09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1396 در ساعت 48 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما شما نیز این تجربه را داشته اید که بدون هیچ فعالیتی از اول صبح احساس خستگی دارید یا بدون انجام دادن کارهای مشکل خسته هستید و نمی توانید کارهای روزانه را انجام دهید.احساس خستگی کم کم با دردهای جسمانی همراه می شوند و مانع از انجام فعالیت های طبیعی رومزه ما خواهند شد.

شاید در ابتدا این خستگی ها عادی تلقی شوند، ولی تکرار مکرر این مشکل ناراحتی و بیماری ایجاد خواهد کرد و باید جدی تلقی شوند. با شناخت عواملی که ممکن است سبب ایجاد خستگی مفرط بدن شوند، امیدواریم بتوانید خستگی و کسلی را از خود دور کنید و با نشاط و انرژی بیشتری فعالیت داشته باشید.

مصرف آب کم

متخصصان تاکید دارند نوشیدن آب یکی از ضروریات است و برای حفظ سلامتی نباید آن را فراموش کنید. جالب است بدانید تنها کمبود 2% آب در بدن، باعث کاهش انرژی بدن می شود و خستگی و ضعف زودتر از حد معمول به سراغ ما خواهد آمد.هنگامیکه آب بدن کم شود، خون غلیظ شده و با پمپاژ نشدن مرتب خون در بدن عملکرد قلب را دچار اختلال می کند. دیر رسیدن خون به قلب و مختل شدن کار قلب باعث می شود به سلول های حیاتی بدن اکسیژن و مواد مغذی دیرتر برسد و فرد زودتر از حد معمول احساس خستگی و بی حالی کند.

اختلال تیروئیدی

اگر هر روز بدون داشتن فعالیتی، زود احساس خستگی کنید، اولین پیشنهاد پزشکان به شما بررسی غده تیروئید است که کار تنظیم متابولیسم و ترشح هورمون ها را برعهده دارد. اگر این غده دچار اختلال و مشکلی شود، اعمال حیاتی بدن دچار مشکل شده و سبب بی خوابی بدن نیز می شود. بی خوابی نیز به شما اجازه نخواهد داد در طی روز فعالیت خوبی داشته باشید و تمام روز بی حال و کسل هستید.

کم خونی

اکثر افراد به خصوص خانم ها از سطح خون کمی برخوردار هستند، ولی در بعضی از افراد این کم خونی به بیماری تبدیل شده و در واقع سطح هموگلوبین خون پایینی دارند.خون با گردشی که در بدن دارد، اکسیژن را به تمام اندام های بدن می رساند و اگر میزان این اکسیژن دریافتی در بدن کم باشد، ماهیچه ها و اندام های بدن دچار ضعف می شوند و گاهی حتی در اول صبح نیز خسته هستید و نمی توانید کار کنید.

زندگی بی تحرک

با ماشینی شدن دنیای امروزی کمتر مجبور هستیم برای انجام دادن کارهای روزانه خود فعالیت کنیم.با کار روزانه که اغلب افراد این روزها مدت زمان طولانی پشت میز می نشینند، نمی توانند ساعتی را برای انجام دادن ورزش و تحرک بگذارند. تمام مسائل ذکر شده سبب می شود تا افراد بی تحرک باقی بمانند و روز به روز بی تحرک تر شده و دچار اضافه وزن شوند.

برای از بین بردن این مشکل بهتر است با تهیه دستگاه های هوازی مانند؛ تردمیل، اسکی فضایی و دوچرخه برای خانه از کمترین زمان خود هنگام بازگشت به خانه استفاده کنید و ورزش روزانه خود را انجام دهید.با استفاده از تردمیل به راحتی می توانید حتی بعد از شام بدون اینکه لازم باشد از منزل خارج شوید، در کنار خانواده یا حتی در حال تماشای تلویزیون و معاشرت با فرزندان مدت زمانی پیاده روی کرده یا بدوید و ورزش روزانه خود را انجام دهید و بعد از آن خواب راحت تری را تجربه کرده و روز آینده را سرحال شروع کنید.

صبحانه نخوردن

تغذیه در سلامتی و ارتقای هوشیاری بدن نقش بسزایی دارد و اگر به موقع مواد مغذی و ضروری وارد بدن نشود، فعالیت کل بدن دچار اختلال خواهد شد.باید سعی کنید شبها در زمان خواب شام سبک تری میل کنید، زیرا با خوردن شام، پمپاژ خون و انتقال اکسیژن دچار اختلال می شود و بدن تمام توان خود را برای هضم غذا می گذارد.

اگر غذای سنگینی میل کرده باشید، بدن مدت زمان طولانی اکسیژن و خون را صرف هضم غذا می کند و صبح احساس خستگی و خواب آلودگی زیادی خواهید داشت.پس بهتر است شبها چند ساعت قبل از به رختخواب رفتن شام سبکی را میل کنید تا هم راحت تر بخوابید و هم صبح بتوانید با اشتهای کافی صبحانه میل کنید.

بعضی از افراد مدعی هستند که صبح ها اشتهایی برای خوردن صبحانه ندارند و چیزی از گلویشان پایین نمیرود که طبق تحقیقات انجام شده نخوردن صبحانه بسیار به بدن آسیب میرساند.صبح ها نیز اگر صبحانه نخورید، بدن مواد غذایی مورد نیاز سلول ها را در اختیار ندارد و شما احساس خستگی و گرسنگی زیادی خواهید کرد و نمی توانید مدت زمان طولانی مشغول کار و فعالیت شوید.

حذف غذاهای فست فودی

غذاهای آماده و فست فود مقدار زیادی قند، هیدرات کربن و از همه مهتر چربی های اشباع شده دارند که به سلامتی و روال همیشگی بدن آسیب زیادی می رسانند.زیاد شدن سطح قند خون بیحالی را برای بدن به دنبال دارد و شما با خوردن غذاهای فست فودی بیشتر احساس خستگی می کنید و کم کم احتمال مبتلا شدن شما نیز به بیماری مزمن دیابت نوع 2 بیشتر خواهد شد.

آپنه خواب

آپنه ؛ اختلالی است که در تنفس در زمان خواب رخ می دهد و زمانی که در خواب فرد دچار این مشکل می شود ریتم خواب تغییر می کند و فرد پس از بیداری احساس خستگی و بی حالی زیادی خواهد داشت. با پیگیری این بیماری و مراجعه به پزشک می توانید این اختلال در ریه را درمان و خواب راحتی را تجربه کنید و فردا کار را با شادابی و سرحالی شروع کنید.توجه داشته باشید گاهی همه ما به دلیل کار و فعالیت زیاد روزانه دچار خستگی می شویم و حتی از شدت خستگی زیاد نمی توانیم شب استراحت خوبی داشته باشیم و مسلما روزهای بعد نیز خستگی و کسلی زیادی خواهیم داشت که با کمی استراحت به موقع می تواینم دوباره شادابی بدن را بدست آوریم.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()