر روی تردمیل پس از غذا، با شدت متوسط یا کم باعث می شود که غذا به خوبی هضم شده و اصولا مشکل گوارشی ایجاد نخواهد کرد. بهترین روش این است که با توجه به وضعیت بدنی خود و شناختی که از بدن تان دارید، پس از صرف غذایی مفید و کم شروع به قدم زدن نمایید.

علاوه بر این پیاده روی آرام بر روی تردمیل بعد از غذا، موجب کاهش احساس سنگینی، برطرف کردن مشکلات تنفسی و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را به ویژه در بانوان کاهش خواهد داد. داشتن یک رژیم غذایی مناسب همگام با پیاده روی بر روی تردمیل موجب می شود که خطر ابتلا به اکثر بیماری ها در افراد کاهش یابد.

فواید پیاده روی آهسته بر روی تردمیل پس از صرف شام

درمان مشکلات گوارشی

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، یکی از فواید اصلی پیاده روی پس از صرف غذا، کمک به هضم و سیستم گوارشی است. معده سریعا پس از صرف غذا شروع به هضم خواهد کرد و ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر، بیشتر خواهد شد. در نتیجه بسیاری از مشکلات گوارشی و شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی درمان خواهد شد.

تقویت متابولیسم بدن و کاهش وزن

همانطور که می دانید یکی از عوامل موثر در لاغری و کاهش وزن بستگی به متابولیسم بدن هر فرد دارد. برخی افراد متابولیسم بدنی شان ضعیف بوده و نمی توانند به خوبی کالری های دریافتی را بسوزانند. بنابراین با پیاده روی پس از صرف غذا، شما موجب می شوید روند سوخت و ساز در بدن تان به خوبی تقویت شود.

با این روش می توانید انرژی ذخیره شده بدن را بسوزانید و باعث از بین رفتن کالری اضافی در بدن شوید.  در اصل متابولیسم افراد است که باعث روند کاهش وزن خواهد شد، هر فردی می تواند نسبت به متابولیسم بدنی خود کالری بسوزاند و پیاده روی شبانه در این روند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کنترل سطح قند خون

افرادی که از بیماری دیابت نوع دو رنج می برند، بهتر است پس از صرف غذا مخصوصا وعده غذایی شام، پیاده روی کنند. بعد از خوردن شام، میزان قند خون به خاطر خرد کردن اجزای مواد خورده شده، افزایش یافته و با پیاده روی بر روی تردمیل بدن به طور فیزیکی فعال شده و گلوکز بیشتری مصرف می نماید که در نتیجه باعث تنظیم سطح قند خون خواهد شد.

تردمیل به دلیل شبیه سازی اصلی ترین ورزش یعنی پیاده روی، در روند کاهش وزن و در برخی مواقع نیز درمان بیماری ها بسیار گزینه مناسبی است. بهتر است 30 دقیقه تا 1 ساعت پس از صرف غذایی سبک، با سرعت آهسته شروع به راه رفتن بر روی تردمیل کنید و مطمئن باشید با تداوم در انجام این روش سبک زندگی تان قطعا سالم تر خواهد بود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()